ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا باید با واتس‌اپ خداحافظی کنیم؟

0
گزارش تجارت‌نیوز از پیام تازه به کاربران یک پلت‌فرم رایج ارتباطی:

آیا باید با واتس‌اپ خداحافظی کنیم؟

تصمیم واتس‌اپ برای اجبار کاربران به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با فیسبوک، اعتراض‌هایی را ایجاد کرده اما نیما امیرشکاری، کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است این موضوع برای کاربران ایرانی تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی از کاربران، پیام واتس‌اپ را دریافت کرده‌اند و به برخی دیگر هم در روزهای آینده می‌رسد؛ شتری است که در خانه همه می‌خوابد.

واتس‌اپ، کاربران را تهدید کرده است یا اشتراک‌گذاری داده‌های خود را با فیسبوک می‌پذیرند یا از ٨ فوریه (۲۰ بهمن) باید با این پیام‌رسان خداحافظی کنند.

کاربران ناچارند با پیامی که واتس‌اپ برای آنها ارسال می‌کند، موافقت کنند؛ اگر هم این کار را نکنند، پیام تا چند بار برای آنها ارسال می‌شود.

این موضوع واکنش‌هایی را در جهان برانگیخته است؛ به گونه‌ای که افراد شناخته شده‌ای چون ایلان ماسک، مالک تسلا و چهره جنجالی اکوسیستم استارتاپی، جک دورسی، بنیان‌گذار توئیتر و پاول دورف، مدیرعامل تلگرام هم نسبت به اقدام واتس‌اپ، واکنش نشان دادند.

برای ایرانی‌ها فرقی نمی‌کند

برخی کاربران در سطح دنیا، در اعتراض به تصمیم واتس‌اپ در حال کوچ به پیام‌رسان‌های دیگر هستند؛ برای مثال اسم سیگنال زیاد دیده و شنیده می‌شود.

در ایران هم حساسیت‌هایی نسبت به موضوع ایجاد شده اما نیما امیرشکاری، کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است، تصمیم واتس‌اپ برای کاربران ایرانی فرق چندانی ایجاد نمی‌کند.

او به تجارت‌نیوز می‌گوید که در ایران از داده‌های کاربران استفاده چندانی برای امور تبلیغاتی و شناختی نمی‌شود، تصمیم واتس‌اپ برای کاربران آمریکایی یا شهروندان کشورهایی که به قوانین کپی‌رایت یا حریم خصوصی اهمیت می‌دهند، می‌تواند مهم باشد.

امیرشکاری همچنین تاکید می‌کند که واتس‌اپ و فیسبوک چند سالی است، در مالکیت شرکتی مشترک هستند و در همان مجموعه، مالکیت داده در حال اشتراک‌گذاری است.

این کارشناس فناوری اطلاعات در عین حال توضیح می‌دهد که اینگونه نرم‌افزارها، علاوه بر داده‌های هویتی، مسیرهای حرکتی و داده‌های مختلف دیگری را نیز حفظ می‌کنند. فیسبوک، بیشتر نوعی پلتفرم دستکتاپ‌بیس محسوب می‌شود؛ به این معنی که افراد با لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی وارد آن می‌شوند اما واتس‌اپ، بیشتر موبایل‌بیس است. تجمیع اطلاعات این دو نوع نرم‌افزار، دانش کلانی را در اختیار مالک آنها قرار می‌دهد.

به گفته امیرشکاری به همین دلیل، در سطح دنیا کسانی که از نظر امنیتی روی داده‌های خود حساس هستند نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده‌اند. بخشی از این واکنش‌ها نیز البته ذهنی است و برای افراد، تصور اینکه اطلاعات آنها، هم در بستر موبایل و هم دستکاپ، ذخیره و میان مجموعه‌ها رد و بدل می‌شود، نگران‌کننده است.

او می‌گوید: این موضوع برای ایرانیان به اندازه کشورهایی چون آمریکای شمالی اهمیت ندارد واکنش‌ برخی کاربران نیز بیشتر احساسی است. چرا که در ایران، افراد به دلیل فیلترینگ تلگرام، ناچار به استفاده بیشتر از واتس‌اپ شده‌اند در حالی که این پیام‌رسان، امکانات تلگرام را نیز ندارد.

به گفته امیرشکاری، اکنون چنین اتفاقی حساسیت‌ها را نسبت به واتس‌اپ بیشتر کرده است و امکان دارد گروهی از کاربران، از این فرصت برای کوچ به پیام‌‌رسان‌های دیگر استفاده کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

سارا اسلامی

منبع : https://tejaratnews.com/startup

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار