ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

عیدی بازنشستگان باید مطابق عیدی کارگری باشد:

0

کام تلخ بازنشستگان تأمین اجتماعی از عیدی پایان سال |عیدی بازنشستگان باید مطابق عیدی کارگری باشد.

اگر از حقوق حداقلی کارگران که متناسب با تورم رشد نکرده است، گرانی کالا‌های اساسی و همچنین هزینه‌های زیاد درمان زیر سایه کرونا، که بیشترین اعتراض این قشر را به خود اختصاص می‌دهد، بگذریم، به عیدی حداقلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، که کام آن‌ها را در ماه‌های پایانی سال تلخ کرده است، می‌رسیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، چرا عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از عیدی شاغلان تامین اجتماعی کمتر است؟ مگر ما حق نداریم برای خود و خانواده کفش و لباس نو و آجیل و میوه و شیرینی بخریم و مسافرت برویم. هزینه درمان و داروی ما هم زیاد است؟ این فقط یکی از ده‌ها پیام مردمی است که روزانه برای پیگیری به شهرآرانیوز فرستاده می‌شود.

اگر از حقوق حداقلی کارگران که متناسب با تورم رشد نکرده است، گرانی کالاهای اساسی و همچنین هزینه‌های زیاد درمان زیر سایه کرونا، که بیشترین اعتراض این قشر را به خود اختصاص می‌دهد، بگذریم، به عیدی حداقلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، که کام آن‌ها را در ماه‌های پایانی سال تلخ کرده است، می‌رسیم. اعتراض به پرداخت حداقلی عیدی در این روزها بیشترین پیام‌های مردمی به باشگاه شهرآرا را به‌ خود اختصاص داده است.

افزایش حقوق بازنشستگان هر سال برابر با افزایش مزد کارگران و براساس حداقل مزد کارگری مصوب شورای‌عالی کار تعیین می‌شود، اما به عیدی سالانه که می‌رسد، یک‌باره از «کارگر» به «کارمند» تبدیل می‌شوند و به اندازه بازنشستگان دولت و کارمندان عیدی می‌گیرند.

البته که اعتراض به این قانون بیراه نیست. به گفته بازنشستگان تأمین اجتماعی: «تا وقتی شاغلیم، عیدی و پاداش براساس قانون کار برابر با ۲ ماه حقوق است، مشروط به اینکه از ۳ ماه حداقل حقوق تجاوز نکند، اما به‌محض اینکه بازنشسته می‌شویم، تابع قانون خدمات کشوری قرار می‌گیریم و همان مقداری عیدی‌ای که دولت برای کارمندانش اعلام می‌کند، برای ما بازنشسته‌ها هم در نظر گرفته می‌شود.»

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی عیدی کارگران بازنشسته باید مطابق عیدی کارگران شاغل پرداخت شود و یکی از مطالبات کانون‌های بازنشستگان، افزایش مبلغ عیدی است؛ باتوجه‌به اینکه این قشر در نوسانات قیمتی به‌ویژه کالاهای اساسی با مشکلات و کمبودهای بیشتر مواجه می‌شوند.

رمضانی یادآورشد: ۶۵ درصد جمعیت بازنشسته کارگری حداقل‌بگیر هستند. این حداقل‌بگیری خودش فاجعه‌ای است. حداقل‌بگیری در طول سال باتوجه‌به هزینه‌های درمان و افزایش قیمت کالاهای اساسی برای یک خانواده بازنشسته تأمین اجتماعی، کم‌وکاستی‌هایی به همراه دارد. یکی از خواسته‌های کانون‌های بازنشستگان این است که عیدی بازنشستگان باید مطابق عیدی کارگری باشد تا دست‌کم بازنشستگان در آخر سال از این عیدی رضایت کامل داشته باشد.

وی تأکید کرد: خواسته ما این است که وقتی کارگر بازنشسته می‌شود، عیدی و پاداش او نیز مانند فردی شاغل پرداخت شود. حتی برای تأمین منابع آن هم پیشنهاد کردیم که یا از عیدی و پاداش زمانی که شاغل هستیم کسر شود، که تا وقتی بازنشسته می‌شویم همان میزان عیدی و پاداش را از سازمان دریافت کنیم، یا اینکه از محل مطالبات تأمین اجتماعی در بودجه دولت تأمین شود.

منبع : https://shahraranews.ir/fa/news/54724

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار