ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نگاهی به وضعیت طرح همسان سازی بازنشستگان و مستمری بگیران:

0

افزایش حقوق برای همه بازنشستگان خواهد بود؟/خبر خوب همسان سازی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰/امیدها برای برداشته شدن سایه تبعیض.

طرح همسان سازی در ابتدای سال ۹۹ برای بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآمد و حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش چشمگیری یافت و طبیعی است که این مسئله باعث اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی شد و این تبعیض اعتراضات گسترده ای را از سوی این قشر شکل داد، ولی به تازگی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر‌های خوشی داشت و گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

پرونده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری برای سال آینده بسته شد و تیرماه سال جاری که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به اجرا درآمد، افزایش چشمگیری در دریافتی‌های بازنشستگان دیده نشد.

به دنبال آن علاوه بر اجرای همسان سازی در ابتدای سال ۹۹ برای بازنشستگان کشوری و لشکری، مهرماه سال جاری هم همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآمد و حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش چشمگیری یافت. همین مسئله باعث اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی شد و درخصوص این تبعیض در اجرای همسان سازی معترض شدند.

بعد از اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی از محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره چرایی تفاوت در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری‌ها و لشکری‌ها پرسیدیم، وی در این باره گفت: تمامی خدمات به بازنشستگان براساس شرایط و ضوابط بیمه‌ای خودشان در صندوق بازنشستگی مربوطه ارائه می‌شود. در سازمان تامین اجتماعی سهم کارگر، کارفرما و دولت داریم، اما در صندوق بازنشستگی کشوری فقط سهم دولت و کارمند داریم و سهم سومی وجود ندارد همچنین مجموعه پرداخت‌های در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با یکدیگر متفاوت بوده بر این اساس دریافتی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش کردیم در هر گروه متناسب با شرایط خودشان تمام خدمات قابل ارائه را انجام دهیم، بیان کرد: به عنوان مثال بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با یک نیاز مواجه شدیم و آن‌ها اعلام کردند مشاغل سخت و زیان آور هنگام متناسب سازی در نظر گرفته نشده است، بلافاصله مصوبه هیات امنا را کسب و این نقص را مرتفع کردیم تا در همسان سازی هم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

برای سال ۱۴۰۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

به گزارش آسیانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، ابتدا از بازنشستگان کشوری آغاز می‌کنیم، سال آینده همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری نداریم، به همین منظور اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در بودجه سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ۲۵ درصد افزایش حقوق پیش بینی شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری معتقد است، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری به طور کامل اجرا شد و برای سال آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نداریم؛ چراکه با اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، مبالغی افزایش یافته جزء پایه حقوق بازنشستگان محسوب شده است.

وی افزود: در اجرای احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به یک مدلی رسیدیم که هرسال با افزایش حقوق شاغلان حقوق بازنشستگان هم افزایش خواهد یافت تا فاصله‌ای بین حقوق بازنشستگان و شاغلان ایجاد نشود. براساس این مدل حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان است و همسان سازی براساس این مدل حرکت می‌کند.

اما روز گذشته محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر‌های خوشی داشت، وی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه سال آینده لحاظ کرده است، گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم دولت با توجه به بند (و) تبصره (۲) بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند. بازنشستگانی که در این روز‌ها بسیار از میزان دریافتی‌های خودشان ناراضی هستند.

هرچند دولت قرار بود امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان با استفاده از این منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان خود را به اجرا درآورد درحالی که تنها ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به تامین اجتماعی در قالب ۹ شرکت دولتی پرداخت شد و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آنطور که باید و شاید افزایش نیافت.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، می‌گوید: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسید که دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و ۳۰ درصد این بودجه را سازمان برای اجرای متناسب سازی اختصاص دهد درحالی که از این ۵۰ هزار میلیارد فقط ۳۲ هزار میلیارد آن هم در قالب شرکت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران معتقد است اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند در متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل نخواهیم داشت و می‌توانیم حقوق این دسته از بازنشستگان را نیز افزایش خوبی دهیم.

باتوجه به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر‌های خوبی درخصوص پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی داشت می‌توان امیدوار بود برای سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کمی از شرایط فعلی بهتر شود و افزایش مناسبی داشته باشد. امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای بازنشستگان حوزه کارگری باشد.

گزارشگر: علی دهقان کیا

منبع : https://www.asianews.ir/fa/newsagency/3362

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار