ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جبران کسری بودجه از طریق خلق پول کاری اشتباه است:

0
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جبران کسری بودجه از طریق خلق پول کاری اشتباه است.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:جبران کسری بودجه از طریق ایجاد بدهی به بانک ها و بانک مرکزی یکی از ریشه های اصلی رشد نقدینگی و افزایش تورم است.

حسن گلمرادی کارشناس مسائل اقتصادی, مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره نقش کسری بودجه بر روی اقتصاد کشور گفت:کسری بودجه به عنوان یکی از مشکلات ساختاری دولت، نقش مهمی در ایجاد و تداوم مشکلات اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد:ساختار اقتصاد دولتی بزرگ است و افزایش هزینه های جاری  هر سال بیشتر می شود.در سال های اخیر هزینه های کمک معیشتی و یارانه ها نیز به جمع هزینه های جاری افزوده شده است. از طرفی به دلیل عدم رشد متناسب درآمدهای دولتی نظیر رشد پایه های مالیاتی و وابستگی به درآمدهای نفتی این روند افزایش کسری نه تنها کاهش پیدا نکرد, بلکه افزایش یافته است.


بیشتربخوانید:


این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد:جبران کسری بودجه از طریق ایجاد بدهی به بانک ها و بانک مرکزی خود یکی از ریشه های اصلی رشد پایه پول و در نتیجه رشد نقدینگی و نهایتا افزایش تورم در کشور است و تا حد زیادی می توان گفت که تورم ساختاری ریشه در کسری بودجه دارد.

گلمرادی در پایان اظهار کرد: علاوه بر این کسری بودجه چنانچه از راه های درست تامین مالی نشود نه تنها باعث ایجاد تورم می شود بلکه از طریق ایجاد بار مالی برای آینده زمینه استمرار تورم را فراهم می کند.برای جبران کسری بودجه که از به وجود آمدن تورم نیز جلوگیری کند,باید سعی کرد با کاهش هزینه و یا افزایش درآمدها کسری ایجاد نشود ولی در صورت که کسری بودجه به وجود آمد, نباید از طریق خلق پول تامین مالی کرد. تامین مالی از طریق فروش اموال دولت و فروش اوراق مالی کمترین اثر تورمی را دارد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7605327

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار