ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

«آنچه در سازمان تامین اجتماعی رخ داد، متناسب‌سازی بود و نه همسان‌سازی:

0

در نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

تشکیل کمیته پیگیری و اجرای همسان‌سازی/ تاکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی/ همسان سازی همچنان مطالبه است.

نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در اینستاگرام و اسکای روم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست مجازی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که از طریق اینستاگرام و اسکای روم پخش شد، حسن صادقی (رئیس این اتحادیه) و علیرضا حیدری (نائب رئیس) به طرح نقطه نظرات و اقدامات صورت گرفته برای کمک به اعضا و بازنشستگان پرداختند.

صادقی در مورد تخصیص وام در میان اعضای این اتحادیه، گفت: «تخصیص وام میان اعضا بر اساس سیستم امتیازبندی انجام می‌شود. بر این اساس، از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شدند. پرداخت وام قرض‌الحسنه، عملکرد مثبتی در حوزه خدمات دهی به اعضاء محسوب می‌شود.»

وی با اشاره به کاهش عضوگیری متاثر از کرونا، گفت: «از مسئولان محورها می‌خواهم برای جذب اعضای فعال مشارکت کنند.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اجرای متناسب‌سازی در تامین اجتماعی، گفت: «آنچه در سازمان تامین اجتماعی رخ داد، متناسب‌سازی بود و نه همسان‌سازی؛ اما همسان‌سازی همچنان واقعی‌ترین مطالبه بازنشستگان است. در این میان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، کانون عالی بازنشستگان و همه کانون برای اجرای همسان‌سازی کوشیدند اما به دلیل ناکافی بودن مبالغی که در قالب تادیه بدهی دولت برای اجرای همسان‌سازی در نظر گرفته شده است، همسان‌سازی اجرا نشد.»

وی افزود: «با هدف پیگیری اجرای همسان سازی، اتحادیه پیشکسوتان کمیته‌ای متشکل از خبرگان و صاحب‌نظران تشکیل داده است تا پیرامون همسان‌سازی و راهکارهای آن تصمیم گیری کند.»

صادقی در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور، گفت: «همواره معتقد بودیم و هستیم که متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور باید بر اساس سوابق بیمه‌شدگان صورت گیرد. در این میان سنوات ارفاقی معنایی ندارد و کل سوابق بیمه‌پردازی بازنشستگان مشاغل سخت که بر مبنای ۲۰ سال محاسبه شده است، باید بر اساس ۳۰ سال بیمه‌پردازی احصاء گردد.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: «در مورد بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور صدای ما به جایی نرسید اما موضوع را رها نکرده و دنبال خواهیم کرد، تا بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور هم به به درستی مشمول متناسب‌سازی شوند. اعتقاد داریم که چیزی به نام سنوات ارفاقی وجود ندارد و هرچه به این گروه از بازنشستگان تعلق می‌گیرد استحقاق شغلی آن‌ها در مشاغل سخت است.»

وی افزود: «ناکافی بودن بودجه همسان سازی، نباید زمینه مواجهه با مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور را فراهم کند؛ بلکه باید تامین منابع همسان‌سازی برای تمامی بازنشستگان را از مجلس پیگری کرد.»

صادقی با اشاره به واریز مابه‌التفاوت افزایش مستمری از ناحیه اجرای متناسب‌سازی از مرداد ماه، گفت: «مابه‌التفات افزایش مستمری‌ها از مرداد ماه لحاظ شده است و مستمری آذر ماه با لحاظ شدن مابه‌التفاوت این مدت پرداخت شده است.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به افزایش کمک هزینه ارتوز و پروتز تامین اجتماعی، گفت: «با همکاری مدیرعامل سازمان مبلغ کمک هزینه از ۲۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف شامل یک دست دندان کامل ۱۰ برابر، عینک طبی ۸ برابر، صندلی چرخدار (ویلچر) ۹ برابر و سایر اقلام به طور متوسط بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته‌اند.»

وی اظهار امیداواری کرد که با عملکرد مثبت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همراهی وی، اتفاقات مثبتی برای سفره بازنشستگان در انتهای سال و روزهای منتهی به نوروز اتفاق بیفتد.

صادقی در ادامه با اشاره به وجود کسری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تاکید کرد که هر ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه بیش از ۲ درصد تورم ایجاد می‌کند که فشار آن بر دوش فقرا و اقشار ضعیف جامعه است و اختلاف طبقاتی را تشدید می‌کند.

صادقی در پایان تاکید کرد که از علی خدایی (نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و عضو شورای عالی کار) که زعامت نمایندگان کارگران در مذاکرات مزدی را برعهده دارد، حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که دولت و کارفرمایان به تعهدات اجتماعی خود در قبال کارگران در مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ عمل کنند.

در ادامه این نشست علیرضا حیدری (نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) بر ضرورت تعیین دستمزد بر اساس نرخ هزینه‌های سبد معیشت تاکید کرد و گفت: «قانون کار بر تعیین دستمزد متناسب با هزینه‌های زندگی تاکید کرده است و چون سه گروه کارگر، کارفرما و دولت بر شاخص سبد معیشت به عنوان معیار تعیین هزینه‌های زندگی به توافق رسیده‌اند، سبد معیشت باید معیار تعیین حداقل دستمزد باشد.»

وی افزود: «همانطور که آقای صادقی گفت انتظار داریم که گروه‌های مقابل به تعهدات خود در تعیین دستمزد عمل کنند تا عددی به دست آید که پاسخگوی سفره‌های کارگران و البته بازنشستگان باشد؛ چراکه برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل حقوق مستمری بازماندگان یا مستمری بازنشستگان و مستمری از کارافتادگان کلی جمع حقوق و مزایایشان نباید از حداقل حقوق کارگران کمتر باشد. ضمن اینکه اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هم باید مورد تاکید قرار گیرد؛ چراکه بر مبنای آن سازمان تامین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.»

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار