ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مردم همچنان گرفتار تامین روغن:

0

دبیر انجمن روغن: خوشبختانه دیگر تنش در بازار نداریم!

در حالی کمبود روغن در بازار هنوز مشهود است و مردم اقصی نقاط کشور برای تامین روغن به ویژه روغن سرخ کردنی مشکل دارند، دبیر انجمن روغن با اعتراف به اینکه مشکل روغن یک شبه حل نمی شود، ادعا کرده که خوشبختانه در بازار روغن دیگر تنش نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کمبود روغن در بازار به ویژه روغن جامد و سرخ کردنی از یکی دو ماه گذشته تشدید شده، و علیرغم ادعای مسئولان بی تدبیر کشور که مدعی هستند، کمبودی نداریم و مشکل را حل کردیم، ولی گزارش های میدانی خبرنگاران تسنیم از اقصا نقاط کشور نشان می دهد، هنوز  در بخش زیادی از کشور این کمبود مشهود است و مردم برای تامین روغن دچار مشکل هستند.

در همین رابطه امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ادعای اینکه در حال حاضر تنش چند ماه پیش کمبود روغن در بازار وجود ندارد، افزود: البته باید این موضوع را تأکید کنم که حل مشکل روغن یک شبه نیست بلکه تولیدکنندگان با تلاش بسیار درجهت افزایش تولید و تأمین نیاز بازار هستند که امیدواریم در ماه های آینده به هیچ عنوان در حوزه روغن مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تن روغن به بازار عرضه می شود، گفت: تولیدکنندگان تمام تلاش خود را برای افزایش تولید انجام می دهند اما باید این نکته را بگویم که میزان تولید روغن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران با تاکید بر اینکه مهمترین چالش جدی تولیدکنندگان روغن امروز بحث تأمین ارز قابل انتقال است، ادعا کرد: تخصیص و تأمین ارز قابل انتقال امروز یک چالش جدی برای تولیدکنندگان به شمار می آید که باید در این رابطه اقدامات لازم انجام شود. پیش بینی ما این است درصورت تسریع در تخصیص ارز مشکل تولیدکنندگان روغن در اسرع وقت برطرف شود اما اگر این موضوع برطرف نشود همچنان مشکلات تولید برقرار خواهد بود.

بیرشک اضافه کرد: در بخش روغن نیمه جامد هنوز مشکلاتی وجود دارد که درصددیم با رفع آنها نیاز بازار را تأمین کنیم اما باید این نکته را تأکید کنم که امروز بازار روغن نسبت به ماه های گذشته تنش قابل توجهی ندارد ولی برای تسریع در توزیع و تولید روغن باید نیاز ارزی واحدهای تولیدی تأمین شود.

وی در خصوص تغییرات قیمتی روغن نیز گفت: قیمت روغن متأثر از مولفه های بسیاری است اما باید بگویم امروز فعلاً تصمیمی از سوی انجمن برای درخواست افزایش قیمت ها اعلام نشده است.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/10/03/2416709

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار