ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی نتوانسته و نمی‌تواند گرهی از گره‌های معیشتی بازنشستگان کارگری بگشاید:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان:

معیشت بازنشستگان با همسان‌سازی بهبود نمی‌یابد/ در حق بازنشستگان سخت و زیان‌آور اجحاف شد.

یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مردادماه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری به اجرا درآمد؛ البته نام آن به «متناسب‌سازی» تغییر یافت و سازمان اعتراف کرد که با این بودجه ناچیز، همسان‌سازی واقعی، قابلیت اجرا ندارد. در آذرماه، اصلاحات همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان آور اجرایی شد منتها آورده چندانی برای آنها نداشت؛ نهایت بیست تا صد هزار تومان افزایش ماهانه.

آیت نیافر (فعال صنفی مستقل بازنشستگان) در این رابطه می‌گوید: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم؛ ما در فرودین ماه، نسبت به افزایش مزد و مستمری در سال ۹۸ معترض بودیم و چند هزار نفر خواستار ابطال مصوبه مزدی شدیم اما درخواست قانونی ما به جایی نرسید و از شکایت خود نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانند با راهکارهای مقطعی، مشکلات را حل کنند، افزود: همسان‌سازی را در دستور کار قرار دادند تا «قدری» از نارضایتی بازنشستگان بکاهند؛ اما با توجه به گرانی سرسام‌آور و تورم بالای دویست درصدی که در دو سال اخیر بر اقتصاد سایه افکنده، همسان‌سازی نتوانسته و نمی‌تواند گرهی از گره‌های معیشتی بازنشستگان کارگری بگشاید.

نیافر ادامه داد: اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور بعد از چهار ماه انتظار و معطلی، هیچ آورده‌ای نداشته است؛ بیست هزار تومان افزایش حقوق، در واقع توهین به بازنشسته است؛ آنهم بازنشسته‌ای که بیش از بیست سال در شرایط سخت، در معادن و زیرزمین کار کرده است. اکنون ۳۰۰ هزار بازنشسته سخت و زیان‌آور نه تنها قانع و راضی نشده‌اند، بلکه به مراتب بر حجم نارضایتی آن‌ها افزوده شده است.

به گفته وی، تنها راهکار، در نظر گرفتن سبد معیشت واقعی در مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ و افزایش عادلانه و قانونی مستمری‌هاست؛ رفع بحران معیشت، هیچ چاره دیگری ندارد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار