ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تامین اجتماعی برای کارکنان خود طی سال‌های گذشته طرح همسان‌سازی حقوق را اجرا کرده و این افزایش حقوق برای بازنشستگان محقق نشد:

0
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای ناقص همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: نمایندگان مجلس تلاش دارند، با تصویب قانون بودجه به نحوی که این قشر از جمعیت بازنشسته نیز حمایت شوند، موضوع را دنبال کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز سه شنبه (۲۵ آذرماه ۹۹) درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بطور صحیح اجرا نشد و اجرای ناقص آن سبب افزایش ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان (به نسبت) در حقوق این بازنشستگان شد.

وی ادامه داد: این میزان با توجه به عقب‌ماندگی همسان‌سازی (یا به عبارت دیگر متناسب‌سازی) انجام نشد؛ این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی برای کارکنان خود طی سال‎‌های گذشته طرح همسان‌سازی حقوق را اجرا کرده و این افزایش حقوق برای بازنشستگان محقق نشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی از مطالبات اساسی بازنشستگان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق بود که نزدیک به ۱۴ سال به منظور تصویب کلیت طرح در قانون برنامه ششم توسعه به طول انجامید.

وی افزود: این طرح در سال‌های اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز اجرا نشد، اما براساس پیگیری‌های انجام شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب اموال دولتی که در بازار بورس واگذار شد، اتفاق افتاد و سازمان تامین اجتماعی نیز با این مبلغ اجرای متناسب‌سازی حقوق را آغاز کرد، اما میزان این افزایش در قیاس با دیگر بازنشستگان کشور مکفی نبود.

وی تاکید کرد: اما به نظر می‌رسد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند که در تصویب بودجه (در حد توان) به این قشر بازنشسته کمک شود.

مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی بر حق است

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یادآور شد: دوران بازنشستگی دوران آغاز هزینه‌ها و آمدوشدها است و بازنشستگان در این دوران در نقش بزرگ خانواده نیازمند هزینه‌کرد بیشتر برای ازدواج فرزندان و رفت وآمدهای خانوادگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبه‌ای بر حق است و ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می‌کنیم، با تصویب قانون بودجه به نحوی که این قشر از جمعیت بازنشسته نیز حمایت شوند، موضوع را دنبال کنیم.

براساس بند(ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده، نسبت به متناسب‌سازی (همسان‌سازی) حقوق بازنشستگان ومستمری‌بگیران اقدام کند و مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق براساس نرخ تورم در هر سال باید افزایش یابد.

افزایش حقوق براساس نرخ تورم سالیانه (مستند به قوانین مصوب) و اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی (مانند آنچه که برای بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شد) از مهمترین مطالبات بازنشستگان به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

برگرفته از : https://shahraranews.ir/fa/news/52771

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار