ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجرای نامناسب همسان‌سازی نه‌تنها سبب بهبود معیشت آن‌ها نشده، بلکه بر نارضایتی بازنشستگان افزوده است:

0

با وجود اینکه دولت وعده داده بود با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی، مشکلات معیشتی این اقشار را برطرف کند، اجرای نامناسب همسان‌سازی نه‌تنها سبب بهبود معیشت آن‌ها نشده، بلکه بر نارضایتی بازنشستگان افزوده است. در همین راستا روزنامه شهرآرا در مطلبی با تیتر «همسان‌سازی تبعیض‌آمیز» در ۱۶آذر، این مسئله را بررسی کرد. در این گزارش، قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی خراسان‌رضوی، گفته بود: «درحالی‌که کف حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ۴/۲میلیون تومان است، هزینه زندگی در کلان‌شهر‌ها به ۱۰میلیون تومان رسیده است.» درپی انتشار این گزارش‌، تعداد زیادی از بازنشستگان تامین‌اجتماعی با دفتر روزنامه تماس گرفتند و با ارسال فیش حقوقی خود، به حقوق دریافتی و افزایش ناچیز آن در طرح همسان‌سازی معترض هستند و می‌گویند مسئولان باید صدای ما را بشنوند. انتشار این خبر در سایت شهرآرانیوز، تاکنون بازخوردهای زیادی داشته است، به‌طوری‌که ۶۲هزار نفر این خبر را مطالعه کرده‌اند و ۱۱۶پیام در زیر این خبر منتشر شده است.
یکی از شهروندان در پیامی درباره این خبر نوشته است: «دولت فقط وعده بدون عمل می‌دهد. گویا برای دولتی‌ها، بازنشستگان تامین‌اجتماعی وجود خارجی ندارند. آقای نوبخت از ادامه همسان‌سازی حقوق تا انقلاب مهدی(عج) خبر می‌دهد، اما همه این‌ها فقط وعده بدون عمل است.» شهروند دیگری هم نوشته است: «چرا در همسان‌سازی حقوق، بین بازنشستگان کشوری و تامین‌اجتماعی تبعیض وجود دارد، این درحالی است که تورم، چنین تبعیضی را نمی‌شناسد و همچنان درحال کوچک‌تر کردن سفره تمامی بازنشستگان است.» یکی دیگر از شهروندان هم نوشته است: «چرا به کارگران زحمتکش ظلم می‌شود؟ درحالی‌که آن‌ها سه‌برابر شاغلان بخش کشوری، حق بیمه می‌پردازند، در زمان بازنشستگی، کمتر از ۵۰درصد آن‌ها حقوق دریافت می‌کنند.» و یکی دیگر هم در کامنت خود از انجام ندادن تعهدات دولت دربرابر تامین‌اجتماعی انتقاد کرده است. این شهروند نوشته است: «اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کرد، امکان افزایش حقوق بازنشستگان تا ۴میلیون تومان فراهم می‌شد. اما صدافسوس که دولت در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است.»
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی بعد از سال‌ها انتظار، اقدام مثبتی بود، ولی افزایش ناچیز مبلغ مستمری نتوانسته است مشکلات معیشتی آن‌ها را کاهش دهد. بر همین اساس، انتظار می‌رود دولت بتواند با اقدام موثری، زمینه افزایش حقوق این اقشار به میزان مناسب و حل مشکلات معیشتی آن‌ها را فراهم کند.

برگرفته ار : https://shahraranews.ir/fa/publication/content/2363/35222

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار