ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جوابگوی هزینه‌های درمان نیست:

0

 آب‌باریکه‌ای که به تأمین داروی بازنشستگان نمی‌رسد!

اکنون سازمان دارو‌های بسیاری را از شمول بیرون کرده است، به‌عنوان مثال ویتامین‌ها از فهرست خارج شده‌اند و حتی بسیاری از دکتر‌های تأمین اجتماعی دارویی را که نیاز است تجویز نمی‌کنند.

جانقربان| شهرآرانیوز-حقوق‌بگیر‌ها از همان قدیم به افرادی معروف بودند که در زندگی آب‌باریکه‌ای دارند که همیشه جریان دارد و هیچ‌وقت قطع نمی‌شود. آب‌باریکه‌ای که مبلغی از حقوق برای مستمری و روز‌های درماندگی و پیری کم می‌شد تا در آینده دستگیرشان باشد!

کافی است فقط نیم‌ساعت پای درددل یک بازنشسته بنشینی، فرقی نمی‌کند از کجا باشد؛ درددل مشترک همه‌شان کمی‌ها و کاستی‌هایی است که به راستی حقشان نیست. در این میان بازنشستگان تأمین اجتماعی دردی سنگین‌تر دارند، زیرا در روز‌های پیری که با آبروداری باید سپری شود، حقوقی می‌گیرند که نه کفاف زندگی‌شان را می‌دهد و نه هزینه‌های دارو و دوایی که مجبور به مصرف آن هستند!

سر پیری جلو چه کسی دستمان را دراز کنیم؟!

حبیبی از بازنشستگان تأمین اجتماعی است که اکنون در یکی از تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار است. او که به‌گفته خودش با حقوق کارگری بازنشسته شده است، الان از تأمین اجتماعی ماهانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. او می‌گوید: حقوقی که تأمین اجتماعی می‌دهد، در کل کفاف خرج ۲ هفته اول را می‌دهد. برای افزایش حقوق هرچه سروصدا کردیم، فایده نداشت، ولی شما را به خدا قسم، بگویید برای مخارج دارو و دوای ما کاری بکنند. سر پیری جلو چه کسی دستمان را دراز کنیم؟!

خانم همتی از دیگر بازنشستگانی است که در یک هتل‌آپارتمان خدمتکار بوده است، او می‌گوید: برای اینکه ما را بیمه کنند، کلی دوندگی کردیم. قبول نمی‌کردند و، چون بی‌سواد بودیم، راه به جایی نمی‌بردیم تا اینکه سرانجام وکیلی پیدا شد و در راه خدا کار ما را راه انداخت. فکر می‌کردیم بازنشسته که بشویم دیگر دنیا به کام ماست، ولی الان هم باید مثل قدیم در خانه مردم کارگری کنیم تا خرج زندگی دربیاید. هربار هم که دکتر می‌رویم کلی آمپول و قرص تقویتی می‌دهد که، چون بیمه قبول نمی‌کند، نمی‌گیریم.

سازمان از خدمات دارو عقب است

این وضعیت در بازنشستگان بسیاری ملاحظه می‌شود و متأسفانه در چند سال و به‌ویژه در ماه‌های گذشته حسابی بر روی آن‌ها فشار آورده است. بازنشستگان بسیاری هستند که این روز‌ها با سن‌وسالی که از آن‌ها گذشته است، بازهم مشغول به کار هستند تا زیر خرج زندگی کمر خم‌شده آن‌ها نشکند. در این میان هزینه‌های درمانی و دارویی یکی از فشار‌های سنگین است که تأمین اجتماعی هیچ چاره‌ای برای آن نمی‌اندیشد و دولت هم به‌ظاهر کاری به کارش ندارد.گ

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی درباره تأمین هزینه‌های درمانی بازنشستگان در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: مشکلات بیمه تأمین اجتماعی و تأمین هزینه‌های درمانی به ۲ حوزه تقسیم می‌شود؛ تأمین اجتماعی و دولت.

قربانعلی رمضانی افزود: سیستم سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان محدود است. در نظر بگیرید به‌طور مثال تعداد بیمه‌شده ۱۰۰ است، اما خدماتی که به درمان داده می‌شود برای ۳۰ نفر است. یعنی ۷۰ درصد بیمه‌شدگان سازمان از خدمات دارو عقب هستند.

وی اظهار کرد: اکنون سازمان دارو‌های بسیاری را از شمول بیرون کرده است، به‌عنوان مثال ویتامین‌ها از فهرست خارج شده‌اند و حتی بسیاری از دکتر‌های تأمین اجتماعی دارویی را که نیاز است تجویز نمی‌کنند، درحالی‌که پزشک آزاد در بیرون، آن دارو را در دفترچه تجویز می‌کند و مردم مجبور به خرید آزاد آن هستند.

این مقام مسئول با اشاره به قانون الزام گفت: قانون الزام درمان تأمین اجتماعی از قوانینی بود که متأسفانه در مجلس تصویب شد، ولی وزیر مربوط در همان سال‌های ابتدایی شکل‌گیری تأمین اجتماعی آن را امضا نکرد و قانون به‌کل به فراموشی سپرده شد. در این قانون بازنشسته هرکجا از درمان و دارو استفاده می‌کرد، همه هزینه‌ها رایگان می‌شد و سازمان مجبور به پرداخت تمام هزینه‌ها بود که متأسفانه این قانون به نتیجه‌ای نرسید. همچنین دولت از سال گذشته نیز مبلغ قانون ۲۷/۹ تأمین اجتماعی را به خزانه خود منتقل کرد، بدون اینکه تغییری در شرایط ایجاد شود.

هرچقدر پول بدهیم، همان‌قدر آش می‌خوریم!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: حدود ۸ سال است که بیمه تکمیلی در سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی شده است و هر بازنشسته‌ای در ماه ۵۵ هزار و ۷۷۰ تومان برای بیمه تکمیلی و عمر پرداخت می‌کند.

رمضانی در پاسخ به اینکه بیمه تکمیلی شامل چه خدماتی برای بازنشستگان می‌شود، اظهار کرد: در قبال پولی که به بیمه تکمیلی می‌دهیم، خدماتی مانند عمل‌های سنگین قلب تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم یا برای هزینه‌های درمانی هر چشم حدود ۵ میلیون تومان می‌دهیم و در این وضعیت کرونا، دارو‌های کرونا و دارو‌های بیماری خاص مانند سرطانی‌ها و دیابتی‌ها را هم در بیمه تکمیلی قرار دادیم، ولی برای هزینه‌های ویزیت و دارو قرارداد نداریم و نرخ این‌ها بسیار زیاد است و به‌قول معروف هرچقدر پول بدهیم، همان‌قدر آش می‌خوریم!

وی افزود: اگر بخواهیم تأمین بیشتری داشته باشیم، باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم که این هزینه برای ۶۵ درصد بازنشسته‌ای که حداقل‌بگیر هستند، بسیار زیاد است، چون این گروه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

 

به گزارش شهرآرانیوز، این خدمات در حالی ارائه می‌شود که بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی از آن ناراضی هستند و توقع خدمات بهتر و بیشتری را از ارگان حمایتی دارند که حدود ۳۰ سال بخشی از دستمزد خود را به آن پرداخت کرده اند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جوابگوی هزینه‌های درمان نیست | آب‌باریکه‌ای که به تأمین داروی بازنشستگان نمی‌رسد!

منبع : https://shahraranews.ir/fa/news/52192

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار