ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی به این شیوه، در واقع فقط متناسب‌سازی است و همسان سازی واقعی و تمام‌عیار محسوب نمی‌شود:

0

در گفت‌وگو با علی دهقان‌کیا؛

فرمول اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور اعلام شد/ بازنشستگان می‌توانند میزان افزایش را محاسبه کنند .

رئیس کانون بازنشستگان تهران، فرمول اصلاحات همسان‌سازی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان سخت و زیان‌آور در تماس‌های مکرر خود از افزایش ناچیز اصلاحات در فیش‌های حقوقی جدید انتقاد کردند. پیش از این اعلام شد که همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور اصلاح شده است.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه، با تاکید بر اینکه افزایش براساس یک فرمول خاص صورت گرفته، می‌گوید: «چهار/‌سی‌ام» ضربدر تعداد سال‌های سابقه فرد در کارهای سخت و زیان‌آور می‌شود؛ مثلاً اگر کسی ۲۰ سال سابقه کار داشته، می‌شود هشتاد/سی‌ام که حاصل آن در حدود ۲.۳ است؛ یعنی ۲.۳ سال به بیست سال سابقه فرد اضافه می‌شود. ۲۲.۳ تعداد سال‌های سابقه فرد در این اصلاحات است. قبلاً همین چهار/سی‌ام را ضربدر ده سال کرده بودند که حدود ۱.۳ می‌شود و به ۲۰ سال اضافه می‌شد. پس تفاوت تنها در فاصله‌ی این دو عدد (۲۲.۳ و ۲۱.۳) است که اختلاف آن می‌شود یک سال و چندماه. برای یکسال تا ۲۵ سال، هر سال امتیار متناسب‌سازی، ۱۰ هزار تومان امتیاز دارد. بنابراین برای این یک سال، ۱۰ هزار تومان به اضافه‌ی اضافه ترغیب که چند هزار تومان است، به فرد پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امتیاز همسان‌سازی هر سال فقط ده هزار تومان است، می‌گوید: اگر فردی بیش از ۲۰ سال مثلاً ۲۵ سال سابقه داشته باشد، این مابه‌التفاوت بیشتر می‌شود؛ قرار نبوده مبلغ زیادی در این اصلاحات به کارگران بازنشسته پرداخت شود.

دهقان‌کیا با بیان اینکه افرادی در متناسب‌سازی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته‌اند، در پاسخ به توقعات بازنشستگان سخت و زیان‌آور می‌گوید: قرار نبوده اصلاحات افزایش چندصد هزار تومانی به وجود بیاورد؛ اما همانطور که گفتم هرچقدر سابقه بازنشسته در مشاغل سخت و زیان‌آور بیشتر باشد، افزایش بیشتر خواهد بود؛ اگر بازنشسته‌ای ۳۰ سال سابقه کار سخت داشته باشد، برای بالای ۲۵ سال، امتیاز سالانه ۱۵ هزار تومان است؛ بنابراین براساس سابقه کار، اضافات از ده، پانزده هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است تا صد یا ۱۵۰ هزار تومان هم برسد.

این فعال صنفی بازنشستگان در پایان تاکید می‌کند: همسان‌سازی به این شیوه، در واقع فقط متناسب‌سازی است و همسان سازی واقعی و تمام‌عیار محسوب نمی‌شود.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار