ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

«درمان رایگان» حق مسلم کارگران و بازنشستگان است:

0

حسین حبیبی:

«درمان رایگان» حق مسلم کارگران و بازنشستگان است/ در بحران کرونا به اصل ۲۹ قانون اساسی بازگردیم.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها می‌گوید: افزایش هزینه‌های درمان کارگران و بازنشستگان، خلاف الزامات قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی این روزها در تامین هزینه‌های درمان با مشکلات بسیار روبرو هستند؛ کرونا، هم هزینه‌های بهداشتی و پیشگیرانه را افزایش داده است و هم در صورت ابتلا به بیماری، کارگران باید مبالغ گزافی بابت تست و درمان بپردازند. این در حالیست که به گفته‌ی حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) «درمان رایگان» حق مسلم همه مردم و قبل از همه کارگران و بازنشستگان است.

او به الزامات اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره می‌کند و می‌گوید: براساس این اصل بالادستی، باید همه شهروندان کشور از خدمات رایگان بیمه‌ای و درمانی بهره‌مند باشند؛ این بهره‌مندی یک حق شهروندی است و اکنون که بحران کرونا مزید بر علت شده و هزینه‌های درمانی مردم بالا رفته، بازگشت به این اصل قانونی باید در اولویت قرار گیرد.

حبیبی تاکید می‌کند: باید همه مردم در صورت ابتلا به کرونا، رایگان درمان شوند و نباید ریالی بابت تست کرونا بپردازند.

او با بیان اینکه کارگران در اولویتِ درمان رایگان قرار دارند؛ می‌گوید: ماده ۳ قانون تامین اجتماعی (قانون الزام) به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه‌های درمان کارگران باید رایگان و از محل حق بیمه‌های پرداختی به سازمان تامین شود؛ یک سوم حق بیمه کارگران باید صرف ارائه خدمات درمانی شود و بنابراین کارگران در مراجعه به مراکز درمانی نباید ریالی هزینه از جیب بپردازند. درمان کارگران در همه مراکز درمانی و در همه بخش‌ها باید صد درصد رایگان باشد.

به گفته او، اگر درمان رایگان جدی گرفته می‌شد و دولت‌ها در عدول از حقوق شهروندی مردم تا این اندازه تخلف نمی‌کردند، الان طبقات فرودست مردم در تامین هزینه‌های درمان با اینهمه مشکل و گرفتاری مواجه نبودند.

این فعال کارگری در پایان تاکید می‌کند: دولت باید از بودجه‌های کلان سایر بخش‌ها بزند و صرف درمان مردم کند؛ این در حالیست که نه تنها به الزامات قانونیِ درمان رایگان هیچ توجهی نمی‌کنند، بلکه روز به روز از میزان خدمات درمانیِ تحت پوشش بیمه کاسته شده و کارگران مجبور می‌شوند پول بیشتری بابت درمان خود و خانواده‌هایشان خرج کنند. در واقع وقتی بحرانی رخ می‌دهد، مشخص می‌شود که تخلف از قانون و عدم رعایت حقوق شهروندی، تا چه اندازه جدی است و چه عواقبی دارد!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار