ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگان را از تبعیض های فاحش نجات دهید :

1

بازنشستگان به رئیسی متوسل شدند.

بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه درخواست کردند حقوق بازنشستگان را از تبعیض های فاحش نجات بدهد.

به گزارش کاماپرس، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از اجرای طرح همسان سازی حقوق ، خیلی کمتر از بازنشستگان کشوری است. بررسی ها نشان می دهد بازنشستگان کشوری و لشکری از طرح همسان سازی بهره بیشتری برده اند و حقوق آنها نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش بیشتری داشته است. همین موضوع باعث نارضایتی خیلی از بازنشستگان تامین اجتماعی شده است. آنها معتقدند این افزایش حقوق ناچیز هیچ گره ای از مشکلات آنها باز نمی کند. همچنین آنها معتقدند چرا باید شاهد تبعیض در افزایش حقوق ها باشند و چرا بازنشستگان کشوری و لشکری باید حقوق بیشتری بگیرند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

حالا بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در نامه‌ای با عنوان تظلم خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس قوه قضاییه خواهان نظارت این دستگاه بر اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در جهت افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه شدند.
به گزارش ایلنا دربخشهایی از این نامه که رونوشتی از آن برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ارسال شده، آمده است:

جناب آقای رئیسی استحضار دارید که در اجرای همسان‌سازی انجام شده اخیر، تبعیض آشکاری بین دو کارمند که همزمان و در یک بازه زمانی، به مدت ۳۰ سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی از دو صندوق متفاوت کشوری و صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، تفاوت چشمگیر و فاحشی وجود دارد.
لذا در خصوص تبعیض آشکار دولت محترم، در پرداخت حقوق میان بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری از محضر آن مقام محترم، رسیدگی به موارد مطروحه در ذیل را تقاضا می‌نماییم.

همسان سازی حقوق بدون تبعیض

الف ) _دولت باید حقوق بازنشستگان کارگری و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به اندازه بازنشستگان کشوری افزایش دهد و تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگی میان این اقشار را از بین ببرد.
به استحضار می‌رساند سازمان تامین اجتماعی در اجرای همسان‌سازی بین کارمندان اداراتی که تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند نیز تبعیض قائل شده است بطوریکه در مقایسه بین کارمندان شاغل تامین اجتماعی با کارمندان سایر ادارات که به لحاظ حقوقی تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند تفاوت فاحشی بین حقوق آن‌ها وجود دارد، که در این رابطه عدالت اجتماعی حکم می‌کند اگر تامین اجتماعی محترم می‌خواهد همسان‌سازی را به معنای واقعی عملی نمایند، نسبت به سایر بازنشستگان نیز همانند بازنشستگان خود تامین اجتماعی اقدام نمایند.

حل مشکل پرداخت معوقه ها

ب )جناب آقای رئیسی همانگونه که مستحضر هستید یکی از مشکلات تامین اجتماعی در تامین حق و حقوق بازنشستگان، عدم پرداخت بدهی دولت محترم به آن سازمان (تامین اجتماعی) می‌باشد؛ لذا تقاضا داریم با وساطت و کمک قوه قضاییه و مساعدت حضرتعالی، دولت محترم بدهی خود را از محل فروش اموال و املاک مازاد بپردازد، تا این صندوق‌ها مشکلی برای پرداخت حق و حقوق به موقع بازنشستگان نداشته باشد.

افزایش حق مسکن و حق اولاد

ج)جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه هستیم که با توجه به نظر کارشناسان، تا پایان شهریور ماه ۷/۵ میلیون تومان برآورد شده است. جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای ماده ۱۱۱ و۴۱ با تکیه به قانون کار در خصوص افزایش مزایای حق مسکن و کمک هزینه معیشتی و حق اولاد مطابق با کارگران شاغل می‌باشیم.

پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان

د)جناب آقای رئیسی، عدم اجرای بند ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، یعنی پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان، مطابق شاغلین درمناطق جنگی (بازنشستگان استان کرمانشاه و سایر استان‌های منطقه جنگی) از جمله اجحافی است که بر بازنشستگان مناطق جنگی وارد آمده است لذا ازآن مقام محترم تقاضای توجه به این مهم را خواستاریم.

در پایان از توجه حضرتعالی کمال تشکر را ابراز می‌داریم، امید است با عنایاتی که مبذول خواهید فرمود، در حل مشکلات یاد شده بازنشستگان تابع سازمان تامین اجتماعی اقدام عاجل عنایت بفرمایید.

منبع : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. تظلم‌خواهی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ریاست محترم قوه قضائیه

    بسمه تعالی

    ریاست محترم قوه قضاییه
    جناب آیت الله رئیسی

    با سلام و احترام
    به استحضار می‌رساند براساس بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی و کشوری و لشکری، مکلف شدند حقوق بازنشستگان خود را همسان‌سازی کنند.
    صندوق کشوری و لشکری با درایت و همکاری عوامل ذیربط و در نظر گرفتن حقوق جامانده بازنشستگان، افزایش حقوق بسیار خوبی (از محل بودجه عمومی دولت) تاحدود ۱۲۰ درصد برای آنان اعمال کردند و خوشبختانه با افزایش از ۷۰۰ هزار تا بیش از ۶ میلیون تومان، رضایت نسبی بازنشستگان کشوری ولشگری را فراهم نمودند.
    اما شوربختانه برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به بهانه نداشتن بودجه کافی و گره زدن به بدهی دولت، با اجرای نادرست و غیربیمه‌ای و به منظور رفع تکلیف متناسب‌سازی، نه تنها افزایش حقوق با مبالغی باورنکردنی ازمبلغ ۷۵ هزار تا یک میلیون و دویست هزارتومان (حدود۱۲ درصد) انجام شد بلکه این مبلغ ناچیز هم به پایه مستمری اضافه نگردید. لذا قانون‌گریزی و اجرای سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز بین دو صندوق، موجب تضییع بیشتر حقوق قانونی و نارضایتی بیش از سه میلیون خانواده از این طبقه زحمتکش گردیده است.
    این در حالی است که در یک تبعیض آشکار درون سازمانی نیز، از سال ۸۷ تاکنون بارها حقوق کارکنان بازنشسته سازمان، همراه با ده‌ها امتیاز و مزایای جانبی دیگر با شیوه‌ای متفاوت همسان‌سازی شده و تا چند برابر سایر بازنشستگان و… افزایش داشته است. اما سایر بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی تأمین اجتماعی که وجود سازمان برای خدمت به آنان پیش‌بینی شده، از آن محروم ماندند. (نگاه دوگانه دولت‌ها و مجلس‌ها و بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی در این زمینه قابل انکار نیست)
    علیرغم این همه بی‌قانونی و بی‌عدالتی، از اجرای نادرست ماده ۹۶ قانون تأمین و متناسب‌سازی و غیره گرفته تا تبعیض‌های درون و بیرون صندوق و کمک‌های حکومتی به دیگر صندوق‌ها و بی‌نصیب ماندن بازنشستگان تأمین اجتماعی، متأسفانه عکس العمل جدی و قاطع و ثمربخشی از سوی کانون عالی دیده نشده است.
    این مجموعه عوامل باعث شده که این طبقه زحمتکش و آسیب‌پذیر که با وجود سختی‌های فراوان دوران اشتغال، با ذخیره دسترنج خود در این صندوق امیدوار بودند که بذر پرمحصولی کاشته‌اند تا در دوران پیری و ناتوانی، آتیه و زندگی آبرومندی داشته باشند. درصورتیکه در فاز پایانی عمر پررنج، حقشان ضایع شده و سازمان ناکارآمد بوده و به تعهدات خود عمل ننموده، و این نیروهای مولد دیروز، امروز بی‌پناه مانده‌اند.
    وجود این همه تبعیض و ستم، دور از عدل و انصاف و شرع و شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بدینوسیله ما امضاکنندگان زیر از آن مقام محترم قضایی درخواست می‌کنیم با توجه به مدت کوتاه پایان برنامه، دستور رسیدگی فوری صادر نمایند تا پیش از پایان سال جاری، سازمان با اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی و با رعایت کامل هدف قانونگذار، آن بخش از حقوق بازنشستگان را که در محاسبات نادیده گرفته شده، جبران و تکمیل نماید و به دولت بعدی تحمیل نشود و با این اقدام انقلابی شما، حقوق ازدست‌رفته این طبقه زحمتکش احقاق حق گردد.

    به امید اجرای عدالت و پیروزی حق

    رونوشت:
    • مقام معظم رهبری جهت استحضار
    • ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جهت استحضار و دستور اقدام لازم
    • ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران، جهت استحضار و اقدام لازم
    • ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، جهت استحضار و رسیدگی به شکایت
    • هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، جهت اطلاع و اقدام لازم
    منبع : https://www.karzar.net/social-security-retirees-demands

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار