ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ترید چیست و تریدر کیست ؟

0

ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی است که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله‌ کالا یا خدمات بین طرفین معامله است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل خانه سرمایه ، ترید یا به انگلیسی «Trade» می‌تواند در یک اقتصاد بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز صورت بگیرد. شبکه‌ای که ترید را تسهیل می‌کند، بازار نامیده می‌شود. در بازارهای مالی، ترید یا معامله به خرید و فروش اوراق بهادار، مانند خرید سهام از بورس اوراق بهادار اشاره دارد و می‌تواند به‌ صورت مستقیم یا از طریق یک کارگزار انجام شود. این کار نیز به شکل حضوری، تلفنی یا از طریق یک پلتفرم معامله‌ آنلاین امکان‌پذیر است. در معامله، هدف کلی این است که با خرید در قیمتی پایین‌تر و فروش با قیمتی بالاتر، معمولا در یک بازه زمانی کوتاه، سود حاصل شود.

معامله گر یا تریدر کیست و چه فرقی با سرمایه گذار دارد؟

تریدر، فردی است که در بازار مالی برای خود یا به نمایندگی از شخص یا موسسه دیگری به خرید و فروش دارایی‌های مالی می‌پردازد که هدفش کسب سود از معاملات است. تفاوت اصلی بین یک تریدر (معامله‌گر) و یک سرمایه‌گذار، مدت‌ زمانی است که شخص آن دارایی مالی را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران معمولا تمایل دارند افق زمانی بلند مدت را برای معاملات خود در نظر بگیرند. در حالی که تریدرها (معامله‌گران) تمایل دارند برای مدت‌ زمان کوتاه‌تری دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری کنند و معمولا روندهای کوتاه‌ مدت را زیر نظر دارند. تریدر، اوضاع موجود در بازار مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند و با اتکا به داده‌های حاصل از تحلیل خود، معاملات را انجام می‌دهد و از نوسانات قیمت در بازار سود کسب می‌کند. یک تریدر می‌تواند هر شخصی باشد از یک سرمایه‌گذار فردی گرفته تا یک موسسه جهانی.

به چه روش‌هایی می‌توان ترید را انجام داد؟

از منظر افق زمانی و اهداف، معامله را می‌توان به دو صورت کوتاه‌ مدت و بلند مدت در نظر گرفت:

  • روش کوتاه‌ مدت:

در ترید کوتاه‌ مدت که همان خرید و فروش روزانه به شمار می‌رود در کسری از ثانیه یا دقیقه معاملات انجام می‌شوند. در این روش از نوسانات کوتاه‌ مدت در قیمت دارایی برای کسب سود استفاده می‌شود. در استراتژی ترید روزانه، لحظه دقیق ورود یا بسته شدن یک موقعیت معاملاتی بسیار مهم است. به همین دلیل گاهی تریدرها موقعیت خود را تنها برای یک یا چند روز باز نگه‌ می‌دارند. این نوع از معاملات می‌توانند بسیار پرسود باشند، اما به طور طبیعی دارای ریسک زیادی نیز هستند. معامله گران با تجربه، شاخص‌های فنی سهام را ارزیابی کرده و پیش‌بینی می‌کنند که آیا سهام مورد نظر، سود یا ضرر فوری خواهد داشت یا خیر.

ترید چیست و تریدر کیست ؟

 

  • روش بلند مدت:

تریدرهای بلند مدت در معاملات صبر بیشتری نسبت به تریدرهای کوتاه‌ مدت دارند. موقعیت‌های معاملاتی این نوع استراتژی، اغلب ماه‌ها و سال‌ها باز می‌ماند. این نوع از تریدرها برای مدت‌ زمان طولانی وارد یک موقعیت معاملاتی می‌شوند و خود را گرفتار نوسانات کوتاه‌ مدت بازار نمی‌کنند. از طرف دیگر به خاطر باز ماندن موقعیت معاملاتی‌شان هزینه‌های معاملاتی کمتری را متحمل می‌شوند. تریدرهای بلند مدت باید به دنبال شرکت‌هایی باشند که سابقه‌ ثبات و رشد قابل قبولی دارند. با اینکه شرکت‌های جدید نیز می‌توانند گزینه‌ خوبی برای کسب سود در بلند مدت باشند، اما وقتی شرکتی سابقه‌ اثبات‌ شده‌ای دارد، ممکن است سرمایه‌گذاری در آن ریسک کمتری به همراه داشته باشد. گزینه مناسب دیگر، سهام شرکتی است که سابقه پرداخت سود سهام دارد؛ به‌ ویژه شرکتی که به‌ طور منظم میزان سود سهامش را افزایش می‌دهد. یک ترید موفق، نیاز به یک برنامه‌ استراتژیک دارد که شامل مشخص کردن اهداف کوتاه‌ مدت، بلند مدت و میزان سرمایه در دسترس برای انجام معاملات است. به‌ عنوان یک تریدر، یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش شانس موفقیت خود در این بازارها انجام دهید این است که به معامله کردن به‌ عنوان یک کسب و کار نگاه کنید.

ترید بین‌المللی چه امکاناتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد؟

ترید بین‌المللی به کشورها این امکان را می‌دهد تا بازارهای خود را برای کالاها و خدماتی که ممکن است در کشورشان به آن‌ها در دسترسی نداشته باشند، گسترش دهند. به همین دلیل است که مثلا یک مصرف‌کننده ایرانی می‌تواند حق انتخاب خرید اتومبیلی چینی، ایتالیایی یا آلمانی را داشته باشد. درنتیجه‌ معامله بین‌المللی، بازارها وارد رقابت بزرگ‌تری می‌شوند و محصولات با کیفیت بالاتری به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند. تقریبا هر نوع محصولی را می‌توان در بازار بین‌المللی پیدا کرد، مواد غذایی، پوشاک، قطعات یدکی، روغن، جواهرات، سهام، ارز و غیره. در این بازارها خدمات نیز معامله می‌شوند مانند توریسم، بانکداری، مشاوره، حمل و نقل و غیره. اگر محصولی به بازار جهانی فروخته شود، صادرات صورت می‌گیرد و محصولی که از بازار جهانی خریداری می‌شود، واردات محصول به آن کشور به‌ حساب می‌آید. ترید بین‌المللی نه‌ تنها منجر به افزایش کارایی می‌شود بلکه به کشورها این امکان را می‌دهد تا در یک اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند و فرصت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را نیز پیدا کنند.

مزایا و معایب ترید کردن.

مزایا:

  • پتانسیل بالای سود این‌گونه معاملات
  • نداشتن محدودیت زمانی، امکانی و تحصیلی جهت ترید
  • برای انجام معامله به امکانات و ابزارهای خاصی نیاز نیست
  • با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان شروع کرد
  • یکی از بهترین راه‌های کسب بازده در فضای تورم است
  • تنوع زیادی برای انتخاب‌ ترید وجود دارد

معایب:

  • ریسک بالای ترید
  • غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه‌ معاملات
  • ترید موفق، نیازمند مهارت و اطلاعات بالایی است که این کار بسیار زمان‌بر است
  • ترید کردن لحظات پرفراز و نشیبی را در پیش دارد که ممکن است کاری استرس‌زا باشد
  • این امکان وجود دارد که شما بخشی از سرمایه خود یا کل آن را از دست بدهید
  • منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1286171

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار