ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برای کارگران تامین معیشت مهم است نه تشکیل جلسه!:

0

علی خدایی:

دبیر شورایعالی کار با “ترمیم مزد” مخالف است/ برای کارگران تامین معیشت مهم است نه تشکیل جلسه!

عضو کارگری شورایعالی کار از مخالفت‌ها با برگزاری جلسه سه‌جانبه برای ترمیم مزد کارگران انتقاد می‌کند و می‌گوید: باید فکری عاجل کنند.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نامه درخواست اعضای کارگری برای برگزاری جلسه فوق العاده شورایعالی کار با موضوع ترمیم مزد گفت: در بیست و سوم مهرماه، نامه رسمی زدیم و درخواست کردیم که فوراً جلسه فوق العاده برگزار شود اما تا امروز، سه هفته از ارسال نامه گذشته و هنوز جلسه برگزار نشده است. در حالیکه باید حداکثر ظرف مدت دو هفته، جلسه برگزار می‌شد. در پیگیری‌هایی که از دبیر شورا (معاون روابط کار وزارت کار) صورت دادیم، متوجه شدیم که متاسفانه وزارت کار، اعتنایی به برگزاری جلسه شورایعالی کار ندارد.

خدایی اضافه می‌کند: برای برگزار نکردن جلسه، بهانه‌های مختلف می‌آورند؛ آقای شاکرمی گفتند نظر قطعی در مورد برگزار جلسه، بعد از مشورت با وزیر کار ارائه می‌شود اما نظر خود ایشان در مورد برگزاری جلسه، منفی است. به نظر می‌رسد، وزارت کار قصد دارد مساله تشکیل جلسه سه جانبه را به مساله اصلی تبدیل کند درحالیکه مساله اصلی ما معیشت کارگران است. تکالیف شورایعالی کار و وزارت کار الزام می‌کند که حتی اگر نمایندگان کارگری، درخواست برای برگزاری جلسه سه جانبه نداشته باشند، خودشان فکری به حال معیشت کارگران کنند، جلسه تشکیل بدهند و اعضا را دعوت کنند اما متاسفانه در حال حاضر، هیچ طرحی برای بهبود معیشت کارگران ندارند. شخص دبیر شورا نیز با برگزاری جلسه مخالفت می‌کند.

سه‌جانبه‌گرایی به اغما رفته است!

به گفته وی، در دوره اخیر، شاهد افول شدید سه‌جانبه‌گرایی هستیم و متاسفانه سه‌جانبه‌گرایی، به قهقهرا رفته است. 

او ادامه می‌دهد: متاسفانه به نظرات و آرای نمایندگان کارگری هیچ توجهی ندارند؛ در جریان مزد هم همین اتفاق افتاد و بدون توجه به نظرات نمایندگان کارگری، مزد ۹۹ را تعیین کردند؛ الان هم بدون توجه به نظرات کارگران، از برگزاری جلسه و ترمیم مزد خودداری می‌کنند. در حالیکه براساس قانون، وقتی اعضای اصلی درخواست رسمی می‌دهند، جلسه شورایعالی کار باید بدون قید و شرط برگزار شود. نهایتاً اگر خواست و آرای کارگران غیرمنطقی و غیرقانونی است، باید در جلسه سه‌جانبه، اعضای جلسه به این نتیجه برسند و اعلام کنند که خواسته‌های کارگران، غیرمنطقی است نه اینکه شخص دبیر شورایعالی کار، به تنهایی با خواسته‌های کارگران مخالفت کند و بگوید با برگزاری جلسه مخالفم، پس جلسه برگزار نمی‌شود!

خدایی با تاکید براینکه یک شخص نمی‌تواند به جای دیگران تصمیم بگیرد و به تنهایی در مورد موضوعی سه‌جانبه نظر بدهد؛ اضافه می‌کند: وزارت کار باید هرچه سریعتر برای بهبود معیشت کارگران، فکری بکند. یا جلسه برگزار کنند و به صورت سه‌جانبه موضوع بررسی شود و یا خود دولت فکری به حال معیشت طبقه کارگر بکند.

به گفته این نماینده کارگری، اعداد و ارقام، حتی ارقام رسمی به خوبی نشان می‌دهد که دیگر دستمزد به هیچ وجه پاسخگوی معیشت نیست و دیگر زمان چانه‌زنی بر سر قانون و آیین‌نامه به سر آمده است، چراکه بحران، جدی است و باید فکری عاجل بکنند.

موضوع تامین معیشت است نه تشکیل جلسه!

او تاکید می‌کند: مساله اصلی ما نمایندگان کارگری، تامین معیشت کارگران است نه تشکیل جلسه. ولی وزارت کار با دلایل غیرمنطقی، لزوم ترمیم مزد را نادیده می‌گیرد و انکار می‌کند.

خدایی با بیان اینکه تعبیر و تفسیر آقایان از سه‌جانبه‌گرایی درست نیست؛ تاکید می‌کند: باید جلسه تشکیل شود؛ در جلسه، به نتیجه برسند؛ اینکه دبیر شورا، پافشاری کند که جلسه نباشد، با روح سه‌جانبه‌گرایی تعارض دارد. متاسفانه مدتهاست که شورایعالی کار، رنگ و بوی سه‌جانبه‌گرایی را از دست داده و جایگاه نمایندگان کارگری با رویکردهای ضد کارگری دولت، تضعیف شده است. در تعیین مزد دیدیم که بدون توجه به رای و امضای کارگران، مزد امسال تعیین شد و اکنون هم علیرغم جدی بودن بحران معیشت، با خواسته‌های کارگران مقابله می‌شود؛ به اعتقاد من نمایندگان عالی کارگران و تشکل‌های عالی، نباید کنار بنشینند و اجازه دهند که یک فرد یا یک گروه خاص، نظر و رای خود را به کرسی بنشاند و موجب شود که بهبود معیشت کارگران به مخاطره بیفتد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار