ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استراتژی معاملاتی ، دشمن بزرگ ترس و طمع:

0

نداشتن یک استراتژی معاملاتی قوی در بازار سرمایه شبیه این است که بدون داشتن مهارت شنا کردن در عمق دریا دست و پا بزنید!

به گزارش جام جم آنلاین ، برای رسیدن به مدارج بالای پیشرفت ، داشتن استراتژی و برنامه دقیق بسیار مهم است. کمتر فرد موفقی را می شناسیم که بدون داشتن هیچ برنامه و پلنی در زندگی حرفه ای اش پیشرفت کرده باشد. ذهن و فکر انسان زمانیکه دچار سردرگمی می شود بیشتر بر اساس هیجانات و احساسات رفتار می کند ، اما زمانی که از قبل برنامه ریزی داشته و مسیر برای او مشخص شده باشد ، منطقی عمل کرده و نتیجه عملکرد آن همان چیزی می شود که انسان انتظار دارد.
بورس ایران و بازارهای مالی هم از قاعده فوق مستثنی نیست بلکه اهمیت استراتژی و برنامه ریزی در معاملات چندین برابر هم هست . معامله گری که قبل از خرید یک سهام و درگیر کردن سرمایه خود آن را مورد تحلیل و بررسی همه جانبه قرار داده و مسیر را تا رسیدن به اهداف قیمتی ، برای خود ترسیم کرده است ، هیچ وقت اسیر هیجانات و استرس نمی شود و در هر شرایطی از بازار برای خود راهکاری دارد که بر اساس آن عمل می کند.

استراتژی معاملاتی ، دشمن بزرگ ترس و طمع

در بازار سرمایه ترس و طمع زمانی ایجاد می شود که شما سهمی را در یک قیمت مشخص خریده باشید و قیمت آن بعد خرید دچار افت قیمتی بیشتر شود . در این زمان مغز معامله گر به صورت ذاتی این فرمان را می دهد که سرمایه شما در حال از بین رفتن است و همین امر باعث به وجود آمدن استرس برای شما می شود. بعضی از معامله گران بی تجربه هم با حساب کردن لحظه ای ضرر و زیان خود به این فکر دامن می زنند.

چگونه با هیجان ناشی از ترس مقابله کنیم ؟

تنها راه مقابله با هیجان ناشی از ترس ، داشتن استراتژی معاملاتی است . اگر معامله گر قبل از خرید یک سهم از همه جوانب آن را بررسی کرده باشد و از همان ابتدا حدضرر و حد سود و مسیر راه را برای خود ترسیم کرده باشد ، با یک روند منفی شدن سهم ، هیچ گاه دچار رفتار هیجانی و فروختن سهم خود در ضرر نمی شود. بارها دیده شده است که افراد ، سهامی را می خرند و وقتی می بینند چند درصد (هر چند بسیار کم) افت قیمتی پیدا کرد ، دست به فروش می زنند و دوباره سهم بعدی و بعدی و به همین منوال ادامه می دهند. اینگونه معامله گران همان افرادی هستند که بعد از چند سال می بینند سرمایه شان نصف شده و تورم باعث کم ارزش شدن همان اندک سرمایه باقی مانده شان شده.

طمع ؛ عامل تلخ شدن بسیاری از شیرینی ها

وقتی معامله گری سهمی را خریده باشد و قیمت سهم با رشد قیمتی خوب مواجه می شود ، با اینکه همه
تحلیل ها نشان می دهد که موقع فروش سهم است و جایی برای رشد بیشتر قیمتی نیست ، اما ذهن معامله
گر بر اثر جو روانی مثبت افراطی که شرایط بازار بر سهمش حاکم کرده است و حس اعتماد به نفس کاذبی که ناشی از تحلیل درست و خرید به موقع سهم در قیمتی مناسب به او القا شده است ، به معامله گران این پیام را می دهد که هنوز فرصت زیادی برای سود کردن بیشتر وجود دارد. اینجا هم راه مقابله با آن فقط تکیه بر تحلیل و همان مسیر راهی است که قبل از خرید سهم برای خود ترسیم کرده ایم. اگر معامله گر از قبل ، هدف های قیمتی را مشخص کرده باشد وقتی سهم خریداری شده به آن قیمت ها رسید ، هیچ وقت در فروش آن دچار تردید و طمع بیجا نمی شود.
با این توضیح تنها راه برای نجات از این دو خصلت که در هنگام معامله ممکن است گریبان هر معامله گری را بگیرد ، فقط برنامه ریزی برای خرید و فروش مبتنی بر استراتژی تعیین شده است. عدم پایبندی به استراتژی شخصی ممکن است شما را به دام ترس و طمع بیندازد.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1285147

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار