ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار ورود قوه مقننه به موضوع همسان‌سازی شدند:

0

با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس؛

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار ورود قوه مقننه به موضوع همسان‌سازی شدند.

جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، درخواست کردند قوه مقننه به موضوع همسان‌سازی مستمری‌های آنان ورود کند.

به گزارش ایلنا، در نامه جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور به محمدباقر قالیباف، نسبت به تصرف در مستمری‌های کارگران و عدم تناسب حق بیمه‌ها و پرداختی به بازنشستگان، انتقاد شده است.

در این نامه با درخواست «اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی» آمده است: «سازمان می‌بایست کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که از سالی یک‌ بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی و به همان نسبت افزایش دهد، ولی تا‌کنون این افزایش مطابق با هزینه‌های زندگی نبوده است». همچنین با تأکید بر «اجرای کامل و دقیق بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه» عنوان شده که «بر اساس این بند، سازمان موظف است از سال ۹۶ هر ساله ۱۰ درصد بدهی‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.»

از طرف دیگر سازمان تأمین اجتماعی را نیز مکلف به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نموده است. لیکن از سال ۹۶ تا مرداد ماه ۹۹ این قانون عملی نگردید. لذا با توجه به قانون، خواهان اجرای این مصوبه از سال ۹۶ و پرداخت معوقه آن هستیم.

بازنشستگان در بند دیگری از نامه، با‌ اشاره به ضرورت متناسب‌سازی دریافتی‌های بازنشستگان و مستمری بگیران، بیان شده است: «با وجود اینکه سازمان در مردادماه ۹۹ اقدام به متناسب‌سازی نمود ولی ‌اشکالات زیر بر آن وارد است:

در اجرای متناسب‌سازی، سنوات مشاغل سخت و زیان‌آور محاسبه نشده است.

متناسب‌سازی از مردادماه ۹۹ اجرا شده لذا تمام کسانی که در چهار ماهه اول سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند باید از این مزایا بهره‌مند گردند، ولی متأسفانه افزایش حقوق این افراد از طرف سازمان نادیده گرفته شده است.

مبالغ متناسب‌سازی بخشی از‌ترمیم مستمری سالانه است و همچون افزایش سالانه باید به مبلغ پایه مستمری اضافه شود.

عدم محاسبه سنوات ارفاقی برای از کارافتادگان کلی و بازماندگان نیز از دیگر نواقص متناسب‌سازی است که انتظار می‌رود با اصلاح آن، این مستمری بگیران به حداقل معیشتی خود برسند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار