ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تحلیل در بازار سرمایه به چه معناست و انواع آن کدام است ؟

0

سرمایه‌گذارانی که قصد دارند مستقیماً نسبت به خرید یا فروش سهام شرکت‌ها اقدام کنند، باید قبل از انتخاب سهام یک شرکت وضعیت آن شرکت را به‌دقت و به‌صورت جامع، موردبررسی و تحلیل قرار دهند.

تحلیل در بازار سرمایه یعنی چه ؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل خانه سرمایه ، به کرات می‌توان با این موضوع مواجه شد که تحلیل های مالی را در قالب یک فایل اکسل خلاصه می‌کنند، بله فایل اکسل یک ابزار لازم جهت دسته بندی داده هاست ولی صرفا “یکی” از ابزارهاست، حقیقت این است که وقتی از تحلیل یک موضوع حرف می‌زنیم، داستان خیلی خیلی فراتر از یک فایل اکسل است. تحلیل در هر موضوعی که باشد، مالی یا غیرمالی، یعنی اینکه بتوانی ۳۶۰ درجه به یک موضوعی نگاه کنی و تمامی فاکتورهای موثر بر آن موضوع را ببینی تا بتوانی راجع به آن تصمیم بگیری، پس ذهن یک تحلیلگر لازم است که نسبت به موضوع احاطه کامل یا حداکثری داشته باشد تا بتواند موضوع را آنالیز کرده و اظهار نظر کند.

ابزار و انواع تحلیل

ذهن یک تحلیلگر باید به شدت منظم باشد، این نظم دلیل دارد، چون وقتی قرار است شما ۳۶۰ درجه به یک موضوعی نگاه کنید، با حجم زیادی از داده ها روبرو می‌شوید که اگر نظم آن ها را در ذهن خود نتوانید مدیریت کنید، عملا جمع آوری آن ها فایده ای ندارد، مثل اینکه همه داده ها را روی هم ریخته و مشخص است که در این بین یکسری داده گم می‌شوند و اصلا دیده نمی‌شوند. درواقع در تحلیل، شما ساختار و درون و اجزا موضوع را درک می‌کنید، انگار جزئی از آن باشید، این جزئی از چیزی بودن یک شبه به دست نمی‌آید، با یک فایل اکسل و صرفا رشد دادن بی منطق یکسری عدد به دست نمی‌آید. زیبائی اعداد آن جائی است که پشت آن یک فکر و درک و فهمی وجود داشته باشد، این است که به آن ها معنی می‌دهد.

 

تحلیل در بازار سرمایه به چه معناست و انواع آن کدام است ؟

نکته جالب آن جائی است که تحلیل مرحله نهائی کار ما نیست، تحلیل بخشی از راه است، پله‌های بعدیست که مهم است، این پله‌های بعدی ارزیابی و سپس ترکیب و خلق کردن است. در بازارهای مالی برای ما پله های بعدی آن جائی است که با درکی که تا آن مرحله به دست آوردیم، دست به پیش بینی و نگاه به آینده شرکت می‌زنیم، تصور آینده یک موضوع بدون درک صحیحی از وضعیت فعلی آن حاصل نخواهد شد قطعا! ما دقیقا در تحلیل باید وضعیت ۳۶۰ درجه یک شرکت رو در طول زمان ببینیم و از روز اول آن شروع کنیم و با آن پیش بیاییم تا امروز، ببینیم از کجا امده، چه مسیری را رفته و این روندی که تا به امروز امده باعث می‌شود به چه سمت و سویی در آینده بخواهد حرکت کند؟ هر شرکتی داستانی دارد، تحلیل هنر روایت صحیح و بدون جهت گیری و دقیق این داستان است، به طوری که شنونده بتواند ادامه داستان را بنویسد.

یکی از مهم ترین دستاوردهای یک نگاه تحلیلی این هست که قابلیت بررسی چند جانبه ی موضوع را پیدا می‌کنید، اما برای رسیدن به این نقطه چه مواردی بایستی بررسی شوند؟ اینجا نقطه ای است که یک تحلیل به شاخه های مختلفی تقسیم می شود.عده ای با رصد کردن لحظه ای فعالیت شرکت ها ، عده ای با دقت در سوابق قیمتی و نمودارهای آن و عده ای سعی در شناخت روانی قیمت آن دارند و بر طبق همین شاخه تحلیل یک سهم به سه قسمت تقسیم می شود

  1. تجزیه و تحلیل بنیادی
  2. تجزیه و تحلیل تکنیکال
  3. تجزیه و تحلیل تمایلات یا روانشناسی بازار

همیشه بر سر این نکته که کدام یک از این سه روش بهتر است میان تحلیل گران بحث بوده است.اما واقعیت این است که شناختتمامی این روش ها الزامی است.

می توان این سه را مانند پایه های یک صندلی نیز تصور کرد که در صورت نبود و یا ضعف هرکدام از آن ها نمی توان از آن استفاده کرد.

بنابراین وجود شناخت کافی از هر سه این روش ها برای یک تحلیل جامع الزامی است.در مطالب آینده به طور کامل با تمامی این تحلیل ها آشنا خواهیم شد.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1283491

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار