ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صف خرید چیست و چگونه تشکیل می شود ؟

0

یکی از مفاهیم مهم در معاملات بورس که باید در خصوص آن شناخت و اطلاعات کافی داشته باشید، صف خرید و صف فروش سهام است.

صف خرید سهام چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل لرن بورس ، در شرایط عادی هر سهام خاص، عده ای سهامدار به عنوان فروشنده ظاهر شده و عده ای دیگر نیز خریدار هستند. اما اگر یک سهم در شرایطی قرار بگیرد که فروشنده یا عرضه کننده های آن عده کمتری نسبت به متقاضیان خرید داشته باشند، در اصطلاح بورس می گویند که صف خرید سهام شکل گرفته است.

به زبانی ساده تر باید گفت که صف خرید سهم زمانی اتفاق می افتد که وزنه عرضه بر تقاضا سنگین تر باشد. در این حالت خریداران سفارش های خود را نزدیک به بالاترین سطح قیمتی آن سهام در بازه یا دامنه نوسان قرار می دهند که به واسطه آن موفق به خرید سهم شوند.

صف خرید چیست و چگونه تشکیل می شود ؟

به طور نمونه اگر ۲۰۰۰ سهامدار متقاضی خرید سهام ایکس بوده و هیچ سهامداری فروشنده و عرضه کننده آن نباشد یا به طور مثال کمتر از ۱۰۰۰ سهامدار به عنوان فروشنده ظاهر شوند، صف سمت خرید سهام ایجاد شده است. در این صورت سهام ایکس از شکل معاملات طبیعی خارج شده و عرضه کننده ای برای آن وجود ندارد.

اما چه زمانی این اتفاق می افتد؟

معمولا زمانی که ارزش سهامی خاص بالا رفته و تقاضا برای آن شکل می گیرد، دارندگان آن سهم، میزان سهام در اختیار خود را برای فروش عرضه نکرده و این باعث می شود که صف سمت خرید سهم بدون وجود عرضه کننده قابل رقابت با حجم خریداران، شکل بگیرد.

دلایل شکل گرفتن صف خرید سهم

صف در سمت خرید یک سهم در شرایطی ایجاد می شود که اتفاقات مثبت و خوبی در خصوص آن سهم و یا شرکت ارائه دهنده اش رخ دهد. در این شرایط شخصیت های حقیقی و حقوقی حاضر در بازار بورس، برای خرید آن سهم پیش آمده و عرضه کمتر از آن است که پاسخگوی میزان خریداران باشد. صف خرید یک سهم خاص به دلایل مختلفی شکل می گیرد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نرخ سهام
  • اخبار با بار مثبت در خصوص شرکت ارائه دهنده که حاکی از احتمال رشد سهم است
  • افزایش سرمایه
  • سودآور شدن شرکت ارائه دهنده سهم
  • تعدیل EPS به سمت مثبت
  • بالا رفتن درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری در یک سهام
  • سفته بازی در سهم

به خاطر داشته باشید که صرف تشکیل شدن صف سمت خرید روی یک سهم، به معنای آن نیست که به طور حتم این سهم سود آور خواهد بود. برخی از افراد حاضر در بازار بورس و فرابورس به محض تشکیل شدن صف سمت خرید روی یک سهم خاص، به جمع آن ها پیوسته و این سهم را در شرف رشدی چشمگیری می بینند.

متاسفانه سهامداران تازه کار، بر این تصور هستند که به محض رویت تشکیل صف خرید در یک نماد بورسی، به قطع آن سهام ارزشمند است و باید سرمایه خود را وارد این صف نمایند.

در حالی که بسیاری مواقع صف های فروش بر اساس سیگنال های کذب تشکیل شده و تنها ناشی از یک رفتار هیجانی است. حتی در بسیاری مواقع این شرایط باعث می شود که سهامداران، یک سهم خاص را در قیمت بالا خریداری کرده و سودآوری از آن به دست نیاورند.

اما واقعیت این است که چنین چیزی عمومیت ندارد و برخی اوقات صف سمت خرید به دلیل انتشار یک شایعه یا رفتارهای هیجانی میان سهامداران شکل می گیرد و در واقع پتانسیل سودآور در پشت آن نهفته نیست.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1281630

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار