ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تابلوخوانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

0

تابلوخوانی در واقع نوعی روانشناسی و رفتارشناسی بازار بورس است. تابلوخوانی بورس از تکنیک‌های باارزش در این بازار است که بر معاملات سرمایه‌گذار تاثیر می‌گذارد.

تابلو خوانی چیست ؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بورس فردا ، به طور خلاصه، تابلو خوانی یعنی بررسی هر نماد، میزان خرید و فروش، نوسان‌های قیمت، میزان عرضه و تقاضای سهامداران حقیقی و حقوقی و…که باعث شناخت وضعیت کوتاه‌مدت و میان‌مدت سهم می‌گردد و این عوامل برای انجام معاملات آینده به منظور خرید و فروش سهام و داد و ستد بسیار بارزش هستند. به عبارتی سرمایه گذاران و صاحبان سهام با دانستن و بررسی میزان خرید و فروش، نوسان قیمت و عرضه و تقاضای یک سهام خاص معاملات خود را انجام میدهند و برای تصمیم گیری های مهم برای دارایی و سرمایه خود این اطلاعات بسیار میتواند مفید و کارآمد باشد. برای مشاهده این اطلاعات و بررسی آن ها باید فرد سرمایه گذار از دانش تابلوخوانی بهره مند باشد تا بتواند سود خوبی کسب کند. با استفاده از تابلوخوانی و اطلاعاتی که تابلوخوانی در اختیار سرمایه گذاران و سهامداران میگذارد میتوان روند بازار را متوجه شد و از ضررهای احتمالی جلوگیری کرد.

تابلوخوانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

چگونه تابلو خوانی در بورس را آغاز کنیم؟

حال که با اهمیت تابلوخوانی آشنا شده اید بهتر است که به سوالچگونه تابلو خوانی در بورس را آغاز کنیم؟پاسخ دهیم و شما را با اصطلاحات تابلو خوانی بورس آشنا کنیم.

در مرحله اول که فرد سرمایه گذار یا سهامدار باید اطلاعات کاملی از تابلوخوانی داشته باشد و بعد از آن با جستجوی نام نماد در موتورهای جست‌وجو و کلیک روی اولین پیوندی که به نمایش درآمده است، یا با وارد شدن به سایت «tsetmc.com» و استفاده از بخش جستجوی آن، میتوانید دومین مرحله از تابلوخوانی را پشت سر بگذارید. اما اگر در مورد تابلوخوانی و اصطلاحات فراوانی که روی تابلو مییبینید آگاهی ندارید نگران نباشید زیرا در مطالب آینده قصد داریم تمامی اصطلاحات تابلوخوانی را برای شما به طور مفصل توضیح دهیم.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1279366

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار