ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اصلی‌ترین نیاز‌های روانی سالمندان چیست؟

0

یک روانپزشک به بیان نکاتی در خصوص اصلی‌ترین نیاز‌های روانی افراد در دوران کرونا پرداخت.

حمید یوسفی در گفت‌وگو با میزان در خصوص اصلی‌ترین نیاز‌های روانی سالمندان گفت: لازم است همه افراد درباره شرایط دوران سالمندی اطلاعاتی داشته باشند و به طور کلی سالمندی دوره‌ای از زندگی است که توانایی‌هایی جسمی و روانی شخص تحت تاثیر یکسری از مسائل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سالمندان از لحاظ جسمی با مشکلاتی نظیر فشار خون، دیابت، مشکلات حرکتی و… رو‌به رو می‌شوند که  این عوامل ناتوانی جسمی را برای آن‌ها به همراه دارد.

این روانپزشک ضمن اشاره به اینکه مشکلات و مسائل روانپزشکی در این دوران بسیار شایع است، بیان کرد: تعداد زیادی از افراد بر این باورند که سالمندان بیشتر به بیماری‌های جسمی و مشکلات فیزیکی دچار هستند و این در حالی است که بیماری‌های روحی از جمله افسردگی در این دوران از زندگی بسیار شایع است.

یوسفی با تاکید بر اینکه افسردگی موجب تشدید مشکلات جسمی می‌شود، افزود: درمان بیماران قلبی که دچار افسردگی هستند، سخت‌تر است و پیش‌آگهی بدتری دارد.

وی با بیان اینکه مهترین نکته در ارتباط با سالمندان آگاهی داشتن نسبت به شرایط این دوران از زندگی است، اظهار کرد: آگاهی افراد نسبت به شرایط دوران سالمندی موجب می‌شود تا آن‌ها بروز افسردگی، اضطراب، مشکلات شناختی و دمانس را در سالمندان زودتر تشخیص دهند و در اولین فرصت با کارشناسان، روانپزشکان و متخصصان مغز و اعصاب مشکلات خود را مطرح کنند.

این روانپزشک با اشاره به اینکه به طور کلی برای بهداشت روان سالمندان با تمهیداتی در نظر شود، توضیح داد: اطرافیان سالمند باید تلاش کنند تا در حد امکان شرایط رفاهی سالمندان فراهم کنند تا آن‌ها آرامش ذهنی داشته باشند، در فضای پرتنش قرار نگیرند و نا امنی اقتصادی و محیطی را تجربه نکنند و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یوسفی متذکر شد: بنابراین نکته اول در مورد نیاز‌های روانی سالمندان شناخت بیماری‌ها و شرایط روان‌شناسی و روانپزشکی آن‌هاست و دوم فراهم آوردن شرایط امن محیطی، اجتماعی، اقتصادی برای آرامش خاطر سالمندان است.

وی اضافه کرد: نکته آخر این است که همه ما دیر یا زود وارد دوران سالمندی می‌شویم و از الان باید ذهنیت خود را برای مواجهه با آن دوران و همجنین داشتن شرایط مساعد در سالمندی آماده کنیم و از همین رو بهترست در حال حاضر با انجام فعالیت‌هایی نظیر مطالعه، ورزش کردن و افزایش ارتباطات اجتماعی برای برخوردای از پشتوانه روانی خوب در دوران سالمندی تلاش کنیم.

منبع : https://www.mizanonline.com/fa/news/662311

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار