ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟

0

مشارکت بانک ها در ساخت و ساز:

ایده استفاده از مشارکت مدنی برای انجام پروژه‌های عمرانی یکی از پایه‌های اصلی تاسیس بانک‌ است. کاری که بانک انجام می‌دهد جذب سرمایه‌های خرد و کلان است و بر اساس شرایط خاص این سرمایه‌ها را در اختیار افراد دارای صلاحیت قرار داده شود تا ساخت و ساز رونق بگیرد. آنچه روخ می‌دهد ساده است.

بانک با سازنده شریک می‌شود تا کار ساخت پیش رود. این شرکت به صورتی است که پس از اتمام کار بانک نه ملک بلکه سود خود را طلب می‌کند.

مالک می‌تواند با تقسیط وام برای پرداخت آن اقدام کند. حتی مالک می‌تواند وام را به صاحب جدید خانه انتقال دهد. با ما همراه باشید تا شرایط این وام مشارکت در ساخت مسکنرا بررسی کنیم.

وام مشارکت در ساخت مسکن چیست ؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت و ساز است. تسهیلات جهت ساخت واحد یا واحد‌های مسکونی برای متقاضیان دارای شرایط خاص داده می‌شود.

متقاضی در صورتی که اوراق ممتاز داشته باشد و یا حساب پس انداز بانک مسکن داشته باشد یا پس انداز جوانان و یا قرض الحسنه جاری با رعایت تمامی شرایط خاص هر حساب امکان استفاده از وام مشارکت در ساخت مسکن را خواهد داشت.

اشخاص حقوقی یا حقیقی سرمایه‌های خود را به بانک می‌سپارند و هدف آن‌ها دریافت سود از بانک است. بانک نیز تسهیلات مورد نیاز ساخت مسکن را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

از این شراکت سود حاصل می‌شود و بانک علاوه بر پرداخت سود سرمایه‌گذارانش، در باقیمانده سود شریک خواهد شد. سازنده یک حساب جاری باز می‌کند و بانک سهم  شراکت را به صورت نقدی واریز می‌کند و طبق قرارداد پس از پایان کار، بانک سهم شراکت را در واقع به سازنده می‌فروشد و آن زمان است که سازنده باید برای تسویه نقدی سهم شراکت بانک اقدام نماید و یا با موافقت بانک پرداخت را تقسیط کند.

سه گام اصلی برای استفاده از وام مشارکت در ساخت مسکن

گام اول: ارائه طرح پیشنهادی سازنده

برای دریافت وام مشارکت در ساخت مسکن ، سازنده با داشتن مدارک برای تشکیل پرونده مراجعه می‌کند. در صورت تایید بانک قرارداد منعقد می‌شود.

شرایط ملک مورد تقاضا:

  • سند مالکیت یا زمین واگذاری از سازمان ملی مسکن
  • ملک باید در محدوده‌های خدمات شهرداری‌ها قرار داشته باشد
  • ملک باید قابلیت رهن گذاری داشته باشد
  • ملک باید مفروض باشد یعنی تفکیک شده و حدود رعایت شده باشد

متقاضی نیز باید از نظر قانونی واجد شرایط دریافت وام مشارکت در ساخت مسکن باشد. به این معنا که هیچ ممنوعیتی در تصرف ملک نداشته باشد، در عین حال از نظر تمکن مالی برای انجام تعهدات و خرید سهم بانک را به صورت نقدی و یا اقساطی در پایان پروژه داشته باشد.

گام دوم: پس از تایید بانک و انجام استعلامات، قرارداد وام مشارکت در ساخت مسکن بسته خواهد شد.

میان سازنده و بانک قراردی بسته می‌شود که برای تنظیم آن باید به دفترخانه ارسال شود. ملک در رهن قرار خواهد گرفت.

وام مشارکت در ساخت مسکن

گام سوم: تعیین شیوه عمل در مشارکت مدنی

ابتدای کار همه هزینه‌های اجرای طرح در نظر گرفته می‌شود. از اخذ پروانه و تهیه نقشه گرفته تا تمامی هزینه‌های ساخت تا پایان کار برآورد می‌شود.

توجه داشته باشید هزینه‌های پایان کار، عدم خلافی و صورت جلسه تفکیکی به عهده شریک است در هزینه کل در نظر گرفته نمی‌شود.

در پایان بر اساس ۸۰ درصد ارزش کل طرح، میزان تسهیلات  تعیین می‌شود. می‌بایست، دو نکته مهم شامل امتیاز تسهیلاتی متقاضی و سهم شراکت بانک و سازنده تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید :
رونق بازار مسکن با افزایش وام مسکن ساخت و ساز

سهم شراکت بانک چگونه پرداخت می‌شود؟

برای پرداخت سهم شراکت دو مرحله وجود دارد. زمانی که ساختمان ۲۰ درصد پیشرفت کرد، هزینه‌های انجام شده را محاسبه می‌کنند.

۸۰ درصد هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند و بر این اساس مبلغ سهم شراکت بانک پرداخت می‌شود. این مبلغ نباید از نصف کل هزینه‌ها بیش‌تر شده باشد.

در صورتی  که مبلغ پیشین در پروژه به طور کامل مصرف شد، پرداختی مرحله دوم وام مشارکت در ساخت مسکنتا سقف ۸۰ درصد کل هزینه‌ها انجام خواهد شد.

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک مسکن

بانک مسکن سال‌هاست که در پروژه‌های ساخت و ساز در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. برای دریافت وام مشارکت در ساخت مسکن مسکن سه مرحله‌ای که پیش‌تر توضیح دادیم را طی می‌کند.

آنچه باید در نظر داشت قسمتی از تعهداتی است که سازنده باید به بانک بدهد. اولین شرط این است که بدون اجازه و موافقت بانک امکان فروش یا پیش فروش یا اجاره و یا هر نوع تصرف دیگری به سازنده داده نمی‎شود. سازنده باید در مورد بازپرداخت حق شراکت تعهد بدهد. سازنده موظف است بیمه ساختمان را پرداخت کند. همچنین تمامی مراحل ساخت باید طبق نقشه‌ای پیش رود که تصویب شده است.

اگر هر تغییری ایجاد شود باید عدم خلافی شهرداری را به بانک ارائه کنید. امکان بازدید همیشگی بانک از پروژه باید وجود داشته باشد.

در صورت تاخیر در خرید سهم مشارکت بانک جریمه به سازنده تعلق می‌گیرد. سازنده باید طوری برنامه ریزی کند که پس از دریافت آخرین مبلغ از بانک ساختمان را تحویل دهد و هزینه طوری تنظیم شود که ساختمان نیمه کاره باقی نماند.

وام مشارکت در ساخت بانک انصار

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک انصار در قالب طرح‌های وام بدون سپرده‌گذاری ارائه می‌شود. سازندگان می‌توانند با مراجعه به مراکز بانک انصار و ارائه طرح خود بودن آنکه سپرده‌گذاری کرده باشند وام بگیرند.

وام مشارکت در ساخت مسکن

وام مشارکت در ساخت بانک ملی

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک ملی از قدیمی‌ترین طرح‌های این بانک است که هم برای پروژه‌های عمرانی و کشاورزی ارائه می‎‌شود و هم برای ساخت مسکن انفرادی و مجتمع ارائه می‌شود.

وام مشارکت در ساخت بانک ملت

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک ملت برای مواردی مانند واردات ماشین و مواد اولیه و ابزار و یا واردات کالا به قصد و فروش و بازرگانی داخلی ارائه می‌شود و برای بخش خدمات ارائه می‌شود و بخشی از طرح مشارکت این بانک برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

از این بانک می‌توانید هم به صورت انفرادی و هم انبوه‌سازی وام ساخت دریافت کنید.

وام مشارکت در ساخت بانک صادرات

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک صادرات نیز به صورت طرح‌های حمایت از تولید ارائه می‌شود. این وام‌ها به صورت توافقی ارائه می‌شود و در حوزه مسکن نیز بر اساس طرح سازنده و طی قراردادی بانک وام مشارکتی ارائه خواهد کرد و بازپرداخت و تضمین لازم نیز اخذ خواهد شد.

منبع : https://melke7.ir/news/4624

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار