ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش مستمری متناسب با سبد هزینه خانوار باشد:

0

در هیات اجرایی خانه کارگر گیلان مطرح شد؛

افزایش مستمری متناسب با سبد هزینه خانوار باشد/ تهمت و افترا به مدافعان همسان‌سازی در خانه کارگر درست نیست.

هیات اجرایی خانه کارگر گیلان با حضور دبیر خانه‌های کارگر مناطق شمال کشور و حضور مجازی معاون دبیرکل خانه کارگر تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن ایزدی (دبیر خانه کارگر گیلان) ضمن مرور مشکلات و معضلات جامعه کارگری گیلان گفت: «ریشه‌دار شدن عقب ماندگی معیشتی و از هم پاشیدن شاکله‌ی امنیت شغلی نیروی کار مهم‌ترین معضل‌ است. این موارد موجب بسیاری از ناهنجاری‌ها شده است. کارگر با وجود این موارد، صورتش را با سیلی سرخ نگه می‌دارد.»

وی با ذکر مطالب فوق خواستار افزایش دستمزد کارگران و مستمریبگیران تامین اجتماعی متناسب با نرخ واقعی تورم و متناسب سبد هزینه خانوار شد.

ایزدی ضمن قدردانی از اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، خواستار رفع معضلات و مشکلات کارگران بازنشسته‌ای شد که مطابق قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند.

در ادامه نصرالله دریابیگی (دبیر خانه کارگر مازندران و دبیر خانه‌های کارگر مناطق شمال کشور) ضمن قدردانی از زحمت‌های فعالان کارگری، به ویژه اعضای خانه کارگر، گفت: «خانه کارگر یادگار حزب جمهوری اسلامی ایران و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است، هدف از ایجاد خانه کارگر حمایت از نیروی کار بود. این نهاد مقدس و بزرگان این تشکیلات قبل از انقلاب و در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی همواره نقش موثر و تاثیرگذاری داشته‌اند.»

وی تصویب قانون کار، تشکیل شوراهای اسلامی کار، تشکیل انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، تصویب قانون الزام درمان در سازمان تامین اجتماعی برای ارائه درمان رایگان را از مهمترین دستاوردهای خانه کارگر عنوان کرد.

دبیر خانه کارگر مازندران با ‌بیان اینکه حضور دبیر اجرایی و هیات اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان عبادت است، خاطرنشان کرد: «کمک به محرومان و مستضعفان یکی از ارزش‌های‌ نظام جمهوری اسلامی است، تکریم و حمایت از کارگران، یادگار پیامبر (ص) است و مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری قرار داشت و دارد. به همین دلیل، خانه کارگر با اعتقاد و التزام عملی، سعی می‌کند تا در جهت استیفای حقوق به حق کارگران گام بردارد.»

دبیر خانه‌های کارگر مناطق شمال کشور در ادامه افزود:«اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از خواسته‌های به حق کارگران و بزرگان کارگری کشور است که در تمام کنگره‌ها و جلسات و مجامع ملی و استانی به آن پرداخته شده است. متاسفانه امروز عده‌ای که هرگز و هیچگاه کار تشکیلاتی نکرده‌اند و در نهادهای کارگری حضور نداشته‌اند، کسانی را که سال‌ها به شکل صادقانه و مظلومانه در چهل سال گذشته برای کارگران زحمت کشیده‌اند و اجرای همسان‌سازی هم حاصل تلاش آنان است را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.»

دریابیگی افزود: «پاسخ من به این دسته افراد، این است که شما حتی یک قدم هم در طول چهل سال گذشته برای حمایت از جامعه کارگری برنداشته‌اید، پس چطور درمورد مسائل مهم جامعه کارگری خودرا صاحب نظر می‌دانید؟ آیا این انصاف است که کسانی که هیچ گامی برای حمایت از کارگران برنداشته‌اند، نیروهای کارآمد، متدین و ولایت‌مدار جامعه کارگری، که تمام عمرشان را در این‌راه صرف کرده‌اند، مورد اتهام و تهمت و افترا قرار دهند؟»

عضوشورای اسلامی شهرقائمشهر، افزود: «با مدیریت شورای مرکزی خانه کارگر وحمایت بیش از دو میلیونی اعضای این نهاد مقدس به ویژه دبیرکل خانه کارگر، امکانات مهمی پایه گذاری شده‌اند تا مورد استفاده کارگران و بازنشستگان و خانواده‌های آنان قرار گیرد. ازجمله می‌توان به پایه گذاری روزنامه کار و کارگر، خبرگزاری ایلنا، اتحادیه اسکان و ساخت هزاران واحد مسکونی برای این قشر، اتحادیه امکان و کمک وحمایت از بن کارگران و بازنشستگان، آموزش بیش دو میلیون کارگران و بازنشسته و خانواده‌های آنان به صورت کاملا رایگان اشاره کرد.»

دریابیگی افزود: «راه‌اندازی دانشگاه کار ومراکزعلمی و کاربردی دراقصی نقاط کشور دررشته‌های مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، ساخت سوییت و مهمانسرا در شهر مقدس مشهد، شیراز، قشم، تبریز، سرعین، یزد، اصفهان، فریدون کنار مازندران، چمخاله شهرلنگرود گیلان برای قشر شریف، تاسیس صندوق حمایت از کارگران بیکار که از این محل میلیون‌ها تومان به کارگران بیکار اهدا شده است و بسیاری ازخدمات دیگر، از دیگر امکاناتی است که تعریف شدند.»

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: «رفع تمام معضل‌های صنفی، سیاسی، آموزشی، معیشتی، درمانی جامعه کارگری و بازنشستگی و اتحاد و انسجام در سایه ولایت فقیه، خواسته بحق فعالان کارگری است. تمام کارگران و بازنشستگان باید تلاش کنند که در مجامع قدرت و تصمیم گیری مانند دولت، شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه مجلس شورای اسلامی نمایندگانی را داشته باشند؛ چراکه افرادی مانند آقای محجوب می توانند موتور محرک قدرت کارگران برای رفع مشکلات موجود باشند.»

در این جلسه حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر در تماس تصویری، ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیات اجرایی خانه کارگر، بر اتحاد و انسجام جامعه کارگری و بازنشستگی تاکید کرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار