ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اهمیت داشتن اطلاعات کافی در خصوص ثبت شرکت:

0

واژه و یا کلمه شرکت از اجماع حقوق مالکین متعدد در شی واحد به نحوه اشاعه تشکیل می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت ثبت ونک، شاید در ابتدای امر این مشارکت بسیار شیرین و دور نمای سودآور برای آن متصور باشیم اما لازم است کلیه شرکا در ابتدای کار و در مرحله تنظیم اساسنامه و مشارکت نامه و قبل از امضا اوراق مذکور نکاتی را در نظر داشته باشد.

بعنوان یک کارشناس که سالها در کنار مدیران مختلف افتخار همکاری داشتم همواره مشکلات ذیل به دفعات در ثبت شرکت ها تکرار شده که به ذکر برخی از آنها می پردازیم:

۱. اهدا حتی یک درصد یا هزار ریال سهم به هر شخص اعم از اعضای خانواده و دوستان و حتی کارمندان برای آن فرد ایجاد حق نموده و پس از آن فقط با رضایت و امضاء ایشان می توان اقدام به خروج شخص مورد نظر کرد حتی اگر ریالی بابت شراکت خود نپرداخته باشد.

۲. در شرکت های مسئولیت محدود برای تصمیم گیری های فوق العاده ۷۵% و جلسات مجمع عادی ۵۱% افراد بعلاوه اکثریت عددی و در شرکت های سهامی خاص درهر دو مجمع ۵۱% می بایست حضور داشته باشند.

در نتیجه به ترتیب چیدمان سهامداران و تعداد سهام در ابتدای تاسیس توجه گردد تا در صورت اختلاف اصطلاحا شرکت قفل نگردد (خصوصا شرکتهای محدود دو نفره که معمولا بعد از اختلافات اصطلاحا قفل می شوند) حال آن که به موجب ماده ۱۰۱ قانون تجارت حداقل افراد تصمیم گیرنده در سهامی خاص از سه نفر شروع می شود و برای شرکت های محدود دو نفره است.

۳. توجه داشته باشید تصمیمات جلسات هیئت مدیره همیشه با اکثریت اعضا معتبر است (مگر اینکه تصمیمات دیگری قبل از تاسیس اتخاذ گردد) در نتیجه در صورت مشارکت به تساوی با افراد تلاش گردد در تعداد اعضا هم به توازن برسید تا دچار زیان نگردید.

۴. در خصوص مالیات شرکت، همه اعضای هیئت مدیره به صورت تضامنی در قبال کل مالیات متعلقه مسئول خواهند بود و اینکه شخصی یک درصد سهام داشته باشد و عضو هیئت مدیره با فردی که ۹۹% سهام را به عنوان هیئت مدیره داشته باشد تغییری در علملیات اجرائی و وصول و مطالبه مالیات نخواهد داشت.

حتی درخصوص اعضای هیئت مدیره خارج از سهامداران هم این امر صدق می کند.

۵. اعضای هیئت مدیره و بالاخص دارندگان امضای مجاز در اولین جلسه هیئت مدیره و پس از تصویب مجمع عمومی موسس انتخاب خواهند شد و منبعد ایشان نماینده قانونی کلیه سهامداران در قبال هر نوع سند و اوراق بهادار و قراردادهای منعقده خواهند بود.

پس جملاتی مثل اینکه با صدور این چک مخالف بودم و این قرارداد نباید بسته می شد و غیره پذیرفته نخواهد بود و هر فردی به میزان سهام خود در سود و زیان احتمالی و حتی اموال منقول و غیر منقول شریک خواهد بود.

در انتخاب حق امضای صاحبان امضای مجاز تا حد امکان امضای اشتراکی انتخاب شود تا همواره در جریان اوراق و اسناد صادره و قراردادهای منعقده باشید.

۶. هیچ فردی به تنهایی بعد از تاسیس شرکت نمی تواند شخصا اقدام به خروج نماید یا تمام سهم شرکه خود را انتقال بدهد و بفروشد حتما شرکای خود را قبل از ثبت شرکت بخوبی ارزیابی کرده و پس از آن مبادرت به تاسیس نمایید پیشنهاد می شود جزئی ترین مسائل و مشکلات احتمالی در غالب یک پیش شرکتنامه امضا و توافق گردد.

منبع : https://www.isna.ir/news/99062317282

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار