ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پَته گمرکی چیست؟

0

پته گمرکی یا اوراقی با نام پَته، یکی از اصطلاحاتی است که در امور گمرکی و ترخیص کالا از انبار استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح شدن موضوع “گشایش اقتصادی” و فروش پته های نفتی، برای بسیاری از مردم این سوال  مطرح می شود که پَته در نظام اقتصادی به چه معناست.

در واقع،  زمانی که کالای وارداتی هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزشی، کالایی تجاری نباشد و صرفا مناسب کارخانه‌های تولیدی و یا موسسات تحقیقاتی قصد واردات آن به کشور را داشته باشیم می توان آن کالا را به عنوان پته‌ی گمرکی ترخیص کرد. برای کالا‌های مسافری با یک سقف مالی مشخص، بارنامه‌ای به منظور خروج کالا از گمرک صادر می شود، به آن پته‌ی گمرکی می گویند.

درصورتی که قبض انبار را دریافت کرده باشید و تمامی اقدامات لازم برای صدور پته را به انجام داده باشید، کالای شما می‌تواند تنها در عرض چند ساعت از گمرک مد نظر یا انبار موجودی کالاها ترخیص شده و تحویل مشتری داده شود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7488763

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار