ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هر فرد چند کیف پول الکترونیک می‌تواند داشته باشد؟

0

با گذشت دو روز از ابلاغ ضوابط صدور کیف الکترونیک پول به شبکه بانکی کشور از سوی بانک مرکزی، بررسی این ضوابط نشان می‌دهد که این بانک حداکثر تعداد کیف شخصی برای هر شخص حقیقی در سطح یک و دو را مجموعا سه عدد و در سطح سه را، یک عدد تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ضوابط صدور کیف الکترونیک پول را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده است که طبق آن متقاضی دریافت این کیف با انطباق اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه، شناسایی و احراز هویت می‌شود. سپس، حداکثر موجودی کیف شخصی و حداکثر مبلغ هر تراکنش آن فرد برابر با شاخص ریز پرداخت و کل گردش فصلی وی، پنج برابر شاخص مذکور است.

در ادامه، این روند سطح دومی هم دارد که براساس آن  متقاضی با انطباق اطلاعات هویتی، شماره کارت یا حساب و شماره تلفن همراه، شناسایی و احراز هویت می‌شود که حداکثر موجودی کیف شخصی وی معادل دو و نیم برابر شاخص ریز پرداخت و حداکثر مبلغ هر تراکنش آن برابر با شاخص ریز پرداخت است.

در نهایت، متقاضیان سطح دو می‌توانند پس از یک سال فعالیت سالم و بدون هیچ رفتار مشکوک، عدم حضور در لیست سیاه بانک مرکزی و نهاد ناظر و نیز عدم منع قضایی و حقوقی از دریافت این خدمات، به سطح سوم منتقل شوند که در این سطح، حداکثر موجودی کیف شخصی این دسته از متقاضیان پانزده برابر شاخص ریز پرداخت و حداکثر مبلغ هر تراکنش برابر با شاخص ریز پرداخت است.

در این زمینه، مؤسسه اعتباری عامل و راهبر موظفند از صحت و انطباق اطلاعات ارائه شده برای متقاضی کیف شخصی در سطوح اول و دوم اطمینان حاصل کنند که حداکثر تعداد کیف شخصی برای هر شخص حقیقی در سطح یک و دو، در کل سه عدد و در سطح سه یک عدد تعیین می‌شود.

همچنین، مؤسسه اعتباری عامل موظف است تا اطمینان حاصل کند که مانده موجودی حساب واسط، قابلیت نگاشت به مانده کیف‌ها را داشته و مجموع مبالغ موجود در کیف‌ها و مانده حساب واسط همواره یکسان باشد. در آخر بهتر است تا توضیح داده شود که شاخص ریز پرداخت معادل حداکثر سقف برداشت وجه نقد شتابی از دستگاه‌های خودپرداز است که توسط بانک مرکزی بروزرسانی می‌شود و راهبر کیف الکترونیک پول شخصی حقوقی است که مطابق با ضوابط و قرارداد منعقده با موسسه اعتباری و بانک مرکزی در حوزه خدمات صدور و پذیرندگی کیف الکترونیک پول فعالیت می‌کند.

منبع : https://www.isna.ir/news/99061309503

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار