ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه سایبری چیست؟

0

بیمه سایبری تاکنون در کشورمان به‌صورت مشخص و منسجم ارائه نشده است، اما زمزمه‌های ورود آن ۳ شهریور توسط رئیس کل بیمه مرکزی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در فضای پر تلاطم و پر ریسک کنونی اقتصاد برای سازمان‌های تجاری و خدماتی مختلف در دنیا، محافظت از سرمایه‌های اطلاعاتی مانند اطلاعات مالی، سرمایه‌گذاری و پرسنلی و… با چالش‌های جدی و پرهزینه مواجه شده است.

سال هاست در سراسر جهان شاهد اخبار مختلفی در خصوص سرقت اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در دنیا از سوی هکر‌های بین‌المللی رایانه‌ای هستیم.

آخرین نمونه اعلامی سرقت و تخریب اطلاعات ازسوی کمپانی‌های معتبری مانند: کسپراسکی لب (Kaspersky Lab) روسیه و موسسه امنیتی هولد سکوریتی (Hold Security) ایالات‌متحده بود که از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حملات منظم هکر‌ها به بیش از ۳۰‌کشور بیش از میلیارد‌ها دلار از حساب مشتریان و نیز نام کاربری و رمز عبور کاربران به سرقت رفته است.

کشور‌های مختلف و سازمان‌ها در مواجهه با این خطرات، جهت ارتقای برنامه‌های نرم‌افزاری و جلوگیری از این خطرات هزینه‌های بسیار گزافی در این حوزه متحمل شدند. اصول اساسی بیمه امنیت سایبری همانند سایر بیمه‌های رایج مانند بیمه اتومبیل، منزل و یا خدمات درمانی است. یک شرکت با پرداخت حق بیمه، مسئولیت خطر و تهدیدات سایبری را به شرکت بیمه منتقل می‌کند.بیمه سایبری واارد کشور می‌شود/ نجات کسب و کار‌های در آستانه ورشکستگی با این بیمه


بیشتربخوانید:


بیمه سایبری از دهه ۱۹۷۰ میلادی در دنیا مطرح شد، اما تاکنون در کشورمان به‌صورت مشخص و جامع پوشش‌های خاص و منسجم ارائه نشده است که عمده علل ارائه نشدن آن ازسوی شرکت‌های بیمه را می‌توان به نبود اطلاعات و دانش فنی در حوزه ارائه این طرح دانست. البته ناگفته نماند ۳ شهریور امسال سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی از ورود به بیمه سایبری خبر داده بود.

بیمه سایبری، موارد زیر را پوشش می‌دهد:

پرداخت خسارات ناشی از دست‌کاری اطلاعات را با اقداماتی از قبیل اطلاع رسانی به مشتریان، بررسی علل افشای اطلاعات، اعمال جرائم قانونی و از پیش تنظیم شده بر عاملان تهدید را به شرکت‌ها

پرداخت خسارات ناشی از به تعلیق درآمدن کسب و کار برای رفع آسیب‌های وارده به شرکت‌

پرداخت خسارات ناشی از اطلاعات به سرقت رفته در شرکت‌ها

پرداخت خسارات وارد شده به شرکت‌ها را در اثر سهام و سرمایه به سرقت رفته در هک‌های الکترونیکی

خسارات ناشی از هک شدن شخص ثالث به عنوان مثال، هکر‌ها خود را در جریان یک پروسه پرداختی قرار می‌دهند و به داده‌های مشتریان شرکت نفوذ می‌کنند.

بیمه سایبری واارد کشور می‌شود/ نجات کسب و کار‌های در آستانه ورشکستگی با این بیمه

موانع و معضلات در پوشش بیمه سایبری

عدم شناخت کافی دو طرف قرارداد از خواسته‌ها در هنگام صدور، کارشناسی‌های مشترک و نیز پرداخت خسارت

عدم رشد بیمه‌های اتکایی در این بخش مانند سایر بخش‌ها برای توزیع منطقه‌ای و جهانی ریسک

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7477015

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار