ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه پاسارگاد چیست؟

0

بیمه پاسارگاد یکی از اولین شرکت‌های بیمه خصوصی و یکی از شرکت‌های موفق بیمه ای در چند سال اخیر می‌باشد، بیمه پاسارگاد در سال ۱۳۸۵ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال در بیمه مرکزی به ثبت رسیده و فعالیت خود را نیز از همان سال ۱۳۸۵ شروع کرده است. شرکت بیمه پاسارگاد همواره در طول مدت سال های فعالیت خود یکی از توانگرترین شرکت‌های بیمه در سطح کشور مخصوصا در زمینه بیمه عمر بوده است.

سهامداران بیمه پاسارگاد

ترکیب سهامداران بیمه پاسارگاد و مشخصات سهامداران (بیش از یک درصد) به قرار جدول زیر است.

سهامداران بیمه پاسارگاد

وضعیت توانگری بیمه پاسارگاد

سطح توانگری گزارشی است که هر ساله بیمه مرکزی بر اساس سطح رضایت بیمه‌گذاران و توانایی مالی شرکت های بیمه در پرداخت خسارات و بر اساس چند مورد دیگر محاسبه می‌شود. بر اساس این تقسیم بندی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه را به ۵ سطح طبقه بندی می‌کند. طبق این تقسیم‌بندی شرکت بیمه پاسارگاد همواره در سطح یک بوده است. سطح توانگری شرکت بیمه پاسارگاد در چند سال گذشته به ترتیب زیر می‌باشد:

سال سطح توانگری
۱۳۹۱ ۲۵۱
۱۳۹۲ ۱۱۳
۱۳۹۳ ۱۰۵
۱۳۹۴ ۱۱۵
۱۳۹۵ ۱۱۸
۱۳۹۶ ۱۲۹

همانطور که مشاهده می‌کنید شرکت بیمه پاسارگاد از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ سطح توانگری بالای ۱۰۰ را داشته و این به معنای داشتن سطح توانگری عالی در صنعت بیمه.


آماری از فعالیت‌های بیمه پاسارگاد در چند سال اخیر

نرخ رشد حق بیمه رشته های مختلف بیمه‌ای در چند سال اخیر به شرح جدول زیر می‌باشد:

رشته بیمه ای نرخ رشد سال ۹۳ نرخ رشد سال ۹۴ نرخ رشد سال ۹۵
بیمه اموال ۳۳٫۹ ۰٫۷ ۱۱
بیمه مسئولیت ۲۱٫۲ ۲۶٫۵ ۵
بیمه اشخاص-زندگی ۵۳٫۲ ۵۰٫۷ ۷۰
بیمه اشخاص سایر ۶۰٫۰ ۲۷٫۵ ۲۲
جمع ۴۲٫۱ ۲۰٫۱ ۳۳

سهم از بازار شرکت بیمه پاسارگاد در زمینه های مختلف بیمه نیز به صورت زیر می‌باشد:

رشته بیمه ای نسبت سال ۹۳ نسبت سال ۹۴ نسبت سال ۹۵
بیمه اموال ۲٫۷ ۲٫۷ ۳
بیمه مسئولیت ۳٫۰ ۳٫۹ ۳
بیمه اشخاص-زندگی ۸٫۹ ۱۰٫۶ ۱۵
بیمه اشخاص-سایر ۲٫۹ ۲٫۶ ۲
جمع ۳٫۴ ۳٫۷ ۴

شرکت بیمه پاسارگاد تقریبا در همه رشته‌های بیمه‌ای فعالیت دارد که بر اساس جدول فوق می‌توان نسبت فعالیت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای در بیمه پاسارگاد را مشاهده کرد. بیمه‌های اشخاص، بیمه‌های اموال و بیمه‌های مسئولیت سه دسته اصلی در بیمه پاسارگاد می‌باشد.


انواع خدمات شرکت بیمه پاسارگاد

۱- بیمه‌های اشخاص بیمه پاسارگاد

بیمه‌های اشخاص شامل بیمه عمر، بیمه‌های درمان، و بیمه حوادث می‌باشد.

۱-۱ بیمه‌ عمر پاسارگاد

بیمه عمر پاسارگاد از تنوع و محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از معروفترین این بیمه‌ها، بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد. سایر انواع بیمه‌های عمر پاسارگاد شامل بیمه عمر به شرط فوت، بیمه عمر زمانی با سرمایه ثابت، بیمه عمر زمانی با سرمایه نزولی می‌باشد.

۱-۲  بیمه‌های درمان بیمه پاسارگاد

بیمه‌نامه‌های درمان در بیمه پاسارگاد در دو شاخه بیمه‌‌نامه‌های درمان تکمیلی و بیمه‌ مسافرتی خارج از کشور تقسیم بندی می‌شود.

  • بیمه درمان تکمیلی پاسارگاد: این بیمه نامه به صورت بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی بیمه گذاران خود را تحت پوشش قرار می‌دهد. که هر فرد بیمه شده می‌تواند بر اساس شرایط و پوشش‌های بیمه نامه خود از این بیمه نامه استفاده کند.
  • بیمه مسافرتی پاسارگاد: این بیمه‌نامه برای جبران هزینه‌های درمانی و سایر خسارات تحت پوشش این بیمه نامه در خارج از کشور تهیه می‌شود که اگر مسافر بیمه شده در خارج از کشور دچار بیماری شود و یا صدمات بدنی داشته باشد می‌تواند از این بیمه نامه استفاده نماید.

۱-۳ بیمه حوادث پاسارگاد

این بیمه نامه برای جبران خساراتی که در اثر حادثه اتفاق افتاده باشد می‌باشد. پوشش‌های این بیمه نامه شامل پوشش فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی، ازکارافتادگی دائم و یا موقت می‌باشد. شرکت بیمه پاسارگاد این بیمه نامه را به دو صورت بیمه حوادث انفرادی و بیمه حوادث گروهی ارائه می‌کند.

۲- بیمه‌های اموال بیمه پاسارگاد

بیمه‌نامه‌های اموال شامل، بیمه‌های اتومبیل، بیمه‌های آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه‌های مهندسی و بیمه‌های ریسک متنوع می‌باشد.

۲-۱ بیمه نامه‌های اتومبیل

بیمه‌نامه‌های اتومبیل برای جبران خسارات مالی و جانی که ممکن است اتفاق بیافتد می‌باشد. انواع بیمه اتومبیل شامل بیمه شخص ثالث پاسارگاد و بیمه بدنه پاسارگاد می‌باشد.

بیمه شخص ثالث پاسارگاد: بیمه نامه شخص ثالث بیمه‌نامه‌ای است اجباری که هر دارنده وسیله نقلیه باید این بیمه نامه را داشته باشد. بیمه شخص ثالث پاسارگاد می‌تواند خسارت های جانی و مالی پیش آمده را جبران کند، میزان تعهدات این بیمه نامه بر اساس میزان دیه هر سال محاسبه و تعیین می‌شود. مبلغ بیمه شخص ثالث پاسارگاد بر اساس سال ساخت خودرو و مدل خودرو، تعداد سیلندر و احتساب تعداد سال های داشتن عدم خسارت محاسبه می‌شود. البته بیمه پاسارگاد تخفیف بیمه شخص ثالث پاسارگاد را بر اساس تعداد سال‌های عدم خسارت به  بیمه گذاران ثالث ارائه می‌دهد.

بیمه بدنه پاسارگاد: این بیمه نامه خودروی شما در مقابل خسارات گوناگون از قبیل آتش سوزی، انفجار و صاعقه و سیل و زلزله، حادثه و تصادف، شکست شیشه، سرقت کلی و سرقت لوازم جزئی، پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی و اسید تحت پوشش قرار می‌دهد. هزینه بیمه بدنه پاسارگاد بعد از تکمیل فرم پیشنهاد بیمه بدنه پاسارگاد و با احتساب تخفیف بیمه بدنه پاسارگاد محاسبه می‌شود.

۲-۲ بیمه آتش سوزی پاسارگاد

بیمه آتش سوزی، ساختمان و کلیه لوازم موجود در آن را در مقابل حوادثی از قبیل آتش سوزی، صاعقه و انفجار  بیمه می‌نماید که حتی می‌توانید از پوشش‌های اضافی این بیمه نامه از قبیل بیمه زلزله پاسارگاد، سیل و بلایای طبیعی، پوشش سرقت، سقوط هواپیما و هلی کوپتر، رانش زمین، ترکیدگی لوله آب و جبران ضایعات برف و باران نیز استفاده نمایید. انواع بیمه آتش سوزی پاسارگاد عبارتند از: بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی، بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی و انبارها.

۲-۳ بیمه باربری

بیمه باربری یکی از قدیمی‌ترین انواع بیمه نامه در صنعت بیمه در سراسر جهان است. بیمه پاسارگاد دو نوع بیمه نامه باربری از جمله بیمه باربری داخلی و بیمه باربری بین‌المللی را ارائه می‌دهد. که با انتخاب کلوزهای بیمه‌ای درست و مناسب می‌توانید در زمان خسارت پوشش کامل داشته باشید.

۲-۴ بیمه‌های مهندسی پاسارگاد

همه پروژه‌های عمرانی و سازه‌های صنعتی و ساختمانی از ابتدای شروع کار و در طول مدت نصب و راه اندازی در معرض خطرات گوناگون قرار دارند. برای تحت پوشش قرار دادن خسارت‌های ممکنه انواع بیمه‌های مهندسی پاسارگاد عبارتند از: بیمه تمام خطر پیمانکارن C.A.R، بیمه تمام خطر نصب E.AR، بیمه شکست ماشین آلات، بیمه تمام خطر سازه های تکمیل شده C.E.C.R، بیمه تجهیزات پیمانکاری و ماشین آلات کارگاهی C.P.M، بیمه تجهیزات الکترونیکی E.E، بیمه بویلر و مخازن تحت فشار، بیمه فساد کالا درسردخانه D.O.S.

۲-۵ بیمه با ریسک متنوع بیمه پاسارگاد

برخی از بیمه‌نامه‌ها هستند که موضوع بیمه شده شامل موارد خاص می‌شود که به این بیمه‌نامه‌ها، بیمه‌نامه های با ریسک متنوع گفته می‌شود. انواع بیمه با ریسک متنوع عبارتند از:

بیمه پول در صندوق: در این بیمه نامه وجوه نقد و اوراق بهادار موجود در صندوق و خزانه بانک‌ها و موسسات و شرکت‌ها را بر اساس شرایط بیمه نامه در طول مدت بیمه نامه به صورت ۲۴ ساعته و در مقابل خطراتی از قبیل سرقت اعم از مسلحانه و غیر مسلحانه تحت پوشش قرار می‌گیرد

بیمه پول در راه: این بیمه‌نامه برای وجوه در حین نقل و انتقال انجام می‌شود. پوشش‌های این بیمه‌نامه برای خطراتی از قبیل آتش سوزی، انفجار و سرقت اعم از مسلحانه یا غیر مسلحانه می‌باشد.
از سایر بیمه‌های با ریسک متنوع می‌توان به بیمه انرژی و بیمه بدنه کشتی اشاره کرد.

۳- بیمه‌های مسئولیت بیمه پاسارگاد

بیمه‌های مسئولیت برای ارائه پوشش‌های لازم برای تمامی صاحبکاران، پیمانکاران، کارفرمایان و تمامی افرادی که مسئولیتی در مقابل نیروهای انسانی دارند انجام می‌شود. انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت بر اساس تخصص کاری هر شغلی طبقه‌بندی می‌شود. در واقع بیمه مسئولیت پاسارگاد برای جبران خسارات های مالی و جانی است که ناخواسته  پیش آمده باشد.

از انواع متنوع بیمه‌های مسئولیت پاسارگاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، بیمه مسئولیت حمل و نقل، بیمه مسئولیت سازندگان ابنیه یا بیمه ساختمانی، بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای (مانند بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان، بیمه مسئولیت مدیران مجموعه‌های ورزشی در قبال مراجعه کنندگان، بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین طراح، محاسب و ناظر ساختمان و …).

اپلیکیشن همراه بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد از جمله شرکت‌های بیمه‌ای بوده که در حال ارائه خدمات به روز و آنلاین بیمه‌ای است. نرم افزار موبایلی پرداخت اقساط بیمه عمر پاسارگاد یکی از خدمات برتر در زمینه بیمه می‌باشد که توسط برنامه همراه بیمه پاسارگاد برای ایجاد رفاه بیشتر بیمه گذاران عمر پاسارگاد در حال انجام می‌باشد. در این نرم افزار امکان مشاهده تاریخچه پرداخت اقساط بیمه‌های عمر و تأمین آتیه و نیز پرداخت اقساط با انواع کارت های شبکه بانکی کشور فراهم شده است. همچنین امکان دسترسی هر بیمه‌گذار به کلیه بیمه‌نامه‌های عمر و تأمین آتیه، امکان پرداخت اقساط تمام بیمه‌نامه‌های عمر و تأمین آتیه در هر زمان و مکان بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت، به روزرسانی وضعیت اقساط پرداخت شده حق بیمه، مشاهده سوابق پرداخت اقساط حق بیمه (با مشخص بودن پرداخت در سررسید، پرداخت با تأخیر و اقساط معوق) و… از مزایای این نرم افزار است. در این نرم افزار امکان مشاهده تاریخچه پرداخت اقساط بیمه‌های عمر و تأمین آتیه و نیز پرداخت اقساط با انواع کارت‌های شبکه بانکی کشور فراهم شده است.

منبع : https://bimetime.com/pasargad-insurance

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار