ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خروج نقدینگی از بورس، تورم سنگینی ایجاد می‌کند:

0

امیدواری به پایان وضعیت قرمز بورس در معاملات فردا.

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با روند عدم حمایت از سوی دولت و حقوقی‌ها، انتظار اینکه دوباره در بازار صف‌های خرید سنگین برای سهام ایجاد شود و همچنان پول از سایر بازارهای موازی به این بازار انتقال یابد، چندان منطقی نیست.

اختلاف‌نظر بین مقامات دولتی و چندصدایی در بدنه دولت، عرضه‌های دستوری سنگین در روزهای اخیر و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به سیاست‌های دولت، وضعیت بازار سرمایه را متلاطم کرده است، طوری که در روزهای پایانی هفته گذشته و دو روز آغازین از معاملات بورس، شاهد فشار سنگین فروش در اکثر سهام شرکت‌ها و خروج حداقل ۱۵۰۰میلیارد تومان از این بازار در چند روز گذشته بوده‌ایم.

در همین زمینه، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در چند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در این چند روز شاهد بازاری بودیم که عرضه در آن کاملا دستوری انجام شد و با ایجاد اختلاف‌نظر بین مسئولان، سرمایه‌گذاران در این بازار سردرگم شدند به طوری که اغلب سهام بازار ریزش بین ۲۰ تا ۵۰ درصدی داشتند.

شایان زهراکار گفت: موضوع مهم این بود که در این چند روز مشاهده کردیم که هیچگونه حمایتی از طرف دولت یا سازمان بورس به کار نگرفته نشد و بازار در دو روز کاری دچار بیش از ۱۵۰هزار واحد ریزش شد که این ریزش یک رکورد بی‌سابقه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با روند عدم حمایت از سوی دولت و حقوقی‌ها، انتظار اینکه دوباره در بازار صف‌های خرید سنگین برای سهام ایجاد شود و همچنان پول از سایر بازارهای موازی به این بازار انتقال یابد، چندان منطقی نیست.

وی ادامه داد: البته می‌توان انتظار داشت که از فردا صف‌های فروش جمع شود و به مرور افزایش تقاضا را در بازار مشاهده کنیم طوری که با جمع شدن صف‌های فروش لیدرهای بازار مانند گروه خودرویی و شپنا می‌توان به برگشت بازار و افزایش نقدینگی در بازار سهام امیدوار بود. در غیر این صورت و بدون حمایت مناسب دولت، دوباره شاهد افزایش صف فروش و خروج نقدینگی از بازار سرمایه خواهیم بود که این نقدینگی نهایتا وارد بازارهای موازی همچون ارز و طلا و افزایش تورم می‌شود.

زهراکار افزود: معتقدم بهترین حمایت از بازار از فردا و سه‌شنبه می‌تواند صورت بگیرد و می‌توان با این حمایت، اعتماد از دست رفته را به بازار برگرداند وگرنه دوباره شاهد ریزش سنگین در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بهترین انتظاری که می‌توان داشت این است که با حمایت از بازار، صف‌های فروش جمع و به مرور با متعادل‌سازی سهام، از هیجانات کاذب جلوگیری شود. امیدوارم از فردا بازار به روال عادی خود برگردد و شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار باشیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار