ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش سهام شناور کمکی به ارتقاء حجم نقدینگی شرکت‌ها:

0

سهام شناور آزاد با معادل انگلیسی Free Float بخشی از سهام یک شرکت که دارندگان آن سهام، آماده عرضه و فروش آن  هستند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سهام شناور آزاد با معادل انگلیسی Free Float بخشی از سهام یک شرکت که دارندگان آن سهام، آماده عرضه و فروش آن  هستند  و تصمیمی مبنی بر حفظ آن قسمت از سهام و مشارکت در مدیریت شرکت ندارند و به احتمال خیلی زیاد، در آینده ای نزدیک، قابل معامله هم باشد.

در تعداد زیادی از بورس‌های سراسر جهان شرکت‌هایی که سهام آزاد شناورشان کمتر از ۲۵ درصد باشد، از لیست شرکت‌های بورسی حذف خواهند شد. به این دلیل که اگر مالکان آن شرکت تصمیم ندارند حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت را در بین افراد توزیع کنند و فقط می‌خواهند سهام را برای خودشان نگه‌ دارند، دیگر دلیلی برای وجود آن‌ها در بازار بورس نیست.

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش سهم شناور آزاد گفت: سهام‌های موجود در بازار دو دسته اند، نخست سهام راهبردی است که جزء سهام‌های مدیریتی به حساب می‌آیند و برای افرادی است که بیش از ۵ درصد از سهام یک شرکت را به خود اختصاص داده اند، اما سهام شناور آزاد دردست عامه‌ مردم است که این نوع سهام متغیر است.

او افزود: دو مبحثی که در بخش سهام شناور مطرح می‌شود نخست وقتی که سهام شناور یک شرکت کم باشد در ریزش از امنیت بیش تری برخوردار است، اما در حقیقت اگر سهام شناور یک شرکت زیاد شود نشان قدرت نقدینگی آن شرکت است و عمق معاملات آن شرکت نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه گذار بیشتر است. در بازار‌های جهانی اگر سهام شناور یک شرکت از ۲۵ درصد کمتر باشد عملا آن را از بازار بورس بیرون می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد : سهام شناور سهامی است که هر روز در حال معامله و گردش در دست سهام داران است که این مسئله کاملا برعکس سهام مدیریتی است.افزایش سهم شناور سبب  ارتقاء حجم نقدینگی می شود که این مسئله بدین معناست که هرچه سهام شناور یک شرکت زیاد باشد قدرت نقدینگی نیز  زیاد می شود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7446898

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار