ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دارا دوم شاخص بورس را نجات می دهد؟

0

شاخص بورس طی دو روز گذشته افت سنگینی را تجربه کرده است و فعالان بازار سرمایه امروز چشم انتظارند که خبر عرضه دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که دارا دوم نامیده می شود می تواند این روند را معکوس کند یا خیر.

به گزارش کاماپرس، اتفاقات دو روز گذشته بازار سرمایه که حول محور عرضه یا عدم عرضه دارا دوم روی داد نوعی بی اعتمادی در بازار سرمایه ایجاد کرد که منتهی به منفی شدن بازار و زیان سنگین بسیاری از سهامداران شد. خبر قطعی شدن عرضه دارا دوم دیروز بعد از پایان ساعت کاری بورس اعلام شد و امروز مشخص می شود این خبر می تواندخسارت های به بار آمده در دو روز اخیر را ترمیم کند یا خیر.

دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است: یکشنبه ای که گذشت فعالان بازار بورس با یک شوک مواجه شدند. آن طور که در خبرها آمده بود بورس که در دو سال و نیم اخیر بارها تحت تاثیر تصمیمات ناگهانی و ریسک‌های گوناگون قرار گرفته بود، این بار زیر بار سنگین ناهماهنگی دو وزارتخانه دولت کمر خم کرد و شاخص کل از اوج ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی تا پایان معاملات روز سه شنبه به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۳۸ واحدی رسید.

فروش های هیجانی تحت تاثیر اخبار دارا دوم

ماجرا این بود که اخبار ضد و نقیض منتشر شده حکایت از آن داشت که پذیره‌نویسی «دارادوم» به تعویق افتاده است. این امر کفایت می کرد تا فعالان بازار بورس که پس از شروع سال جاری، تمامی تحلیل‌ها را کنار گذاشته بودند و بدون توجه به جریان نقد آتی شرکت‌ها اغلب بر اساس اما و اگر‌ها و اخبار معامله می‌کردند، طی یک رشته فروش هیجانی بسیاری از سهام خود را بفروشند.

دو دستگی در دولت بر سر نحوه پوشش کسری بودجه

بررسی اخبار منتشر شده طی دو روز اخیر درباره دارا دوم بیانگر آن است که که با وجود حمایت‌های زبانی و بعضا عملی دولت از رونق بازار سرمایه به‌عنوان تنها بازار غیر تورمی کشور که حال نقش ضربه‌گیر نقدینگی را نیز بر عهده گرفته، در بدنه دولت بر سر نحوه پوشش کسری بودجه سنگین دولت دو دستگی وجود دارد.

این ناهماهنگی دولتی ها در روزهای اخیر با انتشار مصاحبه‌ها و تکذیبیه‌ها آشکار شده و در روز گذشته با اعلام موافقت وزارت نفت با فروش واحد‌های ETF انکار شده است. اما این انکار مانع از آن نخواهد شد که بازار رویارویی خود با یک ریسک جدید را به راحتی فراموش کند.

تبدیل ریسک احتمالی بورس به ریسک قطعی

افراد با تجربه که بازارهای مالی و خصوصا بورس را می‌شناسند و با ترسو بودن پول در عمل آشنا هستند، می‌دانند که اعتماد عمومی به بازار سرمایه در حال حاضر تا حد زیادی خدشه‌دار شده؛ خدشه‌ای که با تکذیب و تایید مسوولان نه به راحتی از بین می‌رود و نه باعث می‌شود که جذابیت سود احتمالی در این بازارها به آسانی بر مخاطرات غلبه کند. در واقع آنچه که بازار از این عدم‌هماهنگی استنباط می‌کند تبدیل شدن مخاطرات احتمالی به مخاطرات قطعی است که در صورت تداوم می‌تواند زندگی بسیاری از مردم را دگرگون کند.

منبع : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار