ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قیمت سهام بعضی شرکتها متناسب با ارزش ذاتی آن نیست:

0

بررسی نقش بازار سرمایه در چرخه تولید.

روند صعودی بازار سرمایه بی وقفه ادامه دارد و در هفته گذشته شاهد فتح قله دو میلیون واحد شاخص بودیم. این درحالی است که شواهد نشان می دهد منابعی که وارد این بازار می شود، آنطور که باید و شاید وارد چرخه تولید نشده است؛ موضوعی که یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تایید آن، گفت: بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار جذابی مشابه بازار سرمایه در کشور ایجاد نشود، جذابیت این بازار ادامه دارد، اظهار کرد: درحال حاضر علاقه مندی به ورود به بازار سرمایه صرفا به دلیل جلوگیری از کاهش ارزش پول صورت می گیرد و این روند بدون وجود منطق اقتصادی، روند افزایشی به خود گرفته است، زیرا هیچ بازار موازی جذابی وجود ندارد.

وی درمورد تناسب یا عدم تناسب قیمت سهام و ارزش ذاتی آن نیز توضیح داد: می توان گفت این تناسب در اغلب شرکت های موجود وجود ندارد و این موضوع نقطه ضعفی برای بازار سرمایه است. از سوی دیگر بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است که این جذابیت هم فلسفه وجودی بورس است که فضایی ایجاد شود تا فعالان بازار، بنگاه های اقتصادی و تولیدی بتوانند به منابع ارزان قیمت دست پیدا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که تناسب حجم معاملات در بازار اولیه و ثانویه کم تر از ۱۰ درصد است، شاهد تغییر و تحول چشمگیر در بازار اقتصادی از طریق تجهیر منابع توسط بازار سرمایه نخواهیم بود.

منبع : https://www.isna.ir/news/99051812962

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار