ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یارانه سهامداران بورس قطع می شود؟!

0

جام جم آنلاین بررسی کرد:

یارانه سهامداران بورس قطع می شود؟!

«مجموع شاخص‌هایی همچون دارایی، خودرو، املاک، سهام، تسهیلات، حقوق و سفر‌های خارجی افراد خانوار، ملاک تعیین دهک و حذف یارانه است». این سخنانی است که سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی به زبان آورده است.

به گزارش جام جم آنلاین ، در میان شاخص های تعیین شده جهت قطع یارانه اکنون برخورداری از سرمایه در بازار سهام یکی از مهم ترین موارد است چرا که دراین مقطع با رشد بی سابقه تقاضای مردم برای ورود به بازار بورس روبرو شده ایم و بسیاری از یارانه بگیران تصور می کنند به زودی کمک هزینه معیشتی آنها به دلیل حضور در بازار بورس قطع خواهد شد.

بعد از این رشد ناگهانی در همان ابتدا بسیاری پیش بینی کردند که رشد بورس به معنای قطع یارانه بیشتری از هموطنان خواهد بود و دلیلش هم مصاحبه سخنگوی ستاد یارانه کشور است.

در این رابطه حسین میرزایی سخنگوی ستاد یارانه و کمک معیشتی در گفت و گویی کوتاه با جام جم آنلاین تاکید کرد که قطع یارانه سهامداران بورس در دستور کار نیست. این در حالی است که وی در گفت و گوی قبلی خود اذعان داشته بود که “سهام” از ملاک های تعیین دهک و حذف یارانه است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش دیگر جام جم آنلاین که بهره مندی از سرمایه در بازار بورس تا چه اندازه در قطع یارانه تاثیرگذار است فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که « موضوع قطع یارانه در دستور کار نیست» تا باز هم تکلیف سرمایه داران سهام برای دریافت یارانه بعدی را نامشخص بگذارد.

وی هیچ توضیحی در رابطه با این مسئله که در مصاحبه قبلی اش با باشگاه خبرنگاران داشتن سهام را در قطع یارانه موثر دانسته بود، ارائه نداد.

پیگیری در رابطه با نقش سهام در قطع یارانه آن هم در اوج بازار بورس و جان گرفتن شایعات مربوط به قطع یارانه این افراد بی اثر بود و میرزایی سوال مشابه دیگر در این رابطه را به صورت خلاصه و کوتاه به گفتن این جمله که « بنده در ارتباط با این موضوع اطلاعی ندارم» بسنده کرد.

به گزارش جام جم آنلاین پیامک برای سرپرست خانوار در صورت قرار گرفتن در لیست حذف یارانه ارسال می‌شود که این پیام با سربرگ yaraneh ارسال می‌شود.

سخنگوی ستاد یارانه و کمک معیشتی درباره قطع یارانه و اعتراض هم گفته بود: برای ثبت اعتراض سرپرست خانوار در اولین قدم باید به صورت حضوری با کارت شناسایی معتبر به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کند و بعد از آن با اجازه نامه کتبی امکان دسترسی حساب خود را به دولت می‌دهد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کد رهگیری بعد از آن باید با مراجعه به سامانه مراجعه، اما در صورت اعتراض باید دلیل اعتراض ثبت شود.

گزارش جام جم انلاین حاکی است که پیش از این هنگامی که افراد برای اعتراض به قطع یارانه اقدام کرده اند در سامانه مربوطه با پیامی روبرو شده اند که بر اساس آن اموال افراد در بورس هم یکی از شاخص های بررسی عنوان شده است، با این حال مشخص نیست که در شرایط فعلی تکلیف افراد عادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند چه خواهد بود و آیا بورس تله ای برای شناسایی ثروت افراد و حذف یارانه بگیران است یا خیر.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1265837ارتباط سهام و قطع یارانه، نقطه مبهم اقتصادی / یارانه سرمایه گذاران بالاخره قطع می شود یا نه؟

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار