ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خدمات کارگزاری‌ها به سرمایه گذاران چیست؟

0

کارگزاری‌ها شرکت‌های واسطی هستند تا سرمایه گذاران بتوانید به‌راحتی معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهید.

به گزارش افکارنیوز، شما برای ورود به بورس باید حتما از طریق کارگزاری‌ها اقدام کنید. کارگزاری ها شرکت‌های واسطی هستند تا شما بتوانید به‌راحتی معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهید. در حقیقت  شرکت های کارگزاری خریدار و فروشنده را در بازار سهام به هم وصل کرده اند و در ازای این کار دستمزد یا همان کارمزد دریافت می‌کنند.کارگزاری‌ها برای فعالیت در بازار سرمایه باید مجوز تاسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کنند و به عضویت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس مربوطه درآیند.

چرا حضور کارگزاران الزامی است؟

اخبار اقتصادی-  برای درک بهتر نقش کارگزاری فرض کنید که اگر شرکت‌های کارگزاری‌ نبودند؛ در این صورت شما جهت انجام معاملات در بازار سهام مجبور بودید در ساعات فعالیت بازار سرمایه، همیشه حضور داشته باشید. این مسئله در حالی است ‌که با وجود کارگزاری‌ها شما به راحتی می توانید  قیمت  و تعدادسهام مدنظر خود را سفارش داده و ثبت کنید.بنابراین نقش کارگزاری‌ها لازمه فعالیت، حیات و گسترش بازار سرمایه است و این موضوع برای تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی صادق است.

نظارت سازمان بورس بر کارگزاری‌ها

انجام فعالیت کارگزاری‌ها نیازمند کسب مجوز تأسیس و فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و عضویت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس مربوطه است. افرادی که در شرکت‌های کارگزاری مشغول به فعالیت اند، افرادی خبره، با تجربه و آشنا به مسائل مالی هستند که نسبت به شرایط اقتصادی، بازار اوراق بهادار و بازار کالاهای مختلفی که معامله می‌شود، شناخت کافی دارند و با تسلط خود بر قوانین و مقررات می‌توانند بهترین اقدامات را به‌منظور خریدوفروش اوراق بهادار و کالا در تالار معاملات بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس  برای مشتریان انجام دهند.

ازآنجایی‌که فعالیت کارگزاری ها در طول ساعات معاملات از حساسیت بالایی برخوردار است و تمامی سرمایه‌گذاران از طریق شرکت‌های کارگزاری اقدام به خریدوفروش می‌کنند؛ به همین علت نیز شرایط و مقررات متعددی از سوی سازمان بورس بر مدیران و کارکنان شرکت‌های کارگزاری حکم‌فرما است.

مهم‌ترین معیار‌ها برای انتخاب یک کارگزاری معتبر چیست؟

  • داشتن سیستم‌های داخلی مناسب
  • ارائه پشتیبانی مناسب
  • قابلیت انجام سریع سفارش مشتری
  • داشتن اطلاعات مربوط و کافی
  • حجم سرمایه سرمایه‌گذار

تفاوت کارگزاری های بورسی با یکدیگر

اصلی ترین خدمت که همان خدمات معاملات آنلاین است، تقریبا توسط  همه کارگزاری ها ارائه می شود و سایر خدمات کارگزاری ها با یکدیگر تفاوت دارد است. برای مثال برخی کارگزاری ها خدمات عرضه و پذیرش، بورس کالا و بورس انرژی دارند، برخی دیگر با مشتریان خود قرارداد خرید اعتباری امضا می کنند یا فقط مجوز مشاوره دارند. اطلاعات کارگزاری ها و خدماتی که ارائه می‌دهند باید در دسترس همه قرار بگیرد.

کارگزاری‌های بزرگ مراجعه کنندکنندگان زیادی دارند اما ممکن است سامانه معاملاتی آن‌ها نسبت به کارگزاری‌های کوچک‌تر بیشتر دچار اختلال شود همچنین در ادامه باید به این مبحث اشاره کرد که با اینکه کارگزاری‌های بزرگ نیروهای پاسخ دهنده بیشتری دارند اما اگر قرار باشد به هر علتی تماس های سهام داران با کارگزاری‌ها تماس گیرند ، ممکن است ما بقی مراجعه کنندگان با مشکل مواجه شوند.

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار