ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر ضرورت دارد:

0
یک کارشناس اقتصادی گفت: در راستای دستیابی مردم به کالاهای اساسی با قیمت مناسب در شرایط فعلی اقتصاد لازم است تا طرح کارت هوشمند کالاهای اساسی اجرایی شود.

یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اجرای طرح کالا برگ یا کوپن الکترونیک، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و فشار ناشی از مشکلات اقتصادی اجرای طرح کالا برگ یا کوپن الکترونیک بسیار مهم و ضروری است.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در حال حاضر برخی کالاهای اساسی که با نرخ ارز ترجیحی به کشور وارد می شود با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسد بنابراین باید سیستم توزیع در راستای حمایت از مردم و بخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه تغییر کند.

وی بیان داشت: راه های زیادی برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک وجود دارد تا  به شیوه مناسب و با قیمت مناسب کالاهایی که با نرخ ارز ترجیحی به کشور وارد می شود به دست مصرف کننده برسد.

آل اسحاق با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده که ذخایر کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد، بیان داشت: اما سیستم توزیع به گونه ای نیست که کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی و به قیمت مناسب به مصرف کننده برسد بنابراین در شرایط فعلی اقتصاد و با وجود مشکلات فراوان اقتصادی بهتر است راهکاری برای رسیدن کالاهای اساسی مردم به قیمت دولتی طراحی شود.

وزیر اسبق بازرگانی اظهار داشت: در شرایط فعلی استفاده از سیستم کالا برگ الکترونیک یکی از روش های مناسب برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با قیمت ارز ترجیحی،  با قیمت دولتی به دست مصرف کننده و بخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه است.

به گزارش فارس، طرح بازگشت کالا برگ یا کوپن الکترونیک یا  کارت هوشمند کالاهای اساسی یکی از طرح های مجلس یازدهم برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب است، زیرا براساس سیستم توزیع فعلی، کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی و یا از منابع داخلی تبصره ۱۴ بودجه کشور تامین می شود با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسد.

بنابراین این طرح توسط مجلس با نگاه عدالت در توزیع کالاهای اساسی تدوین شده و یک فوریت آن به تصویب رسیده است.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990511000492

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار