ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

 شاخص فرزندآوری زنان ایرانی در مرز هشدار:

0
«نود اقتصادی» بررسی کرد+جدول

 شاخص فرزندآوری زنان ایرانی در مرز هشدار/ ایران در شاخص میزان باروری کل، رتبه ۱۴۳ جهان را دارد.

مقایسه آمارهای جهانی نشان می‌دهد با در نظر گرفتن میزان باروری کل ۱/۸ فرزندی در ایران، کشورمان در جایگاه ۱۴۳ جهان قرار دارد. رتبه‌ای که یک آژیر خطر می‌تواند برای کشورمان باشد که نتیجه آن، کاهش شدید باروری و کاهش رشد جمعیت خواهد بود.

به گزارش «نود اقتصادی» میزان باروری کل شاخصی است که میانگین تعداد فرزندانی را که یک زن در طول دوران باروری خود (معمولاً از ١۵ تا ۴٩ سال سن) به دنیا می‌آورد را نشان می‌دهد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال‌های ١٣٩۶، ١٣٩٧ و ١٣٩٨ میزان باروری کل جمعیت کشور (اعم از جمعیت ایرانی و اتباع غیرایرانی مقیم کشور) به ترتیب برابر ۲/۱ ، ۲ و ۱/۸ فرزند محاسبه شد. همچنین این شاخص طی سه سال مذکور برای جمعیت ایرانی به ترتیب برابر ۲/۱، ۲ و ۱/۷ فرزند محاسبه شده است. این شاخص برای استان تهران (برای کل جمعیت) در سال‌های ١٣٩۶، ١٣٩٧ و ١٣٩٨ به ترتیب برابر ۱/۷، ۱/۶ و ۱/۳ فرزند محاسبه شد.

قابل ذکر است مقایسه آمارهای جهانی نشان می‌دهد با در نظر گرفتن میزان باروری کل ۱/۸ فرزندی در ایران، کشورمان در جایگاه ۱۴۳ جهان قرار دارد. رتبه‌ای که یک آژیر خطر می‌تواند برای کشورمان باشد که نتیجه آن، کاهش شدید باروری و کاهش رشد جمعیت خواهد بود. همچنین میانگین شاخص مذکور در جهان ۲/۳ فرزند، در کشورهای آفریقایی ۵ تا ۷ فرزند، در کشورهای اروپایی حدود ۱/۹ فرزند و در کشورهای عربی و اسلامی بین ۲ تا ۲/۵ فرزند است.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2133003

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار