ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان آینده هم مشمول همسان‌سازی‌ حقوق می‌شوند:

0

در برنامه «کارگر ایرانی» مطرح شد:

بازنشستگان آینده هم مشمول همسان‌سازی‌ حقوق می‌شوند/ افزایش حق مسکن از ابتدای سال محاسبه شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نه فقط برای بازنشستگان فعلی بلکه برای کسانی که در آینده نیز بازنشسته می‌شوند، اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی که مهمان این هفته برنامه کارگر ایرانی بود در ابتدا به بحث مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و عنوان کرد: بر اساس قانون وقتی کارگری به کمیته‌های تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور مراجعه می‌کند ابتدا میزان آلودگی و سختی شغل سنجیده شده و فرض بر آن است که این موارد رفع شود. اگر این اتفاق افتاد که دیگر شغل سخت و زیان‌آور نیست، اما در صورت عدم رفع مشکلات باید شغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: کارگران با ۲۵ سال کار منقطع یا ۲۰ سال کار مداوم در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌توانند بازنشسته‌ شوند. این وظیفه کارفرمایان است که سختی و زیان‌آوری مشاغل را به اطلاع ادارات کار و تامین اجتماعی برسانند و حق بیمه آن را بپردازند، اما برخی کارفرمایان از این مسئولیت که چیزی در راستای صیانت از نیروی انسانی شانه خالی می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان در ادامه به بحث بیمه از کارافتادگی اشاره و عنوان کرد: فردی که مستمری از کارافتادگی می‌گیرد در هر صورت نباید دریافتی اش از حداقل دستمزد کمتر باشد و بر اساس سوابق بیمه‌پردازی می‌تواند دریافتی بیشتری هم داشته باشد. اگر مشخص شود که از کارافتادگی فرد در ارتباط مستقیم با شغلش بوده، کارفرما موظف است جای یک ماه سنوات برای یک سال کار، دو ماه سنوات برای هر سال کار بپردازد.

او در جواب سوال مخاطبی که پرسید آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول بازنشستگان آینده نیز می‌شود، توضیح داد: آنچه امسال درباره بازنشستگان رخ داد اتفاق ویژه‌ای بود که سال‌هاست انتظارش را می‌کشیدیم. در واقع باید کف دریافتی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به حداقل حقوق برسد و مستمری آنها بر اساس واقعیت‌های تورمی محاسبه و پرداخت شود. اکنون گام اول برداشته شده است. همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نه فقط برای بازنشستگان فعلی که برای کسانی که در آینده نیز بازنشسته می‌شوند، اجرا می‌شود.

افزایش حق مسکن موضوع دیگری بود که از طرف مخاطبان برنامه کارگر ایرانی مطرح شد. اصلانی در این باره تاکید کرد: افزایش حق مسکن باید از ابتدای سال پرداخت شود.

او همچنین به بیمه بیکاری متعاقب شیوع کرونا پرداخت و گفت: در قانون آمده است که بیکارانی که ناخواسته بیکار می‌شوند باید مستمری بیکاری بگیرند. فرقی نمی‌کند که دلیل این بیکاری حادثه‌ای طبیعی یا تعدیل بر اثر بحران اقتصادی باشد. بر این اساس شاغلانی که بر اثر کرونا کارشان را از دست داده‌اند در صورت داشتن بیمه تامین اجتماعی مشمول مستمری بیکاری می‌شوند و سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت این مستمری است و ما معتقدیم آن کارگرانی که بیمه هم ندارند و اکنون بیکار شده‌اند باید از حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.

اصلانی همچنین درباره قراردادهای موقت کار گفت: قراردادهای موقت کار نتیجه عدم تعیین تکلیف تبصره یک ماده هفت قانون کار و سوءتفسیر و سوءاستفاده از تبصره دو این ماده است. زمانی قراردادهای شش ماهه و یک ساله می‌بستند، اما الان شرایط به گونه‌ای است که از نیروی کار به محض آغاز کار امضا می‌گیرند و در واقع قراردادها سفید امضا و یک ماهه شده است. انتظار می‌رود این وضعیت ساماندهی شود، چراکه چنین اتفاقی امنیت شغلی را از بین برده است.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار