ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مستمری بازنشستگان را به ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تومان برسانند، بعد بروند سراغ همسان‌سازی:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

مستمری بازنشستگان را به ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تومان برسانند، بعد بروند سراغ همسان‌سازی/ کارگران و بازنشستگان به وضعیت موجود اعتراض دارند.

غلامرضا طالبا ضمن انتقاد از رویکرد تبعیض‌آمیز نسبت به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دو مقوله همواره جامعه کارگری کشور را رنج داده است؛ اول ضعف مدیریت عوامل انسانی و دوم، بلایای طبیعی.

غلامرضا طالبا (دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان و عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان این استان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به همه کارگران و بازنشستگان کارگری گفت: دو مقوله همواره جامعه کارگری کشور را رنج داده است؛ اول ضعف مدیریت عوامل انسانی و دوم، بلایای طبیعی؛ در هر بلیه طبیعی مانند سیل، زلزله یا حتی همین کرونای اخیر، همیشه بار دشواری‌ها و مشکلات بر دوش جامعه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بوده است؛ ناکارآمدی مدیریتی نیز عامل مهمی است که موجب شده منافع کارگران و بازنشستگان همواره در حاشیه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت کلان در همه عرصه‌ها و به خصوص در عرصه مدیریت سازمان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان را با مشکلات و محذوریات عمده مواجه ساخته است، افزود: در بحث افزایش دستمزد سال جاری دیدیم که منافع کارگران و بازنشستگان نادیده گرفته شد؛ طبق الزامات ماده ۴۱ قانون کار، بایستی مزد به اندازه تورم رسمی و سبد معیشتِ محاسبه شده افزایش می‌یافت، اما از قانون عدول شد و حداقل دستمزد فقط ۲۶ درصد افزایش یافت؛ پس از آن با استناد به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حداقل مستمری بازنشستگان نیز فقط ۲۶ درصد زیاد شد. اما با پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگی و کانون عالی و همچنین پیگیری‌های اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و متعاقب جلساتی که با مدیران و مقامات سازمان داشتند، قرار شد فاصله بیش از ۸۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری با افزایش مزایای مزدی مانند حق مسکن و بن خواربار و اجرای همسان‌سازی پر شود.

زودتر افزایش مزایای مزدی تعیین تکلیف شود

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری گلستان با تاکید بر اینکه فاصله دریافتی بازنشستگان کارگری و سبد معیشت بیش از یک میلیون تومان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار شده دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان را پرداخت کند، وعده داده‌اند که متناسب‌سازی حقوق از ماه آینده اجرایی خواهد شد منتها ما یک انتقاد بزرگ داریم؛ سازمان قرار است متناسب‌سازی و افزایش مزایای مزدی را همزمان انجام دهد تا پایه مستمری بازنشستگان کارگری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانِ سایر بازنشستگان برسد اما خواسته ما این است که اول با افزایش حق مسکن و بن خواربار، کف مستمری‌ها را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند و بعد بروند سراغ متناسب‌سازی یا همان همسان‌سازی.

به گفته طالبا، مسئولان و مدیران سازمان تامین اجتماعی باید هرچه زودتر بحث افزایش مزایای مزدی و سازوکارهای آن را تعیین تکلیف کنند چراکه اگر وضعیت به همین شکل پیش برود و اقدام قاطعی صورت نگیرد، هر روز نارضایتی بازنشستگان گسترده‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی ابتدا با افزایش مزایای مزدی، فاصله دریافتی بازنشستگان کارگری و سایر بازنشستگان پر شود؛ از حجم عظیم نارضایتی‌ها می‌گوید: حدود ۴۶ هزار بازنشسته در استان گلستان داریم؛ ما به عینه هر روز شاهد مراجعه اینها به دفاتر کانون‌های بازنشستگی و انتقادات وسیع هستیم. بازنشستگان تامین اجتماعی از شرایط مزدی و معیشتی خود انتقاد بسیار دارند و این انتقادات، همگی حق و وارد است. اگر کاری صورت ندهند و بازهم زمان را با وعده و وعید دادن بگذرانند، در روز ۲۵ تیر که سالروز تامین اجتماعی است، کارگران و بازنشستگان به هر طریقی که بتوانند نارضایتی و اعتراض خود را اعلام خواهند کرد؛ حتی ممکن است به خیابان بیایند.

مرداد ماه همسان‌سازی را اجرایی کنند

طالبا تاکید می‌کند: با توجه به پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان، بهتر است سازمان ظرف همین هفته افزایش مزایای مزدی را با فرمول رساندن کف مستمری‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجرایی کند و بعد در مرداد ماه، همسان‌سازی را به انجام برساند و احکام حقوقی جدید را صادر نماید؛ دیگر نباید کار را پشت گوش بیندازند و این ماه و آن ماه کنند!

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان ضمن انتقاد از چهار ماه تاخیر در افزایش مستمری بازنشستگان، اضافه می‌کند: سایر بازنشستگان کشور از همان ماه اول سال، مشمول افزایش مستمری‌ها شدند اما کارگران بازنشسته هنوز در انتظار پرداخت معوقات مزدی و اعمال افزایش مستمری هستند؛ این رویه، عادلانه نیست و ما بارها به رویکرد تبعیض‌آمیز دولت اعتراض کردیم؛ به نمایندگان مجلس نامه نوشتیم؛ حتی به دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نامه دادیم و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز به دولت فشار بیاورند تا مطالبات بازنشستگان کارگری هرچه زودتر برآورده شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار