ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شیب افزایش مستمری بازنشستگان به سمت حداقلی‌بگیران باشد:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شیب افزایش مستمری بازنشستگان به سمت حداقلی‌بگیران باشد/ ۳۰ درصد بار درمان بر دوش تامین اجتماعی است/ حدود ۷۰ درصد بازنشستگان حداقلی‌بگیر هستند.

اکبر قربانی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی مستمری بازنشستگان، تاکید کرد: شیب افزایش باید به سمت حداقلی‌بگیران باشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی با انتقاد از برخورد دوگانه دولت با تامین اجتماعی، گفت: بر اساس ماده ۱۲ لایحه بودجه و همچنین ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری بازنشستگان باید متناسب با افزایش حداقل دستمزد باشد. کف دستمزد برای کارگران دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان کشوری و لشکری هم همین کف در نظر گرفته شده، اما دولت تاکید دارد که الزام قانونی برای کارکنان دولت است و سازمان تامین اجتماعی سازمانی دولتی نیست.

او ادامه داد: این در حالی است که انتصاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دولتی است و دولت نه تنها به این سازمان کمک نمی‌کند که از کمک‌های آن برخوردار می‌شود. علاوه بر طلب هنگفت تامین اجتماعی، این سازمان وظایفی را عهده‌دار شده که جزء مسئولیت‌هایش نیست. ۳۰ درصد بار درمان بر دوش این سازمان است و هزینه‌های زیادی را بر آن تحمیل می‌کند.

دببر اجرایی خانه کارگر غرب تهران تصریح کرد: چطور وقتی باید به سازمان کمک شود، این سازمان غیردولتی است و وقتی قرار است تامین اجتماعی خدماتی ارائه کند یا در تصمیم‌گیری‌ها و انتصابات، دولت مداخله می‌کند؟

او نتیجه این برخورد دوگانه را به خطر افتادن معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی دانست و گفت: واقعیت این است که با تورم لجام‌گسیخته موجود بازنشستگان که هزینه‌هایشان به مراتب بیشتر از شاغلان است، دچار مشکل می‌شوند.

قربانی با اشاره به اعداد و ارقامی که برای کف مستمری بازنشستگان اعلام می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد کف مستمری حدود دو میلیون در نظر گرفته شده است. اگر اظهارات اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را مدنظر قرار دهیم بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قرار است به این مستمری اضافه شود. هر چند باید تاکید کرد دو میلیون یا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جوابگوی نیازهای بازنشستگان نیست، اما نکته مهم‌تر این است که همین افزایش هم ممکن است به گونه‌ای باشد که عدالت درباره بازنشستگان رعایت نشود.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد افزایش بر اساس میزان دریافتی کنونی باشد، یعنی حداقلی‌بگیران ۴۰۰ هزار تومان و کسانی که دریافتی بیشتری دارند، رقم بیشتری تا ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این چیزی نیست که راضی‌کننده باشد، بلکه برعکس باید شیب افزایش به سمت حداقلی‌بگیران باشد و آنهایی که کمتر می‌گیرند با افزایش بیشتری مواجه شوند. حدود ۷۰ درصد بازنشستگان حداقلی‌بگیر هستند که انتظار می‌رود مشمول افزایش ۸۰۰ هزار تومانی مستمری‌ها شوند تا پرداخت کف دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مستمری محقق شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار