ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگر بازنشسته، ۵۷ درصد از قدرت خرید خود را از دست داده:

0

حسن صادقی مطرح کرد:

اجتماع “۲۵ تیر” سنت و یک مسیر تاریخی است/ کارگر بازنشسته، ۵۷ درصد از قدرت خرید خود را از دست داده/ اجرای همسان‌سازی در دهه ۸۰ بیش از ۱ میلیون تومان به مستمری‌ها می‌افزود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، با اشاره در پیش بودن سالگرد تصویب قانون تامین اجتماعی (۲۵ تیر) گفت: طبقِ یک مسیر تاریخی و سنتی که سنگ بنای آن از سال‌ها پیش گذاشته شده است، در این روز اجتماع می‌کنیم.

«حسن صادقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تصمیم دولت برای پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون سازمان تامین اجتماعی در قالب واگذاری بخشی از سهام ۹ شرکت برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این نهاد عمومی غیردولتی، گفت: از اینکه هیات دولت با ارائه سهام به سازمان در قالب رد دیون موفقت کرد، خشنودیم اما برگزاری اجتماع ۲۵ تیر یک مسیر تاریخی و سنتی است که سنگ بنای آن از سال‌ها پیش گذاشته شده است.

وی افزود: طبق سال‌های گذشته در این روز خواسته‌‌های دیرینه خود در زمینه تامین رفاه و معیشت بازنشستگان را پیگیری می‌کنیم. از طرفی ۲۵ تیر در کنار ۲۹ آبان (سالگرد تصویب قانون کار) و ۱۱ اردیبهشت (روز جهانی کارگر) از روزهای متعلق به کارگران شاغل و بازنشسته است. جامعه کارگری همواره از این فرصت برای اعلام مطالبات خود استفاده می‌کند. بنابراین با وجود اینکه از رئیس‌جمهور از بابت موافقت با اختصاص این پول تقدیر می‌کنیم اما برای جامعه کارگری تفاوتی نمی‌کند که چه مصوبه‌‌ای و با چه کیفیتی تصویب شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: بنابراین اجتماع خود را متوقف نمی‌کنیم و سایر مطالبات خود ازجمله اجرای سه‌جانبه‌گرایی در سازمان‌های اجتماعی مرتبط با کارگران، اجرای دقیق و مو به‌ موی قانون الزام درمان، تادیه کامل بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون بودجه (پرداخت سالی ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب سهام، واگذاری اموال دولتی و… ) را پیگیری می‌کنیم؛ ۲۵ تیر فرصتی است که نباید آن را از دست داد؛ چراکه مطالبه‌گری در آن به کمال می‌رسد.

وی تصریح کرد: از دولت به دلیل پرداخت گوشه‌ای از طلب سازمان متشکریم اما مطالبه‌گری را در ۲۵ تیر متوقف نمی‌کنیم چراکه این روز تنهای روزی که می‌توانیم به صورت رسمی و در روی مسئولان اعلام کنیم که کارگران بازنشسته ۵۷ درصد از قدرت خرید خود را در مقابل تورم از دست داده‌اند و اگر همسان‌سازی در همان دهه ۸۰ برای آنها اجرایی می‌شد در سال ۹۹ حداقل بیش از ۱ میلیون تومان به مستمری آنها افزوده می‌شد؛ البته بنا نداریم که در این روز برای کسی زنده باد یا مرده باد بفرستیم و هدف؛ تنها طرح وضعیت بد معیشتی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران خسته است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، تصریح کرد: آنچه ما مطالبه می‌کنیم عین قانون اساسی و مجموعه قوانین رسمی کشور است نه چیزی بیرون از آن. امروز همسان‌سازی تنها گوشه‌ای از قدرت خرید از دست رفته مستمری‌بگیران حداقل و میانه‌بگیر را جبران می‌کند به همین دلیل باید مطالبات در زمینه افزایش مستمری را با قدرت در روز ۲۵ تیر شعار داد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار