ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قانون واریز سود سهامداران از طریق سجام باید فراهم شود:

0
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون واریز سود سهامداران از طریق سجام باید فراهم شود.

چاوشی گفت: الزامات قانونی پرداخت سود سهامداران از طریق سجام برای کارگزاری باید فراهم شود.

بهنام چاوشی  فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واریز سود سهام داران از طریق سامانه سجام اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره برای اکثر سهامدارانی که در بورس سرمایه گذاری می کنند تبدیل به یک دغدغه شده بحث سودی است که بر اساس تصمیم مجامع قرار است از طریق شرکت های بورسی به حسابشان واریز شود در اینجا باید به این مسئله اشاره کرد که واریز کردن این سودها به حساب سرمایه گذاران یک سری فرآیند و مقررات دارد.

او افزود : اما متاسفانه این امر توسط برخی از شرکت های بورسی انجام نمی شود که علت اصلی آن را می توان, برخوردار نبودن ناشران از یک رویه مشخص برای واریز سود سهام داران دانست.

فعال بازار سرمایه تصریح کرد: هم اکنون یک اقدام خوبی که سازمان مقررات انجام داده و سازمان بورس هم در خصوص آن تصمیم گرفته و مطابق خبرهایی که از جانب مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی در این خصوص به دستمان رسیده قرار است که از طریق سامانه سجام  ارتباطی با کدهای معاملاتی و حساب بانکی افراد به وجود بیاید تا سودهای معاملاتی سهامداران نیز از طریق آن بدون هیچ کسری یا مشکلی به  واریز شود.

چاوشی بیان کرد: ساختار این سامانه فراهم است و بستر این سامانه آماده سازی شده اما نکته و مسئله ای که هم اکنون اهمیت دارد, وجود نداشتن بستر قانونی برای شرکت های بورسی  جهت ملزم به پرداخت سود سهامداران از طریق این سامانه کند.

او تاکید کرد: هم اکنون اگر ناشران یا همان شرکت های بورسی مبلغی را از طریق این سامانه به حساب افراد واریز می کنند، به اختیار مجمع و خود آن شرکت سرمایه گذار است.

فعال بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به دیدگاهی که من در این خصوص دارم بهتر است که الزامات قانونی آن فراهم شود به طوری که شرکت های بورسی  ملزم بشوند تا سود سهام سرمایه گذران را از طریق سامانه سجام به حسابشان واریز کنند،  که در اصل افزایش اعتماد سرمایه گذران به شرکت های سرمایه گذاری دانست.

چاوشی در پاسخ به این سوال که دلیل ازدحام افراد برای دریافت نام کاربری و رمز عبور  از شرکت های کارگزاری بورس باید در  صف های طولانی معطل بمانند چیست ؟ گفت : از آنجایی که  بازار سرمایه به یک سری مکانیزم هایی   مثل سیستم  عرضه و تقاضا وابسته است وقتی این دو عامل متذکر شده کم یا زیاد شوند و بایکدیگر همخوانی نداشته باشند کارگزاری ها بایک سری چالش مواجه می شوند.

او افزود : طی ماه های اخیر در بازار سرمایه میزان عرضه و تقاضا  با یکدیگر هم خوانی  ندارند و این مسئله  یعنی آنکه تقاضا در بازار بیشتر از پیش بوده است.

فعال بازار سرمایه تاکید کرد: مراجعات افراد به کارگزاری ها بیشتر از پیش شده که دلایل اصلی آن را می توان افزایش سرمایه گذاری در بورس به علت افزایش شاخص و انتقال مدیریت سهام عدالت یا فروش آن دانست . مجموع این اتفاقات سبب شده تا حجم کاری افراد در شرکت های کارگزاری بالا رود و روند پذیرش و کد دهی کاهش یابد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7415445

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار