ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

توصیه مهم برای تازه واردان به بورس:

0

یک کارشناس بورس گفت: مردم برای حضور در بورس حتما از مشاوران امین کمک بگیرند و به هیچ وجه برای حضور در بورس دارایی‌های ضروری زندگی خود را نفروشند.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از فارس، با توجه به رشد خیره کننده شاخص کل بورس اوراق بهادار در سال جاری عده زیادی از مردم در این بازار حاضر شده و برخی نیز برای سرمایه‌گذاری در این بازار به اعمال خطرناک مانند فروش خانه، ‌ماشین و یا فرش و طلا دست می‌زنند که از نظر کارشناسان این کار صحیح نیست.

در این زمینه مهدوی‌پارسا فعال بازار سرمایه و کارشناس بورس اظهار کرد: مردم برای ورود به بورس، به هیچ عنوان لوازم ضروری زندگی خود مانند خانه و ماشین را نفروشند، بلکه از پول‌های پس انداز خود برای حضور در بورس استفاده کنند و هر مقدار که سود به دست آوردند، آن سود را از بازار خارج کرده و برای ضروریات اولیه زندگی و رفاه امروزشان خرج کنند.

این کارشناس بورسی گفت: مردم باید بخشی از دارایی خود را به بورس بیاورند و همه دارایی را در بورس متمرکز نکنند، بلکه با مشورت با افراد امین و کاردان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین گفت: تازه واردان به بورس به هیچ وجه فریب شایعات و سیگنال فروش‌ها و کانال‌های متفرقه تلگرامی را نخورند، بلکه برای حضور در بورس از خرید سهام در عرضه اولیه و سهم‌های بنیادی آن هم از مازاد پس انداز خود، ولو اندک استفاده کنند و به هیچ عنوان برای حضور در بورس خانه یا ماشین و ضروریات زندگی خود را نفروشند.

این کارشناس بورسی افزود: ‌در ابتدا ممکن است با مبالغ اندک سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنند تا کم کم پس انداز خوبی از بورس به دست آورند و با آن سهام بنیادی و ارزشمند خریداری کنند.

مهدوی‌پارسا در مورد اینکه چه سهم‌هایی بنیادی محسوب می‌شوند، گفت: در این زمینه از مشاوران معتبر و مدیران سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس استفاده کنند و مردم اسیر سیگنال‌ها و شایعات کانال‌های تلگرامی نشوند.

این کارشناس بورسی تاکید کرد: اولویت مهم در بازار بورس حفظ سرمایه افراد و پس از آن کسب سود است و مردم فریب سیگنال‌ها و شایعات را نخورند.

کارشناس بازار سرمایه در مورد وضعیت بازار سرمایه و دغدغه تحلیلگران در مورد احتمال ریزش این بازار بیان کرد: با نوسان اخیر نرخ ارز، ارزندگی بسیاری از سهم‌ها قابل توجیه است؛ ولی سرمایه گذاران به ویژه سهامدارانی که به تازگی به جمع فعالان بازار سرمایه پیوسته‌اند، باید حتما از مشاوره شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و مدیریت دارایی معتبر استفاده کنند و ترجیحا اقدام به سرمایه گذاری مستقیم بر اساس سیگنال های کانال های غیر رسمی نشوند.

وی گفت: برخی سهم‌های بازار سرمایه از ارزندگی لازم برخوردار نیستند و سرمایه‌گذاران باید سعی کنند با تکیه بر نظر کارشناسان حرفه‌ای، اقدام به خرید سهم های بنیادی کنند.

این کارشناس همچنین گفت: سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اگرچه گزینه بسیار مناسب تری برای سهامداران کم تجربه محسوب می شود؛ اما برخی صندوق‌های قابل معامله بورسی ETF ها از جمله «دارایکم» گران تر از ارزش ذاتی آن صندوق معامله می‌شوند و سرمایه گذاران باید هنگام سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری، به ارزش خالص روز دارایی NAV ابطال توجه داشته باشند. مثبت بودن یا صف خرید بودن واحدهای سرمایه‌گذاری یک صندوق سرمایه گذاری، الزاما به معنای ارزندگی آن نخواهد بود.

منبع : https://www.khodrotak.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار