ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بدهی دولت به تأمین اجتماعی بزودی پرداخت می‌شود:

0
پرداخت سالانه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بازنشستگان.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۱ برابری سرمایه بانک رفاه کارگران خبر داد و گفت: قرار شد بخشی از بدهی مسجل‌شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه وبینار بین‌المللی تعاون در جمع خبرنگاران اعلام کرد: قرار شد بخشی از بدهی مسجل‌شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود که منتظر مصوبه هیأت دولت هستیم و میزان آن نیز بعد از تصویب در هیأت دولت مشخص می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: با واگذاری ۱۰ درصد از سهام شستا در بورس، ارزش بازار ۱۰ درصد افزایش یافت و میزان ارزش بازار این شرکت نیز از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

* افزایش سرمایه بانک رفاه از محل فروش سهام شرکت‌های تامین اجتماعی

شریعتمداری همچنین گفت: در ۱۱ تیرماه ۹۹ بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور از زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه ۴٫۵ میلیون نفر از هم‌وطنانمان شرکت کردند و به هر فرد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان سهام از بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور رسید.

وی گفت: منابع این عرضه اولیه صرف اقدامات زیربنایی می‌شود که یکی از اقدامات زیربنایی افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران است که سرمایه این بانک که در خدمت کارمندان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار دارد، از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و تسهیلاتی که به بازنشستگان پرداخت می‌شود نیز افزایش خواهد یافت.

* پرداخت سالانه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان

وی همچنین گفت: برای خدمات بهتر به بازنشستگان، بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان توسعه پیدا می‌کند و باشگاهی برای بازنشستگان فراهم می‌شود که بازنشستگان بانک رفاه را از آن خود بدانند و مشکلات مالی آنها با تسهیلات این بانک برطرف شود.

شریعتمداری این را هم گفت که براساس طرحی سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان با اقساط ۳۶ ماهه و سود ۱۵ درصد اعطا می‌شود تا قشر بازنشسته شرایط مطلوب‌تری از نظر زندگی پیدا کنند.

* تلاش برای ارتقای حداقل حقوق بازنشستگان

وی همچنین گفت: قرار است با مصوبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، امسال برای بار دوم برخی از موارد جنبی حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم تا قدرت خرید بازنشستگان تقویت شود و این افزایش موارد غیر از حقوق بازنشستگان امسال برای دومین بار اجرا می‌شود.

وزیر تعاون همچنین گفت: در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، تلاش برای ارتقای حداقل مصوبه بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

* دارایی‌های دولت در قبال بدهی‌ها به تامین اجتماعی واگذار می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در پی دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت بدهی‌های مسجل دولت به سازمان تأمین اجتماعی، این کار در دستور قرار گرفته و بخشی از دارایی‌های دولت در قبال بدهی به تأمین اجتماعی به این سازمان پرداخت می‌شود که میزان این بدهی بعد از مصوبه هیأت دولت اعلام می‌شود.

شریعتمداری همچنین در مورد کمک بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به بیماران کرونایی گفت: بعد از بیماری کرونا، ۲۷ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرنظر تأمین اجتماعی بستری شدند و میزان فوتی‌های کرونایی در این بیمارستان‌ها به نسبت استاندارد کشور کمتر بوده است.

* دعوت پیامکی از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا

وزیر تعاون همچنین در مورد شناسه کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: برخی از کسب و کارها که بنا به ماهیت‌شان در شرایط کرونا آسیب دیدند یا کسب و کارهایی که با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند شناسایی شده و همچنین کسب و کارهایی که در ۱۴ رسته شغلی مصوب ستاد کرونا بوده‌اند، اطلاعات آنها در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بوده که این اطلاعات به اپراتورهای تلفن همراه اعلام شده و از طریق پیامک به این افراد اطلاع داده می‌شود تا برای گرفتن وام کسب و کارهای کرونایی به بانک‌ها مراجعه کنند.

شریعتمداری این را هم گفت: رئیس‌جمهور به خاطر تأخیر ارسال پیامک به کسب و کارها کرونایی تذکر داده و قرار شد اپراتورهای تلفن همراه برای باقی مانده دارندگان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پیامک برای دریافت وام ارسال کنند.

وزیر تعاون همچنین در مورد تقویت دستمزد کارگران گفت: شورای عالی کار طبق قانون مکلف است سالانه در مورد حداقل دستمزد کارگران تصمیم‌گیری کند که امسال حداقل حقوق کارگران بعد از عید مشخص شد و همچنین در مورد حق مسکن کارگران تصمیم‌گیری شد تا دستمزد کارگران قدری تقویت شود.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990416000764

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار