ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان کارگری افزایش جزئی در مزایای مزدی را قبول ندارند:

0

یک فعال صنفی مستقل بازنشستگان:

بازنشستگان کارگری افزایش جزئی در مزایای مزدی را قبول ندارند/ قبل از ۲۵ تیر تکلیف مطالبات مزدی مشخص شود.

به گفته غلامی، بازنشستگان افزایش جزئی در مزایا را اساساً قبول ندارند زیرا سال‌های آتی افزایش روی پایه حقوق اعمال می‌شود نه مزایای جانبی.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوم تیرماه، جمعی از بازنشستگان که در سال‌های اخیر برای مطالبات بازنشستگان تلاش می‌کنند، به کانون کارگران بازنشسته تهران مراجعه کردند و از مدیریت کانون خواستار دفاع عملی و واقعی از بازنشستگان شدند. این بازنشستگان خواستار این شدند که کانون‌ها برای بهبود معیشت بازنشستگان قبل از ۲۵ تیرماه تلاش کنند.

حسین غلامی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) به نمایندگی از جانب بازنشستگانی که به کانون مراجعه کرده‌اند؛ در ارتباط با مطالبات جدی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: طی ده‌ها سال روز به روز شاهد کاهش ارزش مستمری بازنشستگان نسبت به تورم و کاهش تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در مقوله‌ی درمان، حقوق و مزایا بوده‌ایم. طی دو سال اخیر حقوق بازنشستگان حتی از زیر خط فقر هم به پایین‌تر سقوط کرده است و در  تمامی این مدت، کانون‌های بازنشستگی اقدام عملی و قاطعی که جلوی سقوط وضعیت زندگی بازنشستگان را بگیرد، به عمل نیاورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌ها در این زمینه باید در طرف بازنشستگان – نه دولت و وزارت کار-  بایستند؛  ادامه می‌دهد: نباید هدف کانون دریافت کف حقوق کارگران یعنی۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان باشد چون بازنشستگان به طور متوسط سی سال کار کرده‌اند. کانون به لحاظ اینکه در پایین سطح، درخواست افزایش حقوق کرد، حتی مبلغ فوق هم عملی نشد. ما سالیانه ۳۰ درصد از حقوق و مزایای خود را بیمه پرداخته‌ایم اما دیگر بازنشستگان در حد ۵ درصد بیمه داده‌اند.

به گفته غلامی، بازنشستگان افزایش جزئی در مزایا را اساساً قبول ندارند زیرا سال های آتی افزایش روی پایه حقوق  اعمال می‌شود نه مزایای جانبی.

او بازهم تاکید می‌کند: کانون‌ها باید به بازنشستگان پاسخگو باشند و منافع آنان را تأمین کنند. کانون عالی، منتخب کانون‌ها است و باید به بازنشستگان  پاسخگو باشد.

این فعال صنفی بازنشستگان در ادامه می‌گوید: تنها تصمیم گیرنده در مورد منابع، سرمایه و اندوخته‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، طی ده‌ها سال دولت‌ها بوده‌اند، لذا مسئولیت وضع فعلی و ورشکستگی سازمان، برعهده دولت بوده و باید زیان‌ها و بدهی‌های خود را جبران کند.

غلامی در پایان از کانون‌ها درخواست می‌کند به دولت اولتیماتوم دهند که قبل از ۲۵ تیر کلیه مطالبات مزدی بازنشستگان برآورده شود و بخشی از بدهی دولت به سازمان، به حساب سازمان واریز گردد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار