ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رضایت بازنشستگان کارگری را جلب کنید:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قبل از ۲۵ تیر افزایش دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود/ رضایت بازنشستگان کارگری را جلب کنید.

مهدی مجیدی تاکید کرد که تا قبل از روز تامین اجتماعی باید با افزایش دریافتی، رضایت بازنشستگان کارگری جلب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان انتظار دارند تا قبل از ۲۵ تیرماه، تکلیف افزایش مزایای مزدی و اجرای همسان‌سازی مشخص شود؛ آیا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با افزایش حق مسکن و بن خواربار بازنشستگان موافقت خواهد کرد؟ در شرایطی که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط ۲۶ درصد است، اگر نخواهند با افزایش مزایا و اجرای همسان‌سازی حداقل ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان به دریافتی حداقل‌بگیران بیفزایند، سال پیش‌رو، سالی سخت برای بازنشستگان خواهد بود.

مهدی مجیدی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: افزایش ۲۶ درصدی مستمری‌ها، مطلوب بازنشستگان نبود و باعث نارضایتی شده است. بازنشستگان توقع دارند این مشکل به زودی رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات مزدی سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه برآورنده‌ی مطالباتِ بازنشستگان و مستمری‌بگیران نبود، ادامه می‌دهد: مصوبه کمیسیون تلفیق که پایه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای کف حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است، برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اجرایی نشد و همین تخلف، موجب بروز احساس تبعیض در میان کارگران بازنشسته شده است. کارگران بازنشسته به حق تصور می‌کنند که دولت به آنها بی‌توجهی کرده و آنها را فروتر از سایر بازنشستگان قرار داده است.

به گفته مجیدی، بازنشستگان مکرراً به کانون‌های بازنشستگی مراجعه می‌کنند و درخواست دارند صدای اعتراضشان به گونه‌ای به گوش مسئولان رسانده شود.

نماینده بازنشستگان تهرانی در ادامه به اعتراض گسترده بازنشستگان بازمی‌گردد و می‌گوید: ۲۵ تیر روز تامین اجتماعی موقعیت مناسبی است تا بازنشستگان صدای اعتراض خود را به گوش تمام مسئولان برسانند و من امیدوارم قبل از آن روز برای بهبود معیشت بازنشستگان تصمیمات مناسب گرفته شود.

از احساس تبعیض تا ناکامی معیشتی!

مجیدی در ارتباط با افزایش مزایای مزدی بازنشستگان می‌گوید: در مورد این مساله، مذاکراتی در جریان است و درحال چانه‌زنی برای افزایش مزایای مزدی بازنشستگان هستیم اما نتیجه واقعاً مشخص نیست. ما امیدواریم به نحوی این کار صورت بگیرد که رضایت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین شود تا در این شرایط دشوار اقتصادی، بازنشستگان کارگری دیگر احساس تبعیض و نارضایتی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ۲۶ درصدی مستمری به هیچ‌وجه جوابگوی تورم و گرانی‌های لجام‌گسیخته نیست؛ اضافه می‌کند: شما حساب کنید یک شانه تخم‌مرغ در ظرف مدت کوتاه چقدر افزایش قیمت داشته است! این یک نمونه کوچک است، سایر اقلام مورد نیازِ سفره‌های کارگران و بازنشستگان ازجمله حبوبات، برنج، لبنیات و پروتئین، همگی به شدت گران شده‌اند؛ مصرفِ این اقلام برای سلامتی هر فرد به خصوص در سنین بالا، ضروری‌ست اما در همین روزهای گذشته، لبنیاتِ به تنهایی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. حقوق بازنشسته و مستمری‌بگیر فقط ۲۶ درصد زیاد شده اما اقلام ضروری ظرف مدت سه یا چهارماه از سال جدید، چند صد درصد گران شده‌اند؛ چگونه یک بازنشسته می‌تواند از پس نیازهای فقط خوراکی خانوار بربیاید و جوری زندگی را اداره کند که لااقل مریض نشود.

دولت تعلل می‌کند!

این فعال صنفی بازنشستگان در ارتباط با موضوع همسان‌سازی می‌گوید: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موکول شده است به پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان و متاسفانه دولت در پرداخت بدهی خود تعلل می‌کند. تا الان، آن‌گونه که باید بدهی‌ها پرداخت نشده و دولت همکاری نکرده منتها در این مقوله هم مذاکراتی در جریان است اما نتیجه عینیت پیدا نکرده است.

به گفته مجیدی، آن چیزی برای بازنشسته و مستمری‌بگیر ارزش دارد که معطوف به نتیجه باشد و بازنشسته بتواند حاصل آن را در دریافتی خود آخر هر ماه ببیند.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در پایان در ارتباط با سطح نارضایتی بازنشستگان می‌گوید: کانون‌های بازنشستگی پیگیر مطالبات بازنشستگان هستند و بدون تردید، از طرف بازنشستگان تحت فشار هستند. ما توقع داریم قبل از ۲۵ تیر مطالبات بازنشستگان هم در عرصه همسان‌سازی و هم در مقوله‌ی افزایش مزایای مزدی برآورده شود. باید اقداماتی صورت بگیرد که رضایت بازنشستگان فراهم شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار