ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برخی شرکتهای بورسی سود سهامداران را از طریق سجام می‌پردازند:

0
مدیر عامل یک کارگزاری در مورد واریز سود سالانه مجامع شرکت‌های بورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام برای مشتریان گفت:‌ تعدادی از شرکت‌های بورسی اعلام کرده‌اند از طریق سجام سود مشتریان را واریز می‌کنند.

محمد رضا سرافراز یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد واریز سود سالانه مجامع شرکت‌های بورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام برای مشتریان گفت:‌ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)‌ را طراحی کرده که یکی از کارکردهای آن این است که پرداخت سود سالانه شرکت‌ها از طریق حساب شبا مشتری در سامانه سجام انجام شود و طوری که من شنیدم تعدادی از شرکت‌های بورسی اعلام کرده‌اند از طریق سجام سود مشتریان را واریز می‌کنند و امیدواریم در مورد همه شرکت‌ها این اتفاق بیفتد.

سرافراز یزدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اختلال ایجاد شده، سامانه معاملات آگاه ارتقاء یافته است، گفت: ما به شدت دنبال ارتقاء سامانه‌های معاملات هستیم، تلاش می‌کنیم هر روز سیستم‌ها بهتر شود و ارزش افزوده بهتری به مشتری بدهیم و اتفاقاً بسیاری از تجهیزات را ارتقاء دادیم و تجهیزات جدید اضافه کردیم و ظرفیت پذیرش مشتری را ارتقاء دادیم و اکنون ظرفیت‌های کارگزاری بالا رفته است.

مدیر کارگزاری آگاه در مورد اینکه آیا کارگزاری‌های بورس انحصار دارند و آیا با تبدیل کارگزاری به سهامی عام و عرضه در بورس موافق هستید، گفت: فکر می‌کنم اگر قانون وجود داشته باشد که شرکت‌های کارگزاری که الان بر اساس قانون سهامی خاص فعالیت دارند، تبدیل به شرکت‌های سهامی عام می‌شوند و چون نهاد مالی هستند، باید مجوز تبدیل شدن به سهامی عام را سازمان بورس و اوراق بهادار بدهد و قانون آن تصویب شود.

وی گفت: در صورت تصویب قانون،‌ برخی کارگزاری‌ها تمایل دارند سهامی عام شده و در بورس عرضه شوند تا مردم سهامدار آنها شوند و بتوانند در کارگزاری‌ها شریک شوند.

مدیر عامل کارگزاری آگاه گفت:‌ فرآیند تبدیل شدن کارگزاری‌ها به شرکت سهامی عام نیاز به قانون دارد که اگر این کار انجام شود، در آن صورت انحصار در کارگزاری‌ها معنی پیدا نمی‌کند و مردم از طریق بورس می‌‌توانند سهام کارگزاری‌ها را بخرند و شریک کارگزاری‌ها شوند، در حال حاضر هم انحصاری وجود ندارد، چون ۱۰۸ شرکت کارگزاری در کشور در ابعاد مختلف کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ برخی مخاطبان سامانه «فارس من» به تعداد ۸۵ هزار و ۳۵۹ نفر با ثبت موضوع «عدم واریز سود مجامع بورس توسط سامانه سجام» و تعداد ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر با ثبت موضوع «عدم پاسخگویی و ناکارآمدی کارگزاری‌های بورس» و تعداد ۲۰۱ نفر با ثبت موضوع «چرا نیمی از بازار بورس در انحصار چند کارگزاری است؟» خواستار پیگیری موضوع توسط خبرنگار و پاسخگویی مسئولان شدند.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990409000899

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار