ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

باید دریافتی همه بازنشستگان به ۲.۸ میلیون تومان برسد:

0

علیرضا محجوب:

باید دریافتی همه بازنشستگان به ۲.۸ میلیون تومان برسد/ مانند شهید بهشتی مطالبات کارگران و بازنشستگان را دنبال می‌کنیم/ به معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق بازنشستگان نامه نوشته‌ایم.

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: در نامه‌ای که به معاون اول رئیس جمهور نوشته شده بر اجرای ماده ۱۲ قانون لایحه بودجه مبنی بر افزایش دریافتی همه مستمری‌بگیران تا ۲.۸ میلیون تومان تاکید شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر همزمان با سی و نهمین سالگرد این واقعه در بهشت زهرا(س)، با حضور دبیرکل و تعدادی از اعضای خانه کارگر برگزار شد.

در این مراسم علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) با اشاره به نقش شهید بهشتی در تجدید حیات خانه کارگر گفت: خانه کارگر از قبل انقلاب وجود داشت، هر چند در مقطعی نام آن را به سازمان کارگران تغییر دادند. بعد انقلاب ۵۷ شهید بهشتی تاکید کردند که این تشکل بار دیگر سازمان‌دهی شده و ادامه حیات پیدا کند.

او ادامه داد: شهید بهشتی حساسیت ویژه‌ای به مسائل کارگری نشان می‌داد و در هر جلسه کارگری که از او دعوت به عمل می‌آمد، حضور می‌یافت. ما به واسطه تاکیدات شهید بهشتی بر تجدید حیات خانه کارگر و همچنین حساسی ویژه ایشان نسبت به مسائل کارگری مدیون او هستیم و امیدواریم توفیق پیدا کنیم راه او و حزب جمهوری اسلامی را ادامه دهیم.

محجوب با بیان اینکه اگر اکنون شهید بهشتی زنده بود مزد و معیشت کارگران را به عنوان یک مطالبه مطرح و دنبال می‌کرد، گفت: ایشان اعتقاد و تاکید ویژه‌ای بر کار جمعی و تشکیلاتی داشت.

او ادامه داد: درباره مسائل کارگری باید به بحث مزد و معیشت این قشر اشاره کنیم. امیدواریم با اجرای آخرین مصوبه شورای عالی کار در مورد دستمزد کارگران، دریافتی آنها به حداقل دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه برسد و این افزایش باید در مورد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم لحاظ شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به نگارش نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور، گفت: در این نامه که به اسحاق جهانگیری ارسال خواهد شد خواسته‌ایم دولت ماده ۱۲ لایحه بودجه ۹۹ را اجرا کند. بر اساس این ماده قانونی دریافتی هیچ کدام از مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی نباید کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

او ادامه داد: به نظر ما در حق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کم لطفی شده است. اینکه دولت از منابع دیگر بودجه لازم برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران دیگر صندوق‌های بازنشستگی را تامین کرده، اما این اتفاق در مورد بازنشستگان کارگری نیفتاده است، جای گله‌گذاری است.

محجوب با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت برای رسیدن دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲.۸ میلیون تومان از سازمان تامین اجتماعی حمایت کند، گفت: اگر اکنون سازمان مشکل دارد، ما توقع داریم همانطور که بودجه افزایش حقوق مستمری‌بگیران دیگر صندوق‌ها تامین شده، این اتفاق درباره تامین اجتماعی هم بیفتد و لااقل دولت بخشی از بدهی خود به سازمان را برای افزایش دریافتی مستمری‌بگیران بدهد.

او تاکید کرد: اگر امروز شهید بهشتی زنده بود مطالبات کارگران و بازنشستگان را دنبال می‌کرد و ما امیدواریم مسئولان به تاسی از ایشان این مطالبات را جدی بگیرند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار