ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دستمزدها؛ حداقل حقوق در سال ۹۹ چند تومان خواهد بود؟

0

اقتصادنیوز: با تصمیم شنبه‌شب شورای عالی کار تغییراتی در فیش حقوقی کارگران ایجاد شد.

به گزارش اقتصادنیوز حق سنوات کارگری که پیش از این، ۱۷۵ هزار تومان در ماه تعیین شده بود، با ۴۲ درصد کاهش به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. اما شورای‌عالی کار برای جبران این کاهش، به مزد پایه کارگران به میزان ۷۸ هزار تومان در ماه افزود.

حداقل دریافتی کارگران شامل اقلام دیگری هم می‌شود که در نشست اخیر شورای‌عالی کار، دچار تغییر نشده است. مثلا حق خواربار مانند مصوبه قبلی ۴۰۰ هزار تومان باقی ماند. اما حق اولاد، به شکل خودکار با توجه به افزایش حداقل دستمزد، با رشد ۱/ ۴ درصدی به ۱۹۱ هزار تومان رسید. حق اولاد برای هر فرزند معادل سه روز حداقل مزد هر سال است. با این اوصاف، میزان حداقل دریافتی یک کارگر بدون فرزند، در سال‌‌جاری به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان می‌رسد که نسبت به مصوبه قبلی، ۸/ ۱۱ درصد افزایش یافته است. همچنین حداقل دریافتی یک کارگر با یک سال سابقه کار به ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان رسیده است.

اما برای کارگران دارای فرزند حداقل حقوق چه تغییری می‌کند؟ کارگر با یک فرزند، از تیر ماه حداقل ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان دریافت خواهد کرد که نسبت به مصوبه قبلی شورا، رشد ۷/ ۷ درصدی یافته است و تقریبا ۲۰۹ هزار تومان به حقوق ماهانه آنها افزوده خواهد شد. مصوبات شورای عالی کار برای سایر سطح دستمزدی نیز اعمال خواهد شد. بر این اساس در صورت موافقت دولت از ماه آینده، ۲۰۰ هزار تومان به حق مسکن کارگران و ۷۸ هزار تومان به مزد مبنای آنها افزوده خواهد شد. البته از مبالغ جدید، مالیات و حق بیمه نیز کسر خواهد شد.

06-01

منبع : https://www.shahrekhabar.com/economic/15915741605827

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار