ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان:

2

نتایج جلسه شورایعالی کار مشخص شد:‌

افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان/ پایه سنوات ۱۰۰ هزار تومان.

در جلسه امروز شورایعالی کار، حق مسکن کارگری ۳۰۰ هزار تومان و حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این درحالیست که پایه سنوات از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه رسمی شورایعالی کار بعد از حدود هفت ساعت بحث و چانه‌زنی پیاپی، دقایقی پیش خاتمه یافت.

در این جلسه، حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در عین حال مبلغ حق سنوات که تا پیش از این، ۱۷۵ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان کاسته شده و ۷۵ هزار تومان تفاوت آن به حداقل دستمزد افزوده شد؛ با این حساب، حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹، ۲۶ درصد افزایش یافت.

پیش از این، افزایش حداقل دستمزد ۲۱ درصد بود؛ نمایندگان کارگری بر این باور بودند که به دلیل عدم شمولیت عام مزایای مزدی مانند حق سنوات، همه کارگران این مزایا را دریافت نمی‌کنند و بهتر است که میزان افزایش دریافتی روی حداقل حقوق اعمال شود. برهمین اساس، از میزان حق سنوات کارگری کاسته شده و بر مبلغ افزایش حداقل دستمزد افزوده شده است.

برای سایر سطوح نیز حدوداً ۷۵ هزارتومان به دریافتی ماهانه افزوده شد؛ ضمن اینکه سایر سطوح مزدی نیز شامل افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن می‌شوند.

با این حساب، دریافتی کارگر بدون فرزند و بدون سابقه، حدوداً به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۲ دیدگاه

  1. شریعتمداری خبر داد؛ موافقت شورای عالی کار با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعضای شورای عالی کار در نشست تعیین حق مسکن کارگران پس از گذشت ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند.
    شریعتمداری خبر داد؛ موافقت شورای عالی کار با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران

    به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،«محمد شریعتمداری» در پایان ۲۹۲ جلسه شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیشنهاد افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران باید برای تصویب به هیات وزیران ارسال شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این تصمیم در شورای عالی کار با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان ملی استاندارد و نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی اتخاذ شد.

    وی اظهارداشت: علاوه بر افزایش حق مسکن کارگران، در این جلسه برای اصلاح حق سنوات کارگران تصمیم بر آن شد تا مبلغ ۷۸ هزار تومان نیز به حداقل مزد کارگران اضافه شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نتایج این دو تصمیم در شورای عالی کار، در سال جهش تولید به ایجاد شرایط مطلوب کار و تولید در کشور کمک کند.
    منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990318000029

  2. مهر خبر می‌دهد
    حق مسکن کارگران ۳۰۰ هزار تومان شد/ پایه مزد افزایش یافت
    حق مسکن کارگران ۳۰۰ هزار تومان شد/ پایه مزد افزایش یافت

    پس از ساعتها مذاکره جلسه شورای عالی کار به اتمام رسید. در این جلسه مقرر شد که حق مسکن از ۱۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد و پایه مزدی نیز دستخوش تغییر شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای عالی کار در نشست تعیین حق مسکن کارگران پس از گذشت ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند. به این ترتیب حق مسکن کارگران برای سال ۹۹ به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

    از دیگر مصوبات جلسه کاهش ۷۵ هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شد که در حقیقت پایه کارگران حداقل‌بگیر در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافت.

    پایه سنوات پیش از این و در مصوبه فروردین ماه ۱۷۵ هزار تومان تعیین شده بود که با مصوبه امشب به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

    به این ترتیب حداقل دستمزد یک کارگر مجرد (بدون احتساب سابقه) به رقم ۲۶,۱۰۴,۲۷۰ ریال می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

    شایان ذکر است که حداقل دستمزد یک کارگرد مجرد در سال نودوهشت مبلغ ۱۸,۰۶۸,۸۱۰ ریال بوده است.

    همچنین سایر به سطوح علاوه بر حق مسکن روزی ۲,۶۰۰ تومان نیز اضافه شد.

    «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگاران توضیح داد: پیشنهاد افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران باید برای تصویب به هیأت وزیران ارسال شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این تصمیم در شورای عالی کار با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان ملی استاندارد و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اتخاذ شد.

    وی اظهارداشت: علاوه بر افزایش حق مسکن کارگران، در این جلسه برای اصلاح حق سنوات کارگران تصمیم بر آن شد تا مبلغ ۷۸ هزار تومان نیز به حداقل مزد کارگران اضافه شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نتایج این دو تصمیم در شورای عالی کار، در سال جهش تولید به ایجاد شرایط مطلوب کار و تولید در کشور کمک کند.

    به گزارش خبرنگار مهر، حق مسکن کارگران برای اجرا نیاز به تصویب دولت نیز دارد.
    منبع : https://www.mehrnews.com/news/4942942

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار