ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان از جلسه امروز شورایعالی کار چه می‌خواهند:

0

مزد و مستمری متناسب با افزایش هزینه‌ها زیاد شود.

بازنشستگان می‌گویند: امیدواریم در جلسه امروز، ترمیم حداقل مزد منجر به ارائه پیشنهاد عادلانه برای افزایش مستمری بازنشستگان شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ده روز است که میزان افزایش مستمری بازنشستگان در رفت و برگشت تامین اجتماعی و دولت معطل مانده است؛ ابتدا سازمان پیشنهاد ۲۱ درصدی افزایش مستمری‌ها را به دولت ارائه داد اما بعد از بالاگرفتن اعتراضات، عقب کشید و افزایش مستمری‌ها را به بعد از جلسه امروز شورایعالی کار منوط کرد.

در این شرایط، بازنشستگان نیز مانند کارگران شاغل چشم به راه نتیجه‌ی جلسه عصر امروز هستند؛ گرچه در دستورکار رسمی جلسه، موضوع افزایش حق مسکن آمده اما کارگران امیدوارند مبحث اصلی، لغو افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد و افزایش آن حداقل به میزان تورم رسمی ۴۱.۲ درصدی باشد.

به گفته آیت نیافر (فعال صنفی بازنشستگان) اولین گام بایستی لغو مصوبه دستمزد باشد؛ ابتدا باید دستمزد به اندازه تورم جاری و با مبنا قرار دادن سبد معیشت توافق شده افزایش یابد و از آنجا که مستمری بازنشستگان براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی وابسته به افزایش دستمزد کارگران است، ترمیم مزد می‌تواند در تعیین حقوق بازنشستگان موثر باشد.

کاظم فرج‌الهی (فعال صنفی کارگران و بازنشستگان) نیز تاکید می‌کند: افزایش صرف حق مسکن نه به درد کارگران شاغل می‌خورد و نه به درد کارگران بازنشسته؛ بسیاری از شاغلان در کارگاه‌های کوچک مشغول به کار هستند و مزایای مزدی به آنها تعلق نمی‌گیرد؛ تعداد بسیاری نیز ساعتی‌کار و فصلی هستند که فقط حداقل حقوق ساعتی را می‌گیرند؛ بازنشستگان نیز مزایای مزدی مثل حق مسکن ندارند؛ پس باید مبنای کار، تمکین به ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد و مزد و مستمری را به اندازه افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش دهند.

او ادامه می‌دهد: اگر غیر از این باشد، کارگران و بازنشستگان کوتاه نمی‌آیند و حق و حقوق خود را که همان افزایش حقوق براساس مولفه‌های قانونی است، دنبال خواهند کرد.

در این شرایط، همه چیز منوط به جلسه عصر امروز است؛ جلسه‌ای که بی‌اعراق بیش از چهل میلیون نفر از جمعیت کشور منتظر نتایج آن هستند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار